Keď som začala držať diétu, kamoška mi odporučila jeden trik. To, čo sa stalo s mojím telom ma príjemne šokovalo

Väčšinu ľudí od zdravého stravovania odrádza predsudok, že zdraviu prospešné jedla nie sú chutné. To však absolútne neplatí o banánoch, ktoré majú na naše zdravie veľmi pozitívny vplyv. Ich konzumáciou potešíte nielen svoje chuťové poháriky ale aj telo. Prinášame vám nasledujúce fakty, o ktorých ste možno ani netušili.

Už samotnú konzumáciou dvoch banánov denne si môžete výrazne dopomôcť v oblasti Vášho zdravia. Pretože banány sú zdrojom bielkovín, vlákniny, vitamínov a minerálov, sú pre naše telo žiaduce a prospešnú potravinou. Ich konzumáciou si dokonca môžu dopomôcť aj ľudia, ktorí sa snažia skoncovať s fajčením. Banány totiž pomáhajú znižovať abstinenčné príznaky, ktoré sa dostavujú pri nedostatku nikotínu. Dokonca by ste nemali vyhadzovať ani banánovú šupku. Prikladaním na podráždenú kožu si ňou môžete dopomôcť v prípade, že máte štípance od komárov. Čo by sa s naším telom dialo, ak by sme si túto žltú dobrotu dopriali každý deň?

Normalizuje krvný tlak

Banány majú schopnosť znížiť vysoký krvný tlak vďaka skutočnosti, že jeden kúsok tohto tropického ovocia obsahuje približne 420 mg draslíka.

Pomáha znižovať nadváhu

Práve vláknina, ktorá je bohato obsiahnutá v tomto ovocí má pozitívny vplyv na znižovanie hmotnosti. Preto by ste si mali dopriať banány aj počas diéty, a to najlepšie v dopoludňajších hodinách.

Banány tiež znižujú chuť k jedlu, pretože spomaľujú vyprázdňovanie žalúdka, čím bráni rastu čísel na Vašej váhe. Je to vďaka obsahu škrobu, ktorý je tiež užitočný pri znižovaní hladiny cukrku v krvi a zároveň zvyšuje citlivosť organizmu na inzulín.

Znižuje riziko vzniku anémie

Anémia spôsobuje bledosť, únavu a nadmernú dýchavičnosť. Pri anémii klesá pomer červených krviniek a zároveň sa znižuje obsah hemoglobínu v krvi.

Banány obsahujú veľké množstvo železa, a práve to stimuluje tvorbu červených krviniek. Nachádza sa v nich významný pomer vitamínu B6, ktorý reguluje hladinu glukózy v krvi, čo je nápomocné pre ľudí s anémiou.

Zlepšuje trávenie

Banány sa radí medzi potraviny, ktoré sú pre naše telo veľmi ľahko stráviteľné. Nezaťažujú tráviaci trakt a zároveň ho nedráždi. Rezistentný škrob, obsiahnutý v tomto ovocí, naše telo nie je schopné stráviť. Preto sa dostáva až do hrubého čreva a je vynikajúci živnou pôdou pre zdraviu prospešné baktérie.

Znižuje stres

Je vedecky dokázané, že banány dokážu pozdvihnúť našu náladu. Obsahujú látku zvanú tryptofán. Tú naše telo potrebuje k produkcii serotonínu, známeho ako hormón šťastia. Serotonín nepomáha len na zlepšenie nálady, je žiaducim pre pokojný spánok a celkovú pohodu nášho tela.

Priemerný banán obsahuje až 27 mg horčíka. Tento minerál dokáže znižovať svalové kŕče a tiež prispieva k dobrému spánku, ktoréhO nedostatok je jedným zo spúšťačov stresu.

Kompenzuje nedostatok vitamínov

Ako sme už spomenuli, banány sú bohaté na vitamín B6. Priemerný banán obsahuje asi 20% potrebnej dennej dávky tohto vitamínu. Ten pomáha telu produkovať inzulín, hemoglobín a tiež aminokyseliny potrebné na vytvorenie zdravých buniek.

Každému pri pomyslení na vitamín C príde na myseľ skôr citrón alebo pomaranč. Aj banány však obsahujú tento cenný vitamín, takže ak práve nemáte chuť na citrusové plody a radšej si pochutnáte na tejto sladkej dobrote, vedzte, že obsahuje až 15% našej dennej potreby tohto vitamínu.

Vitamín C je dôležitým antioxidantom, ktorý neutralizuje škodlivé voľné radikály, čím napomáha udržiavať zdravie našich ciev. Tiež sa podieľa na produkcii kolagénu v našom tele.

Zvyšuje množstvo energie

Draslík, ktorý banány obsahujú, chráni naše svaly pred nepríjemnými kŕčmi a sacharidy (hojne obsiahnuté najmä v zrelých banánoch) zas poskytujú dostatok energie na zvládnutie namáhavých cvičenie.

Toto však ani zďaleka nie sú všetky pozitíva, plynúce s konzumácia banánov. Dámy určite zaujme aj fakt, že banány dokážu zmierňovať menštruačné bolesti, ale aj nepríjemné bolesti hlavy. Všetky tieto výhody by mali byť dôvodom, prečo si banány dopriavať každý deň.

ZDROJ.fithacker.ru

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>