Ľudia si myslia, že hnedá ryža je lepšia ako biela, pretože nevedia toto…

Keď hovoríme o škodlivých, spracovaných jedlách, prvá vec, ktorá príde na našu myseľ, budú biele potraviny. Niektoré z nich nadobúdajú kontrasty, ktoré sú považované za zdravšie. Rovnako ako biely a hnedý cukor, biela a hnedá múka, biele aj hnedé zrná. Väčšina hnedastých výrobkov sa považuje za zdravšie. Napriek tomu to nie je pravda, čo sa týka obilia.

Biela alebo hnedá ryža

Biela farba ryže je zlá, ale hnedé zrno je veľmi dobré pre správne jedenie. Neskôr sa vrátime k hlavnému dôvodu, prečo je to v pravde nesprávne. Hovoríme však, prečo si ľudia myslia, že hnedastá ryža je vhodnejšia ako biela.

Ľudia nechcú jesť biele zrno, pretože si budú myslieť, že ich hladina glukózy sa bude poháňať oveľa vyššie. To všetko je dôsledkom bielych sacharidov, ako sú biele chleby. Tieto produkty takmer všetky majú veľký index spojený s glykemickým účinkom.

Ale pokiaľ ide o skutočnú ryžu, farba nie je faktorom, ktorý určuje atribúty na zvýšenie hladiny cukru v krvi. Namiesto toho hlavnou vecou je druh ryže, ktorá sa spotrebuje. Napríklad nie je podstatné, aký je typ zrna jeme, najdôležitejšie je, že zrno bude mať vždy nízky glykemický index.

Po pravde, jedna štúdia zistila, že hnedá ryža zvyšuje krvný cukor viac ako biela.

 

Hnedá ryža a fytáty

Hoci hnedá ryža ako taká nie je pre vás škodlivá, existujú aj ďalšie dôvody, prečo je lepšie si vybrať bielu ryžu (okrem toho, že chutí lepšie).

Jedným z uvedených dôvodov je aj obsah fytátov v hnedej ryži.

Fytáty, ktoré sú známe aj ako kyselina fytová, sú často označované za „anti-výživné“ látky, pretože blokujú vstrebávanie ostatných živín, napríklad niektoré vitamíny a minerály.

Medzi ne patria:

  • železo
  • zinok
  • vápnik

Zvyčajne, ak konzumujete potraviny s obsahom kyseliny fytovej len občas, takéto blokovanie vstrebávania živín nepredstavuje príliš veľké riziko.

Ak by sa konzumovali pravidelne a viackrát počas dňa, mohla by sa u vás rozvinúť minerálová nedostatočnosť a nepríjemné príznaky, ktoré ju sprevádzajú.

Mnoho ľudí tvrdí, že hnedá ryža je zdravšia ako biela aj preto, lebo obsahuje viac minerálov a vitamínov.

To je síce pravda, ale zároveň obsahuje látky, ktoré ich vstrebávanie blokujú. Tým sa oba vplyvy navzájom rušia a prínos hnedej ryže pre zdravie je tak oproti bielej ryži viacmenej nulový.

 

Stručne povedané, ľudia musia byť informovaní o tom, že biela farba ryža je naozaj lepšia hlavne kvôli jej chuti, výžive a celkovým prínosom pre zdravie.

ZDROJ:healthguidegenius.com

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>