Kto má problémy s vysokým krvným tlakom mal by sa za každú cenu vyvarovať konzumácii týchto 14 jedál

Vzhľadom k tomu, že výživa je jednou z hlavných príčin srdcových chorôb, správna strava je nanajvýš dôležitá pre každého, kto si chce udržať svoje zdravie na optimálnej úrovni.

Existujú určité potraviny, ktoré poškodzujú srdce, znižujú cirkuláciu krvi a môžu tiež spôsobiť ďalšie vážne zdravotné problémy. V tomto článku vám predstavujeme 14 potravín, ktoré sú škodlivé pre naše zdravie a preto je potrebné sa im vyhnúť za každú cenu!

Kuchynská soľ

Nadbytok soli môže viesť k spomaleniu krvného obehu a k zadržiavaniu vody. Môže viesť k poškodeniu mozgu, obličiek a k srdcovým problémom

Hranolky

Vedeli ste, že priemerná porcia hranoliek obsahuje viac ako 270 mg sodíka a 19 gramov fuku? Konzumácia nadmerného množstva sodíka nevyhnutne vedie k zadržiavaniu vody v tele ak nárastu hmotnosti.

Pizza

Podľa GMA je mrazená pizza doslova nabitá sodíkom, ktorý je pre telo škodlivý. To platí najmä pre arómu mäsa a syra v pizzi.

Mrazené koláčiky

Jeden sladký mrazený koláčik obsahuje takmer 30 g tuku a 1300 – 1400 mg sodíka. Už len tým niekoľkonásobne prekračujeme náš denný limit.

Čínska rezancová polievka

V jednej porcii sa nachádza 1580 mg sodíka a 14 gramov tuku. Musíte uznať, že to je viac, než dosť.

Instantná slepačia polievka

Aj keď instantná polievka je veľmi výhodná pre tých, kto nemá čas, jej zdravotné riziká sú naozaj alarmujúce. Opäť je to kvôli zvýšenému obsahu sodíka. Aby sme mali lepšiu predstavu – jedna porcia polievky obsahuje až 800 mg sodíka.

Trvanlivé ochutené sušienky

Ochutené trvanlivé sušienky obsahujú mnoho dochucovadiel a soli. Keď už siahnete po nich v obchode, nezabudnite sa pozrieť na zloženie, najmä na obsah sodíka.

Margarín

Aj keď margarín nachádza široké uplatnenie v našej každodennej rutine, je pravdou, že nemá práve najzdravšie zloženie. Pri jeho výrobe sa používa vysoká teplota, ktorá ho umožňuje dostať do výslednej podoby. Aj v ňom nájdeme hliník, platinu, či nikel. Prekvapuje vás to? Nás ani nie!

Pickles

Poznáte túto slanú pochúťku? Podľa toho, že na zloženie neobsahuje veľa kalórií, mnohí z nás si môžu myslieť, že patrí k nevinným pochúťkam. Opäť však chceme upozorniť na vysoký obsah sodíka. Stredné balenie obsahuje 570 mg sodíka, čo je o 1/3 viac, ako je odporúčaná denná dávka.

Mäsové výrobky

Väčšinu srdcovo-cievnych ochorení spôsobuje zvýšená konzumácia mäsových výrobkov, ako napríklad párky, slanina, či konzervy. Ak sa chcete vyvarovať zvýšenému krvnému tlaku a zachovať si zdravé srdce, vyvarujte sa masovým separuje a konzumujte mäsové výrobky s nízkym obsahom soli.

Červené mäso

Obmedzte konzumáciu červeného mäsa a znížite tak riziko vzniku srdcovo-cievnych problémov

Cukor

Cukor, najmä umelé sladidlá sa spája s hypertenziou as niekoľkými problémami so srdcom

Šišky

Áno, sú veľmi chutné, ale aj neskutočne bohaté na kalórie. V skutočnosti len jedna šiška obsahuje 200 kalórií a 12 gramov tuku

Pepsi

Podľa štúdie uskutočnenej Americkou Asociáciou Srdce sódovej a ochutené nápoje obsahujú umelé sladidlá, ktoré sú jedným z hlavných vinníkov hypertenzie.

Alkohol

Väčšina štúdií prišla k rovnakému záveru: alkohol znižuje úroveň zásob krvi. Podľa výskumu uskutočneného v Južnej Kórei, alkohol patrí tiež k príčinám problémov s krvným tlakom.

Látky, ktoré pomáhajú znižovať krvný tlak

Patrí tu potraviny bohaté na vlákninu, ktoré pomáhajú znižovať krvný tlak. Napríklad tu patrí fazuľa, hrášok, zelenina, zrno ovsa, cestoviny a ryža. Všetky z nich sú bohaté na vitamíny a minerály a tiež zasýti na dlhší čas. 

Prírodné potraviny a zelenina

Potraviny s vysokým obsahom draslíka pomáhajú znižovať obsah sodíka a tým pomáhajú znižovať krvný tlak. Odporúča sa konzumovať špenát, fazuľa, sladké zemiaky, paradajky, banány, či pomaranče. 

Bylinky a koreniny

Jedlo nemusíte dochucovať soľou. Skúste namiesto nej siahnuť po bylinkách. Bazalka, tymian, oregano, šalvia či rozmarín. Budete prekvapení nepoznanou chuťou.

ZDROJ:headinsider.net

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>