Ľudia, ktorí majú často problémy s trávením, sa jednoducho musia pokúsiť o tento lahodný kokteil. A čo sa stane potom, môžete zabudnúť na lekára

Kokteil z papája, jablka a ovsených vločiek, pomôžu zbaviť sa problémov, ako je pálenie záhy, reflux, nadúvanie, zápcha alebo hnačka.

Otvorte v tomto článku všetky vlastnosti tohto úžasného smoothies, ktoré pomôžu zlepšiť trávenie. Okrem toho poskytne našemu telu všetky potrebné živiny.

Správna výživa môže pomôcť zlepšiť trávenie

Problémy s trávením sú zvyčajne výsledkom nevyváženej stravy. Existujú však aj iné fyzické a emocionálne faktory, ktoré môžu ovplyvniť fungovanie žalúdka, pečene alebo čriev.

Mali by sme tiež mať na pamäti, že žiadne jedlo, dokonca ani najužitočnejšie, nebude dobre trávené, ak trpíme tráviacou poruchou.

Mali by sme sa pokúsiť jesť vyváženú a rozmanitú stravu a tiež venovať pozornosť tým výrobkom, ktoré nás cítia lepšie alebo horšie. Preto budeme môcť vytvoriť našu vlastnú, ideálnu pre nás strave.

Liečivé jedlo

Niektoré potraviny sú veľmi užitočné pre takmer všetkých ľudí trpiacich tráviacimi poruchami. Ďalej vám povieme o troch najúčinnejších, z nich môžete urobiť veľmi užitočný smoothie.

Papája

Papája je ovocie tropického pôvodu bohaté na cukry a vlákninu, ktoré sa vyznačuje vysokým obsahom beta-karoténu, ktorý má charakteristickú oranžovú farbu.

Je tiež zdrojom vitamínov A, B a C. Papája má mäkkú a šťavnatú textúru a vo vnútri nájdete veľké množstvo kruhových a želatínových semien.

Papája má nasledujúce vlastnosti pre trávenie vďaka enzýmu papain a ďalším živinám:

  • Protizápalové vlastnosti: upokojujú bolesť a zápal tráviaceho traktu.
  • Podporuje trávenie potravín bohatých na bielkoviny, ako je mäso a ryby.
  • Znižuje žalúdočnú kyslosť
  • Podporuje črevný transport bez dráždenia čriev.
  • Skrátené semená pomáhajú bojovať s črevnými parazitmi.

Jablko

Apple je najobľúbenejším ovocím, ktoré často podceňujeme za to, že je príliš „obyčajné“. Nezabúdajte však na anglické príslovie: jedno jablko denne a môžete zabudnúť na lekára.

  • Apple stimuluje produkciu žalúdočnej šťavy kvôli histidínu, čo je veľmi užitočné pre vredy a gastritídu.
  • Pektín, ktorý je obsiahnutý v jablkách, reguluje črevný tranzit, takže je jednoducho nevyhnutné, ak máte tendenciu k zápche alebo hnačke. Preto sa jablká odporúčajú pre takéto poruchy ako syndróm dráždivého čreva.
  • Kyselina jablčná podporuje dobré zdravie pečene a žlčníka a v dôsledku toho lepšie trávenie tukov.
  • Rozpustné vlákno zastavuje príjem glukózy počas zažívacieho procesu.
  • Toto ovocie robí telo zásaditou.
  • Znižuje zápach dychu

My odporúčame kupovať bio jablká, pretože ich pestovanie sa obvykle používajú veľké množstvo pesticídov.

Ovos

Ovos je jedným z najlepších výrobkov z obilnín, ktoré môžeme zaviesť do našej stravy, pretože je skladom živín. Je bohatý na vitamíny, minerály a rastlinné vlákna.

Medzi prínosy ovsa patrí:

  • Vysoký obsah zlúčenín železa, môžeme vidieť pri namáčaní ovsa. Jedná sa o typ rozpustnej vlákniny, ktorá maže a chráni vnútro tráviaceho traktu. Táto vlastnosť je veľmi užitočná pri gastritíde a kolitíde.
  • Stimuluje funkciu pečene a pomáha produkovať viac lecitínu.
  • Stručne a na dlhú dobu prináša pocit nasýtenia.
  • Znižuje množstvo žlčových kyselín.
  • Účinne bojuje pri zápche.

Okrem týchto tráviacich vlastností ovos vyvažuje náš nervový systém, čo môže byť veľmi prospešné pre tých ľudí, ktorí majú problémy so žalúdkom na nervoch.

Smoothies z jablka, papája a ovsa

Ďalej sa naučíte, ako pripraviť tento jednoduchý, prirodzený smoothie z papája, jablka a ovsa, ktoré okamžite zlepší trávenie.

Zložky

  • 1 ks papája (asi 150 g)
  • 1 jablko
  • 2 polievkové lyžice ovsených vločiek (24 g)
  • 1 pohár vody (200 ml)
  • stevia na sladenie (voliteľné)

Čo mám robiť?

  • Po prvé, v predošlej noci namočte ovsené vločky do pohára s vodou, aby sa zdurili.
  • Ráno zmiešame ovocie v mixéri spolu s vodou, jablkom (ak je to organické, potom môžete s pokožkou) a papája.
  • Môžete tiež pridať semená papája, ale nie viac ako 10 kusov.
  • Ak chcete dosiahnuť väčšiu konzistenciu tekutín, pridajte viac vody.
  • Nakoniec si môžete osladiť vaše smoothies steviou.

ZDROJ:steptohealth.ru

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>