Lekár mi povedal, že mi chýba v tele vápnik, čo bolo alarmujúce! Dal mi tieto rady, s ktorými som ho doplnila raz dva

Ak ste vegan, trpíte laktózovou intoleranciou, alebo jednoducho chcete do svojho jedálnička zaradiť viac živín, potom je tento článok určený práve Vám. Mlieko totiž nie je jediným bohatým zdrojom vápnika, ktorý je pre zdravé fungovanie ľudského organizmu tak dôležitý. Vápnik sa vo veľkom nachádza v ďalších druhoch potravín, ktoré Vám plnohodnotne nahradí mlieko, ak ich budete konzumovať denne.

Prečo je dôležitý vápnik?

Vápnik je minerál, ktorý telo potrebuje, aby v ňom mohlo prebiehať množstvo procesov a aby mohlo vykonávať životu potrebné funkcie. Medzi najdôležitejšie patrí vývoj kostí a zubov, zrážanie krvi, prenos nervových impulzov a regulácie srdcovej frekvencie. 99% vápnika nachádzajúceho sa v ľudskom tele je uložené v zuboch a v kostiach. Zostávajúce percento je nemenej dôležité a nachádza sa prevažne v krvi.

Dospelí by mali do tela denne dostať približne 1000 mg vápnika. Táto hodnota sa rovná približne jednému pohára mlieka, poriadnemu plátku tvrdého plnotučného syra a téglika jogurtu. Keď si to tak sčítame, je toho celkom dosť, čo by sme mali za deň zjesť, aby procesy v našom tele závislé na dostatku vápnika fungovali správne.

Ak nemáte radi mliečne výrobky, trpíte laktózovou intoleranciou alebo ste vegan, potom si môžete vyberať medzi ďalšími zdrojmi vápnika. A nie je ich málo. Najznámejší je listová zelenina. Pozor však napríklad na špenát. Ten obsahuje šťaveľovej kyseliny, ktoré príjem vápnika mierne povedané sťažujú. Vynikajúci je aj kapusta, kel, figy, pomaranče, či mandle. Nezabúdajte na sezamové semienka a biele fazuľky.

Zelená pomarančová bomba

Pripravte si niekoľko rýchlych receptov, vďaka ktorým dostanete do tela potrebnú dennú dávku vápnika a pritom si ešte aj pochutnáte. Medzi naše najobľúbenejšie patria toto pomarančovej smoothie.

Budete potrebovať:

  • 2 pomaranče
  • 2 šálky nasekaného kelu
  • 1 banán
  • 100 g mandľového mlieka
  • môžete pridať aj kocky ľadu

Postup:

Všetko zmiešajte v mixéri, ako prvý dajte mlieko, potom ovocie a nakoniec kel. Ak mlieko znášate, pridať môžete aj trochu jogurtu alebo smotany na zahustenie.

Nátierka z bielych fazuliek

Táto nátierka je absolútnym hitom a veľmi sa podobá humusu z cíceru. Na jej prípravu budete potrebovať plechovku bielej fazule, trochu čerstvej bazalky, dva strúčiky cesnaku, 2 polievkové lyžice balzamika, dve lyžice olivového oleja a trochu soli a korenia.

Zmiešajte v mixéri všetky prísady okrem bazalky. Nátierku podávajte na chlieb a dozdobte čerstvou bazalkou.

Chrumkavý šalát s medovým dresingom

Táto dobrota Vám padne vhod najmä v lete, kedy si bude telo čerstvé suroviny priamo pýtať. Na prípravu takéhoto šalátu budete potrebovať hlávkový šalát, šalátovú uhorku, cibuľku nakrájanú na jemno alebo na kolieska, tri nastrúhanej mrkvy a šálku opekaných mandlí.

Všetky suroviny si premiešajte v mise a pripravte rýchly a chutný dresing. Zmiešajte v miske štvrť šálky majonézy, pol šálky medu, pridajte soľ a korenie podľa chuti a na záver premiešajte s dvoma lyžicami olivového oleja. Polejte šalát a Nadopujte sa vápnikom do sýtosti!

ZDROJ:jensprav.ru

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>