Každý voľný čas venujete spánku? Tak teraz sa držte, nadbytočný spánok je viac škodlivý pre mozog a zdravie ako jeho nedostatok

Takmer všetci vo voľnom čase máme tendenciu spať. Zvyčajne je to kvôli nedostatku spánku počas pracovného týždňa a túžbe „dobehnúť“ zmeškané hodiny. Ak sa na dlhú dobu dostanete do postele, aby ste sa mohli zaspať v posteli, dovolím vám povedať zlé správy: tento zvyk môže spôsobiť veľké škody na vašom zdraví.

Podľa najnovších údajov môže predĺžený spánok spôsobiť vznik mnohých ochorení, ako aj vyvolanie duševných a fyziologických porúch v tele.

Oboznámi vás s nepríjemnými dôsledkami, ktoré môže viesť spánok. Možno je čas vstať?

Prečo je dlho spánok škodlivý

Riziko depresie sa zvyšuje

V minulom roku boli špeciálne štúdie, v ktorých vedci zistili, že trvanie spánku priamo súvisí s depresívnymi stavmi. Účastníci experimentu, ktorí spali v noci od 7 do 9, mali len 27% pravdepodobnosti výskytu depresívnych symptómov, zatiaľ čo tí, ktorí spali v posteli deväť a viac hodín, zvýšili túto pravdepodobnosť na 49%.

Práca s mozgom sa zhoršuje

Štúdie ukázali, že tí, ktorí spávajú viac ako 10 hodín denne, dochádza k porušovaniu mozgu. Navyše predĺžený spánok negatívne ovplyvňuje stav pamäti a koncentráciu pozornosti.

Pravdepodobnosť otehotnenia sa znižuje

Skupina korejských vedcov, ktorí zdravia viac ako 650 žien, ktorí súhlasili s umelým oplodnením, prišli k úžasným záverom. Výskyt tehotenstva bol najčastejšie pozorovaný u tých žien, ktoré spali zo 7 až 9 hodín denne. To isté, čo spalo 9 alebo viac hodín, bolo oveľa menej pravdepodobné, že otehotnie. Avšak doteraz neexistujú žiadne dôvody pre tento jav, pretože mnohé faktory ovplyvňujú koncepciu.

Riziko vzniku cukrovky sa zvyšuje

 Americkí vedci, 15 rokov štúdie o vzťahu medzi trvaním spánku a rizikom rôznych chorôb zistili, že ľudia, ktorí spávajú viac ako 8 hodín denne, riziko vzniku cukrovky je o 50% vyššia ako tí, ktorí nie sú zvyknutí ležať posteľ na dlhú dobu. Zatiaľ čo sa táto pravidelnosť uskutočňovala nezávisle od iných faktorov choroby, ako je hmotnosť, vek a zvyk fajčenia.

To vedie k obezite

Sada nadváhy je možná u ľudí, ktorí spia v noci 9-10 hodín. Každoročne sa zvyšuje riziko ochorenia, a to aj pri pravidelnej fyzickej aktivite a normálnej výžive.

Riziko vzniku kardiovaskulárnych ochorení sa zvyšuje

V experimente, v ktorom sa zúčastnil Viac ako 72 000 žien dostalo potvrdenie o tom, že nadmerný spánok spôsobuje srdcové ochorenie: spánok každú noc na 9-11 hodín zvýšil o 38% hrozbu ochorenia v porovnaní s tými, ktorí spali na 8 hodín.

To môže viesť k skoršej smrti

Ľudia, ktorí spia 7 až 8 hodín denne, žijú v priemere o 15% dlhšie ako tí, ktorí spia o viac ako osem hodín denne.

Ihneď prehodnoťte spánkové návyky! Dospelí majú dosť spať 7 až 9 hodín denne. Rozliatie môže mať negatívne dôsledky pre vaše zdravie. Je hodina alebo dve v posteli stojí za to riskovať toľko? 

Poviem ešte viac: Nadbytočný spánok je viac škodlivý pre mozog a zdravie všeobecne ako jeho nedostatok.

Postarajte sa o svojich priateľov, syna, povedzte im, čo riskujú.

ZDROJ:amazingajmer.com

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>