Mala som problémy so spánkom, ale ako som začala jesť tieto potraviny, problémy ustúpili

S problémami so spánkom bojuje veľa z nás. Iste, nie je nič jednoduchšie, než si zájsť k lekárovi pre príslušné lieky, ale tie by sme mali voliť až v krajnej situácii. 

So spánkom môžu pomôcť tieto prírodné prostriedky

Med

Okrem toho, že je priamo nabitý najrôznejšími zdraviu prospešnými látkami, vie med upokojiť a pripraviť telo na spánok. Pridajte ho niekoľko lyžičiek do teplého mlieka alebo bylinkového čaju a takto ochutený nápoj vypite asi hodinu pred tým, než sa odoberiete do postele.

Banány

Kombinácia magnézia, draslíka a tryptofánu, ktorú toto exotické ovocie obsahuje, prehlbuje kvalitu spánku. A tak si ho doprajte ako malú desiatu pred spaním. Celkovo vás upokojí a príjemne “ unaví „.

Oriešky

Nielenže podobne ako banány obsahujú tryptofán a horčík, ale navyše dokážu orechy zvýšiť produkciu hormónu serotonínu, ktorý pozitívne ovplyvňuje našu náladu. A tak vďaka nim zabudnete na všetky starosti a stres, ktoré sú častou príčinou problémov so spánkom. Pre dokonalý efekt vám pred odchodom do spať stačí 10 až 15 orieškov.

Jogurt

Máte jogurt spojený skôr s raňajkami? Potom vedzte, že by ste mu mali dať šancu aj pred spaním. Dôvod? Je plný kalcia, ktoré v tele ovplyvňuje produkciu tryptofánu a melatonínu, hormónu potrebného k rýchlemu zaspanie a kvalitnému spánku.

Čerešne

Nie je to tak dávno, čo americká štúdia potvrdila pozitívny efekt čerešňového džúsu na zaspávanie aj samotný spánok. A keď to potvrdila veda, prečo to nevyužiť? Nebude to dlho trvať a toto úžasné ovocie bude mať zase sezónu. Spánok zaistí vďaka vysokému obsahu melatonínu.

Hrozno

Podobne ako čerešne, aj hrozno sú bohaté na melatonín. Avšak pozor, neznamená to, že ako “ uspávadlo “ fungujú v každej podobe! Ako obľúbené víno (teda alkoholický nápoj) majú skôr opačný účinok – podľa mnohých štúdií alkohol narušuje kvalitu spánku. Pekne si doprajte hrozno alebo hroznový džús a bude sa vám spať ako v bavlnke.

Bylinkový čaj

Neviete si predstaviť večer bez šálky obľúbeného čaju či kávy? Potom možno týmto zvykom sabotuje svoj spánok. Čierny či zelený čaj a káva vás skôr nabudí, a tak po nich citlivejší ľudia môžu horšie zaspávať. Riešenie je ale jednoduché. Proste šálka naplňte nápojom, ktorý má presne opačný efekt a ktorý vám zaručí rýchlu cestu do ríše snov. Tradičnými bylinkami pre tieto účely sú napríklad rumanček, medovka, chmeľ alebo aj obľúbená mäta.

ZDROJ:sovkusom.ru

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>