Jedna štúdia odhalila úžasný fakt- jedenie hŕstky bobúľ každý deň znižuje riziko úmrtia na srdcové ochorenie o 40%

Jedenie niekoľkých plodov denne znižuje riziko úmrtia ľudí na srdcové ochorenie o 40 percent, tvrdí nový výskum.

Antioxidanty známe ako antokyany, ktor dodávajú plodom svoju farbu, znižujú riziko vzniku ochorenia tým, že zlepšujú tukovú stuhnutosť, znižujú krvný tlak a znižujú zápal.

Približne 16 percent úmrtí súvisiacich so srdcom v rozvinutých krajinách je spôsobené nízkym príjmom ovocia, dodáva britský výskum.

 

Predchádzajúce výskumy naznačujú, že hlavnou príčinou takýchto úmrtí na celom svete je zlá strava.

Výskumníci z University of East Anglia analyzovali štúdie, ktoré skúmali vzťah medzi príjmom anthokyanínu a rizikom srdcových ochorení.

Výsledky ďalej naznačujú, že iba jedna až dve dávky čučoriedok, malín alebo jahôd denne poskytujú dostatok anthocyanínu na zníženie rizika srdcových ochorení ľudí.

Napriek tomu účinky anthocyanínov sú silnejšie u mladých dospelých ako starší ľudia, píše sa v časopise Molecular Aspects of Medicine.

Vedci skonštatovali, že ďalšie štúdie sú potrebné na stanovenie toho, ako antokyany zlepšujú tukovosť, krvný tlak a zápal.

Veria, že antioxidanty môžu spôsobiť tieto účinky tým, že zmenia hladiny črevných baktérií.

Čučoriedky posilňujú reakčné časy detí o 9%.

To prichádza po tom, čo sa v októbri minulý rok uvádza, že čučoriedky posilňujú detskú reakčnú dobu o deväť percent.

Výskumníci sa domnievajú, že je to kvôli plodu obsahujúcemu antioxidant, známu ako flavonoidy.

Predchádzajúce výskumy naznačujú, že flavonoidy posilňujú komunikáciu medzi nervovými bunkami a pomáhajú regenerácii mozgových buniek.

Autorka štúdia profesorka Claire Williamsová z University of Reading povedala: „Používame čučoriedky, pretože sú bohaté na flavonoidy, čo sú zlúčeniny, ktoré sa prirodzene nachádzajú v potravinách, ako sú ovocie a ich šťavy, zelenina a čaj.

„Sú spojené s radom zdravotných výhod vrátane antioxidačných a protizápalových účinkov a naše najnovšie poznatky naďalej ukazujú, že existuje užitočný kognitívny účinok konzumácie ovocia a zeleniny, čaju, kávy a dokonca aj tmavej čokolády, ktoré obsahujú všetky flavonoidy . „

ZDROJ: dailymail.co.uk

 

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>