Máte problémy so spánkom? Nenechajte to len tak, toto vám môže hroziť

Ako každý vie, tak spánok hrá v našom živote dosť dôležitú úlohu. Podieľa sa na hojenie a zdravenie Vášho srdca a ciev. Nedostatok spánku môže ohroziť srdce a spôsobiť vysoký krvný tlak, cukrovku a dokonca aj mŕtvicu.

Spánok je pre nás príjemnú a relaxačné aktivitou a patrí k najdôležitejším činnostiam pre naše duševné a fyzické zdravie. Po dlhom a náročnom dni má za úlohu zregenerovať naše telo a dobyť energiu. Ráno, keď sa prebudíte môžete cítiť nejaké problémy. Nemôžete sa sústrediť a ste pomalí. Ak-že sa toto opakuje každý deň, naše zdravie môže byť ohrozené.

Vedecký výskum ukazuje na to, čo sa deje v tele, keď málo spíme. Potvrdilo sa, že nedostatok spánku vedie k závažným problémom.

..: Ukážeme Vám pár rád, ako sa pokúsiť zlepšiť váš spánok: ..

1. Alzheimerova choroba

Štúdia z roku 2013 pod vedením Johna Hopkinsa, vedci došli k záveru, že nesprávne spánkové návyky môžu byť príčinou vzniku tejto choroby. Okrem toho môže spôsobiť urýchlenie priebehu ochorenia.

Skoršie štúdie hovorí, že spánok je nevyhnutý pre odstránenie odpadu – ktorý je nahromadený v mozgu. 
U ľudí čo hlásili zlé spánkové návyky, bolo preukázané nadmerné množstvo beta-amyloidu v oblasti mozku.Beta-amyloid je zlúčenina, ktorá súvisí so vznikom choroby.

2. Rakovina prostaty

Štúdia, ktorá zahŕňala 2425 islandských mužov vo veku 67 až 96 rokov, vedci zistili, že muži s problémami zaspať mali vyššiu pravdepodobnosť vzniku rakoviny prostaty.

Šokujúce bolo, že tento počet sa zdvojnásobil, keď účastníci hlásili, ťažké problémy so spánkom. Vedci tak, pripisujú vzťah medzi spánkom a rakovinou nízkej hladine spánkového hormónu melatonínu.

3. Kardiovaskulárne ochorenia

Zlý spánok je naozaj zlý pre naše srdce. Už dávno sa vie, že spánok je spojený s kardiovaskulárnym ochorením. 
V 14 ročná štúdie, zahŕňa 657 ruských mužov, 2/3 z nich zažili infarkt, mali problém so spánkom.

4. Obezita a cukrovka

Mnoho vedeckých výskumov potvrdilo spojitosť medzi cukrovkou a zlými spánkovými návyky. 
Avšak štúdia uskutočnená na Univerzite v Chicagu rozšírila tvrdení a poukázala na to, že cukrovka predchádza obezite. 
Výskumníci zistili, že nedostatok spánku zhoršiť akumuláciu mastných kyselín v krvi. 
Výskum zahŕňal 19 mužov, výskumníci zistili, že tí ktorí spali len 4 hodiny po dobu 3 nocí, mali väčšiu hladinu mastných kyselín v krvi až o 30% ako muži, čo spali 8 hodín.

5 spôsobov ako zlepšiť váš spánok

Spánok je naozaj dôležitá činnosť a ako teraz sami viete, znižuje riziko mnohých ochorení.

1.  Udržujte spánkový harmonogram, aby bolo pre Vás prioritou ísť spať a prebudiť sa v rovnaký čas každý deň. 
2.  Oddýchnite si každý večer pred spaním. Skúste robiť nejakú činnosť (čítanie, meditácie), ako zvyk pred spaním. 
3.  Zacvičte si. Cvičenie je nevyhnutou aktivitou pre zlepšenie spánku. Urobte čokoľvek, aby ste svoje telo dostali do pohybu a zapotili sa. 
4.  Skontrolujte prostredie v ktorom spíte. Má Váš izba správnu teplotu (16 – 21 ° C). 
Izba by mala byť chladný bez svetla a hluku. 
5. Skontrolujte svojou posteľ. Kvalitný matrac prispeje k lepšiemu spánku.

Tip: Urobte si medovkový čaj alebo horúce mlieko s medom.

ZDROJ.takprosto.cc

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>