Kedy grilovanie môže byť zlé pre vaše zdravie

Pravdepodobne viete, že by ste nemali jesť príliš veľa vyprážaných jedál, pretože je to zlé pre vaše zdravie. Vedeli ste však, že grilovanie môže byť v niektorých prípadoch aj zlé? Ale to neznamená, že by ste mali zabudnúť na grilovanie. To jednoducho znamená, že by ste to mali robiť šikovnejšie.

Prečo grilovanie môže byť zlé pre vaše zdravie

Podľa výskumu zverejneného v časopise Nutrition and Cancer, spôsoby varenia, ako napríklad grilovanie, môžu spôsobiť zmeny určitých bielkovín v mäse a premeniť sa na zlúčeniny ako hetrocyklické amíny ( HCAs ). Konkrétnejšie, tieto zlúčeniny vznikajú, keď kreatín a aminokyseliny reagujú pri teplotách nad 300 stupňov . Pri konzumácii potravín, ktoré obsahujú HCA, zvyšujete riziko rakoviny.

Okrem škodlivých hetrocyklických amínov, výskum publikovaný v časopise Journal of Agricultural and Food Chemistry ukázal, že zlúčeniny známe ako polycyklické aromatické uhľovodíky ( PAH ) sa môžu tiež viazať na vonkajšie časti mäsa, o ktorých je známe, že zvyšujú riziko vzniku rakoviny.

Ďalší typ toxínov, ktoré sa môžu vytvoriť počas procesu grilovania, sú známe ako pokročilé koncové produkty glykácie ( AGE ). Sú vytvorené, keď tuk a bielkoviny v mäse dosiahnu vysokú teplotu a môžu viesť k zvýšenému riziku kardiovaskulárnych ochorení a cukrovky.

Ako grilovať zdravšie

Aj keď grilovanie môže byť pre vás zlé, neznamená to, že máte naň zabudnúť. Majte na pamäti, že existuje veľa spôsobov, ako grilovať zdravšie.

Grilovanie ovocia a zeleniny

Po prvé, môžete začať dať viac ovocia a zeleniny na grile. Je to vždy dobrý nápad konzumovať niektoré druhy zeleniny a ovocia a používanie tejto metódy varenia na prípravu bude určite urobiť z nich veľmi chutné. Stojí za zmienku, že pri grilovaní čerstvých produktov sa nevytvára žiadna z vyššie uvedených zlúčenín spôsobujúcich rakovinu. Niektoré z najlepších ovocia a zeleniny, ktoré môžete grilovať, zahŕňajú mango, cukety, papriky, paradajky, baklažány, ananásy a cibuľu.

Ovládanie teploty

Je tiež dôležité, aby ste regulovali teplotu pri varení mäsa. Aby ste to dosiahli, budete potrebovať dobrý gril, ktorá prichádza s týmito ovládacími prvkami.

Vyhýbajte sa dobre spracovanému alebo nasýtenému mäsu

Odporúča sa starostlivo pripraviť jedlo. Uistite sa, že grilujete chudé mäso a zbaviť sa tuku pred začatím grilovania. Pamätajte si, že keď klesá tuk z mäsa, plamene vzplývajú, čo spôsobuje tvorbu zlúčenín spôsobujúcich rakovinu.

Jedným z najlepších spôsobov, ako sa vyhnúť prepečeniu, je časté prepnutie mäsa na nižšiu teplotu . Ak sa vám to však nepodarí vyhnúť, ešte predtým, než začnete jesť, môžete odstrániť spálené časti, aby ste znížili príjem karcinogénov.

Marinujte mäso

Nie je lepší spôsob, ako zlepšiť chuť vášho mäsa, než marinovaním. Navyše, marináda bude tiež pôsobiť ako bariéra medzi vašim mäsom a zlúčeninami známymi na zvýšenie rizika rakoviny. Je však dôležité, aby ste nepoužívali marinády, ktoré obsahujú veľa tuku. Keď pripravujete mäso a hydinu, je dôležité, aby ste marinovali aspoň niekoľko hodín. Na druhej strane by ste nemali nechať ryby a zeleninu marinovať viac ako hodinu.

Dbajte na čas grilovania

Čím dlhšie vystavujete svoje mäso dymu a plameňom, tým vyššie je riziko vzniku škodlivých zlúčenín. Ak chcete grilovať zdravšie, mali by ste skúsiť potraviny, ktoré trvajú menej času na prípravu.

Je tiež potrebné spomenúť, že by ste mali odstrániť kožu z kurčiat, keď ich grilujete, aby sa zabránilo kvapkaniu tuku na otvorený plameň.

 

Vyčistite gril

S čistým grilom vám pomôže zbaviť sa karcinogénneho zvyšku, ktorý sa tvorí pri príprave jedla. Odporúčame, aby ste ho čistili pravideľne.

ZDROJ:thehealthsciencejournal.com

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>