Ktorý chlieb je podľa odborníkov ten najzdravší a ktorému by sme mali dať prednosť

Ak sa aj vy trochu zaujímate o to, čo konzumujete a hľadíte na zdravú výživu, potom si určite prečítajte náš článok. Samozrejme, chuť na čerstvý chlebík vždy bude, pretože je zakorenená niekde hlboko v nás. Skúsme si to priznať a pozrieť sa na vec s otvorenými očami. Chlieb je dar a treba vedieť aký si ozaj kupujeme!

Biely alebo tmavý chlieb

Keby sme sa pozreli na chlieb, ako bol pripravovaný kedysi, našli by sme tam naozaj minimum zložiek. Dnes nejde o to, že je to chlieb alebo teda pečivo. Dnes ide o to, že naše moderné telo sa len ťažko prispôsobuje všetkým novým „zlúčeninám“, ktoré sa do potravín pridávajú. Keby sa naše staré mamy pozreli na zloženie dnešného pečiva, asi by len neveriacky krútili hlavami.

V obchodoch dnes nájdete naozaj pečivo od výmyslu sveta. Ktorý chlieb si teda vybrať, keď na vás pozerá toľko druhov? Vždy je dobré o chlebe, ktorý kupujete aj niečo málo vedieť. Vždy sa rozhodujte na základe celozrnnosti, to znamená, že výrobky celozrnné obsahujú celé zrná. Asi to je všetkým dávno jasné, ale zamyslite sa nad tým lepšie. Skutočne váš včerajší celozrnný chlieb obsahoval celé zrná? Nachádzali sa v ňom  klíčky, otruby? Toto všetko je dámy a páni vláknina, ktorá je pre telo mimoriadne prospešná. Ak nájdete pečivo, ktoré je 100% celozrnné, máte vyhraté.

Ďalej by ste mali dbať na to, aby chlieb neobsahoval prímesy ako napríklad umelé chute, farbivá a konzervačné látky. Vyhnite sa aj hydrogenovaným olejom a hlavne, naučte sa čítať obaly potravín celkovo, nie len čo sa týka pečiva.

Ak sa teda pýtate, či je tmavé pečivo naozaj zdravšie ako to biele, odpoveď je, záleží na druhu. Množstvo tmavého pečiva je len klasické biele pečivo prifarbené farbivami. Tu sa jednoducho čítaniu obalov nevyhnete. Farbou sa dá predsa dobre oklamať. Kupujete si na oko „celozrnnú“ kaiserku? Buďte si istí, že sa nejedná o 100% celozrnné pečivo.

Určite spravíte dobre keď si nájdete svoju pekáreň o ktorej viete ako pečie a čo pridáva do cesta. Ak nemáte tú možnosť, informujte sa o tom čo dané pečivo obsahuje.

ZDROJ: womenshealthmag.com

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>