Iba tri mesiace takejto stravy – a môžete sa vyhnúť rakovine, srdcovým chorobám a Alzheimerovej chorobe!

Mnoho ľudí verí, že trvanie našich životov závisí predovšetkým od dedičnosti. Ale výskum ukazuje, že skutočný podiel genetickej predispozície na príčinách predčasnej smrti je iba 10-20%.

Čo sa skrýva za ostatnými 80-90%? Toto je naša strava a spôsob života.

Typická strava moderného človeka je hlavnou príčinou predčasnej smrti a chronických ochorení. Inými slovami, dlhý a zdravý život je záležitosťou našej voľby.

A čo si zvolíme každý deň? Pre mnohých z nás odpoveď nie je príliš upokojujúca.

Ale neplašte sa! Len štyri jednoduché pravidlá môžu predĺžiť váš život!

Je potrebné:

  1. Nefajčite
  2. Neprejedajte sa
  3. Vykonávajte šport aspoň polhodinu denne (aj chôdza sa považuje za šport!)
  4. Správne jesť – viac ovocia, zeleniny a celých zŕn, ale menej mäsa.

Ak už dodržiavate všetky tieto pravidlá, zvážte, že riziko vzniku cukrovky sa znížilo o 90% a riziko srdcového infarktu o viac ako 80%. A predsa ste vy znížili riziko mŕtvice a tretie riziko rakoviny.

Teraz poďme trochu hovoriť o starnutí.

V každej z našich buniek je 46 chromozómov. Na konci každého chromozómu je malá “ čiapka „, ktorá sa nazýva telomer. Pokiaľ sa naše bunky delia, malá časť tohto „veka“ zmizne. A keď teloméry úplne zmiznú, naše bunky zomrú.

Telomere žijú v nás v celom našom živote: ich počet sa začína znižovať hneď ako sme sa narodili a pokračujú v poklese až do smrti.

V roku 2009 americký vedec – Dr. Elizabeth Blackburn a jej kolegovia dostal Nobelovu cenu za medicínu za objav telomér.

Zistili, že iba tri mesiace diéty na rastlinnej báze v kombinácii s cvičením môžu výrazne zvýšiť počet telomier.

Ich štúdium trvalo päť rokov a ukázalo sa, že počet telomieri u tých, ktorí nezmenili svoj spôsob života, predpovedajúco klesol s vekom. A počet telomier v tých, ktorí zmenili svoj spôsob života, narástol.

Na aké choroby najčastejšie zomierajú ľudia v dnešnom svete? Tu sú štyri hlavné body:

1) Choroba srdca
2) Alzheimerova choroba
3) Tučnota
4) Rakovina pľúc

Ukazuje sa, že zvýšenie množstva rastlinných potravín v našej strave môže znížiť riziko všetkých týchto ochorení.

Dokonca aj malé zmeny v našej strave, napríklad zníženie množstva mäsa alebo zvýšenie počtu zeleniny, vedú k významným výsledkom.

Čo odporúčame denne jesť, aby sme žili dlhý a zdravý život?

  • Krušová zelenina – ako brokolica; biela kapusta alebo karfiol; reďkev; kvaka; šalát atď.
  • Zeleň – mladý šalát, šťavel, špenát, čard, atď.
  • Zelenina: špargľa, repa, sladká paprika, mrkva, kukurica, cuketu, cesnak, huby, cibuľa, tekvica, hrášok, zemiaky, paradajky.
  • Fazuľa a ich produkty: fazuľa, fazuľa cannelloni, hrach, sója, cícer, hrach, šošovica, fazuľa, tofu.
  • Bobule – vrátane hrozna, černice, čerešne, maliny, jahody a ďalšie.
  • Ovocie – ako sú jablká, marhule, avokádo, banány, melón, klementínok, figy, grapefruit, kivi, citróny, citrónovníky, liči, mango, nektárinky, pomaranče, papája, mučenky, broskyne, hrušky, ananás, slivky, granátové jablká, mandarínky, melón.
  • Ľanové semená – jedna polievková lyžica za deň.
  • Orechy: mandle, arašidy, vlašské orechy atď.
  • Korenie – každý deň musíte pridať štvrť čajovej lyžičky kurkumu na akékoľvek iné korenie, ktoré používate.
  • Celozrnné produkty – obilniny, cestoviny, chlieb.
  • Voda: päť veľkých (340 ml) pohárov denne.

Ale výrobky nie sú všetko! Je potrebné najmenej pol hodiny za deň, aby ste sa zapojili do miernej fyzickej aktivity, napríklad chôdze.

Avšak všetko nie je tak ťažké?

Ste pripravení vyskúšať?

ZDROJ:fithacker.ru

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>