Lekári nám odpovedali, prečo by ste mali spať pod ťažšou perinou. Dôvody vás zaručene zaskočia!

Módnym trendom je, že ľudia vyhľadávajú ľahké periny z páperia alebo ľahkých umelých materiálov.

Ukazuje sa však, že práve tie pokrývky, ktoré vážia viac, majú na telo lepšie vplyv z hľadiska zdravotných prínosov. Pomerne živá diskusia sa zvyčajne vedie ohľadne toho, na čom spíme, ale už nie pod čím spíme. Dôležité sú však oba aspekty. Zaspávanie v správnych podmienkach zabezpečí, že váš spánok bude kvalitný, telo sa správne zregeneruje a vy sa ráno zobudíte nedolámaní a čerství.

Potvrdené lekármi – vhodnejšie sú ťažšie prikrývky

Váha prikrývky alebo prikrývky slúži ako dotyková terapia. Matrace sú zvyčajne navrhnuté tak, aby rozložili telesnú váhu.

Ak ste však počas noci prikrytie ťažšie prikrývkou, jednotlivé body na tele sú stimulované, čo pomáha telu lepšie relaxovať, cítiť sa „uzemnenie“ a tiež bezpečnejšie. Klinické štúdie ukazujú, že pri stimulácii týchto bodov mozog začne do tela uvoľňovať serotonín. Ide o mozgový neurotransmiter, známy tiež ako „upokojujúce hormón“.

Okrem zlepšovania kvality spánku má serotonín aj ďalšie funkcie, napríklad zlepšovanie pamäti a kognitívnych funkcií mozgu.

Používanie ťažších pokrývok pomáha aj pri nasledujúcich ochoreniach:

  • Parkinsonovej chorobe
  • Alzheimerovej chorobe
  • bipolárnej poruche
  • ADHD
  • autizmu
  • poruchách spánku
  • menopauze
  • akomkoľvek druhu úzkosti

Zmierňovanie úzkostných stavov vedie k zlepšovaniu psychiky pri depresiách, rôznych traumách či dokonca stimuluje detoxikačné mechanizmy tela. Toto sú dôvody, prečo je používanie ťažších prikrývok čoraz viac populárnejšie.

Okrem klasických ťažších prikrývok sa dnes už aj vyrábajú špeciálne pokrývky, ktoré majú váhu rovnomerne rozdelenú do menších oddelených častí, aby sa váha nepresúvala z jednej časti do druhej.

Štúdia potvrdzujúci prínosy ťažších prikrývok

V roku 2014 bola publikovaná zaujímavá štúdia v žurnálu Pediatria, kde 63 detí vo veku od 5 do 16 rokov spávalo počas 12 až 16 týždňov buď pod klasickou prikrývkou alebo pod ťažšie prikrývkou.

Po ukončení ubehnutí prvej fázy si obe skupiny prikrývky vymenili a ďalej takto spali 2 týždne. Rodičia i deti uvádzali, že na spanie preferovali ťažšie prikrývky.

Ako ťažšie prikrývky správne používať

Pokrývka so zvýšenou hmotnosťou by mala vážiť od 7 do 14 kg – pre deti ľahšie, pre dospelých ťažšie.

Ak si nie ste istí, môžete sa o ich používaní poradiť aj so svojím lekárom, (ak o tom už počul), prípadne s terapeutom, ktorý s nimi má skúsenosti.

Ich používanie sa neodporúča ak trpíte respiračnými alebo srdcovo-cievnymi ochoreniami.

ZDROJ:takprosto.cc

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>