Lekári vyzývajú rodičov, aby nedávali svojim deťom párky. Dozviete sa nepríjemnú pravdu

Rodičia, chcú pre svoje dieťa to najlepšie, chcú ich mať zdravé a šťastné. No niekedy si neuvedomujú dôsledky svojich činov, ktoré považujú za normálnu vec. Mnoho Američanov sa nezdravo stravuje a neuvedomuje si následky a zlé stravovacie návyky, ktoré odovzdávajú budúcim generáciám. Najobľúbenejšie jedlo je pre nich Hot Dog – je dokázané, že ho vie skonzumovať viackrát za týždeň. Epidemiológovia zistili, že deti, ktoré zje viac ako 12 párkov v rožkov za mesiac, majú 9-krát vyššie riziko vzniku leukémie a to nie je všetko!

V inej štúdii boli deti, ktoré jedli párky v rožku viackrát týždenne, vystavené väčšiemu riziku rakoviny mozgu. 
Štúdia skúmala vzťah medzi potravinami a rizikom leukémie u detí od narodenia do veku 10tich rokov v Los Angeles v rokoch 1980 až 1987.

Výskumníci Surusua a Savitz študovali prípad rakoviny u detí v Denveri a zistili, že deti narodené matkám, ktoré konzumovali párky v rožku raz alebo viackrát týždenne počas tehotenstva, mali približne dvojnásobné riziko vzniku mozgových nádorov. 
Celé to spôsobujú dusičnany obsiahnuté v párkoch, ktoré sú príčinou týchto zdravotných problémov.

Spracované červené mäso bežne obsahuje sodík, dusičnany, fosfáty a iné potravinárske prídavné látky. Údené a grilované mäso obsahuje polycyklické aromatické uhľovodíky a toto môže spôsobovať zvýšené riziko zlyhania srdca.

Dusitan a dusičnan nie je rakovinotvorný, ale za určitých podmienok v tele, môže byť zmenený na vedľajšej látku, ktoré sa volá N-nitrozlúčeniny ako je napríklad nitrosamín.

K niektorým konzervovaným mäsám sa pridáva vitamín C, ten udržuje dusitany stabilný a môže znížiť riziká rakoviny. Nové prípady rakoviny spôsobené dusičnanmi sa každý rok objavujú.


Ako môžeme tomu predísť?

Spotřebujte minimálne množstvo mastných a spracovaných výrobkov ako sú párky a klobásy a alebo údené.

Poriádne si kontrolujte štítky a vyhnite sa výrobkom, ktoré obsahujú draselné dusičnany.

Jezte biopotraviny. Syntetické dusičnany nie sú povolené ako konzervačné látky v organicky balených potravinách.

Musíte vedieť čo pijete! Vyskúšajte sa informovať o pitnej vode, ktorú pije verejnosť.

Jezte stravu s vysokým obsahom antioxidantov. Vitamín C a niektoré ďalšie potraviny môžu znížiť hladinu dusičnanov.

ZDROJ:adme.ru

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>