Ešte stále ste neprišli na chuť ovseným vločkám? Myslím, že po tomto článku názor zmeníte

Možno ste si ich nedokázali pripraviť a ochutiť tak, aby boli naozaj dobré.

No určite ste už kdesi začuli, aké sú prospešné pre naše zdravie. A áno – je to pravda. To potvrdzujú mnohí lekári.
Ideálne je dať si ich na raňajky, ktoré majú byť najdôležitejším jedlom dňa a práve ovsené vločky s ovocím, či jogurtom nám vedia dodať energiu a všetky potrebné zložky, aby sme fungovali tak ako treba.

7 dôvodov, prečo jesť ovsené vločky

  1. Zasýtia na dlhú dobu- V ovsených vločkách sa nachádza vysoký obsah rozpustnej i nerozpustnej vlákniny. To z nich robí jedlo, ktoré dokáže zasýtiť na dlhú dobu. Vláknina a komplexné sacharidy totiž pôsobia ako stabilizátor glukózy, prospieva tráviacemu traktu, bojuje proti zápche a zúčastňuje sa na vyživovaní organizmu. Správne pripravené vločky vám tak urobia aj ďalšiu službu – nebudete mať dopoludnia takú veľkú chuť na malé maškrty, ktoré máte v šuplíku alebo v taške.
  2. Cholesterol- Vedeli ste, že pravidelnou konzumáciou ovsených vločiek upravujete svoj cholesterol? Deje sa tak prostredníctvom omega-3 nenasýtených mastných kyselín, ktoré majú množstvo pozitívnych účinkov. Napríklad zabraňujú vzniku krvných zrazenín a pôsobia protizápalovo. Pomáhajú tiež odstrániť menštruačné bolesti a sú vhodné pri starostlivosti o pleť.
  3. Cukrovka- Niektoré výskumy potvrdili, že ovsené vločky sú dobrým bojovníkom proti cukrovke 2. typu a vysokému krvnému tlaku. Celkovo sú vločky vhodným doplnkom pri liečbe zdravotných problémov a dokonca – pozor – pôsobia ako afrodiziakum. Pomáhajú totiž zvyšovať hladinu testosterónu.Zaraďte ovsené vločky do svojho jedálnička a telo sa vám odvďačí.
  4. Rakovina- Ovsené vločky sú podľa vedeckých štúdií preventívnym prostriedkom proti rakovine. Ich pravidelnou konzumáciou dodáte telu vlákninu a živiny, ktoré bojujú proti zákernému ochoreniu dnešnej doby.
  5. Mangán- Viete, na čo je dobrý mangán? Patrí do skupiny stopových prvkov, ktoré si nevie náš organizmus „odložiť“ na horšie časy. Bez neho sa však nezaobídu naše kosti ani zuby. A práve ovsené vločky dodávajú telu mangán, čím nás zároveň zásobujú antioxidantom podieľajúcim sa na metabolických funkciách. Vločky tak sprostredkovane ovplyvňujú zdravie nervovej sústavy a prácu imunitného systému.
  6. Depresie- Ďalšia látka obsiahnutá v ovsených vločkách: esenciálna aminokyselina tryptofán. Bojuje proti úzkosti, depresiám, stresu, poruchám spánku a pocitom napätia. Jej funkcie podporujú niektoré vitamíny zo skupiny B, ktoré sú tiež zastúpené v ovsených vločkách. Vlákniny skupiny B sú nevyhnutné pre pamäť a sústredenie.
  7. Vitamíny- Je overené, že v ovsených vločkách sa nachádzajú aj ďalšie prospešné látky a živiny ako vápnik, železo, fosfor, zinok, či vitamín K. Ten je dobrý pre správnu zrážanlivosť krvi. Poznáme ho aj pod názvom vitamín dlhovekosti, pretože znižuje spomínané riziko vzniku nádorových ochorení.

Skúste zaradiť ovsené vločky do svojho jedálnička – americká Komisia pre potraviny a lieky zaradila tento pokrm medzi tzv. funkčné potraviny, ktoré majú na náš organizmus mimoriadne prospešné účinky.
Môžete vyskúšať pohankové vločky, špaldové, pšeničné, klasické ovsené. 

Tak čo, ešte stále sme vás nepresvedčili?

ZDROJ.takprosto.cc

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>