Máte veľký problém so suchou pokožkou a padajú vám vlasy ako divé? Pravdepodobne vám chýbajú tieto vitamíny

Medzi obvyklé príznaky, ktoré vidíme keď nám vitamíny chýbajú, je suchá koža, červená vyrážka, vypadávanie vlasov a mnoho ďalších.

Popraskané a suché pery

Praskliny na perách znamená, že vám chýba železo, zinok a vitamín B (B3, B2 a B12) . Mali by ste vedieť, že sa jedná o bežný prípad medzi vegetariánmi, pretože nemajú dostatok vitamínov a živín, v dôsledku ich obmedzenej stravy.

Ak sa chcete zbaviť tohto problému, mali by ste konzumovať dostatočné množstvo arašidov, strukovín, kuracieho mäsa, lososa, tuniaka a vajec.

Potrebujete dostatočný príjem vitamínu C, ktorý vám pomôže bojovať proti infekciám. Tieto produkty môžete kombinovať so zeleninou ako je brokolica, červená paprika, kapusta a karfiol.

Červená vyrážka na tvári a vypadávanie vlasov

Ak ste sa stretli s niektorými z týchto príznakov, tak vášmu telu chýba vitamín B7.  Lekári nazývajú tento vitamín ako vlasový vitamín.

Jedzte čerstvé vajíčka , ktoré sú bohaté na proteín nazývaný avidín, ktorý zabraňuje absorpciu biotínu v tele. Ďalej jedzte  viac lososa, avokáda, húb, sójových bôbov, vlašských orechov, malín a banánov.

Červené alebo biele kožné zmeny, ktoré sú podobné akné

Tieto symptómy signalizujú nedostatok vitamínu A a E. Ak sa chcete zbaviť tohto problému, mali by ste jesť menej jedál, ktoré sú nasýtené margarínom a bylinným tukom.

Zvýšte prísun zdravých tukov. Jedzte zelenú zeleninu, mrkvu, sladké zemiaky a červenú papriku. Majú v sebe veľa Beta-karoténu a pomôžu vášmu telu získať potrebné vitamíny. Ak sa vystavíte na pár minút slnku, dodáte telu vitamín D.

Necitlivosť a brnenie v rukách a v nohách

Ak sa často stretávate s takými príznakmi, potom vášmu telu chýba vitamín B (B9 alebo B6, B12) . Tieto príznaky sa môžu stretnúť s anémiou, depresiou, hormonálnou nerovnováhou a únavou. Potrebujete teda konzumovať kuracie mäso, krabie mäso, vajíčka, chren a špenát.

Svalové kŕče, silná bolesť v prstoch, zápästí, nôh a chrbta

To je spôsobené tým, že vám chýba horčík, vápnik a máte nedostatok draslíka. Najlepším spôsobom, ako sa zbaviť tohto problému je jesť jablká, grapefruit, čerešne, cuketu, lieskové orechy, mandle, banány, brokolicu, kapustu, špenát.

ZDROJ:takprosto.cc

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>