Mrkva je zdravšia varená alebo surová? Hneď sa to dozviete

Niektoré druhy zeleniny sú zdravé, keď ich varíme. Tak je tomu napríklad v prípade rajčiakov, ktoré sú oveľa lepšie tepelne ošetrené, ak chceme získať z nich čo najviac zdravia. Nie je to však ojedinelý prípad a ďalším môže byť mrkva.

Varená alebo surová mrkva?

Mrkva je jednou z najzdravšej zeleniny. Beta-karotén, ktorý obsahuje, je jedným z najsilnejších antioxidantov. Majú schopnosť zabrániť vzniku rakoviny, ale tiež zabraňujú starnutiu buniek. Poskytuje minerály ako horčík, železo, draslík, vápnik a vitamíny, ako je C, A, K alebo skupina B. Je tiež bohatá na kyselinu listovú.

Výhody stravovania mrkvy 

  1. Detoxikuje telo
  2. Obsahuje silný beta-karoténový antioxidant
  3. Inhibuje proces starnutia a má protirakovinové účinky
  4. Má dobrý účinok na zrak
  5. Ovplyvňuje zdravie vlasov a nechtov
  6. Zlepšuje trávenie
  7. Znižuje hladinu zlého cholesterolu
  8. Dáva pokožke prirodzený opálenie a predlžuje opaľovanie
  9. Stimuluje produkciu kolagénu
  10. Posilňuje imunitu

Jedinou otázkou je, kedy získame viac? Jesť mrkvu varenú alebo surovú

Varené mrkvy obsahujú až o 35% viac antioxidantov ako surové. Toto platí pre všetku zeleninu bohatú na karotén. Mali by byť tepelne ošetrené, aby ich naše telo mohlo efektívne využívať. V opačnom prípade väčšina opustí naše telo počas defekácie. To znamená, že varená mrkva je zdravšia.

ZDROJ:dompelenpomyslow.pl

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>