Dýchajte z hlboka! Dôvody prečo je užitočné pre nás hlboké dýchanie?

Často venujete pozornosť tomu, ako dýchate? Myslím, že je to nepravdepodobné. Je to taký obvyklý a prirodzený proces, ktorý si prakticky nevšimneme. Ale podľa medzinárodných štúdií väčšina z nás dýcha povrchne, čo nie je pre naše zdravie veľmi dobré. 

Vedci z celého sveta už dávno dospeli k záveru, že správne dýchanie môže predĺžiť život a urobiť ho viac nasýteným, produktívnym a energetickým. Musíte dýchať hlboko, pomaly a rytmicky cez nos a nie s ústami. Je dôležité používať nielen hrudník, ale aj membránu. Výpary, rovnako ako výdychy, musia trvať 3 až 5 sekúnd.

Hlboké dýchanie sa často nazýva diafragmatické, abdominálne, brušné dýchanie. Dostatok dýchať hlboko po dobu 10 minút dvakrát alebo trikrát denne a vaše telo bude mať silnú fyzickú a duševnú podporu. Ak dáte trochu úsilia a trpezlivosti, potom hlboké dýchanie môže postupne vstúpiť do užitočného zvyku.

Ako správne dýchať?

Pri úvodných cvičeniach potrebujete najprv zaujať pohodlnú pozíciu, sedieť alebo ležať a úplne oddýchnuť. Aby ste kontrolovali správny proces diafragmatického dýchania, položte ruky na žalúdok a uvoľnite svaly.

Potom sa zhlboka nadýchnite nosom, pomaly sa počíta do päť a uistite sa, že nezvyšuje hrudník, ale žalúdok. Držte dych a počítajte na tri. A jednoducho vydychujte pomaly cez ústa, úplne uvoľnite pľúca zo vzduchu a pomaly napočítajte do piatich. Opakujte cvičenie päť až desať minút dvakrát denne – ráno a pred spaním. Pri pravidelných cvičeniach si postupne zvyknete dýchať hlboko.

Dôležité tipy: 

• Cvičenie možno praktizovať takmer kdekoľvek: počas prestávok v kancelárii, pri sledovaní televízie, chôdze atď .
• Vykonávajte topri príjemnej, relaxačnej hudbe alebo zvukoch prírody – dosiahne to lepšie výsledky.
• Pri cvičení nesmie byť pohyb brucha príliš viditeľný.

Použitie hlbokého dýchania pre zdravie:

Znižuje stres

Hlboké dýchanie vysiela signály do mozgu, ktoré stimulujú nervový systém na odpočinok a odpočinok. To výrazne znižuje produkciu stresového hormónu – kortizolu, čím prináša naše zdravie veľa výhod. Snažte sa ísť na pohodlné miesto v stresových situáciách a zhlboka sa nadýchnite.

Znižuje váhu

Pravidelné cvičenie s riadnym, hlbokým dýchaním prispieva k úbytku hmotnosti. Čím viac kyslíka vstupuje do tela, tým viac tuku v ňom spaľuje. Keďže dýchacie cvičenia sa sústreďujú do brucha, spôsobujú zmenu toku krvi do rôznych oblastí mozgu a pozitívne ovplyvňujú metabolizmus. Navyše veľké množstvo kyslíka sa vyrovná s molekulami tuku a rozbije sa na vodu a oxid uhličitý.

Posiľňuje pľúca

Dobre trénované pľúca zlepšujú naše životne dôležité funkcie. Diafragmatické dýchanie zohráva kľúčovú úlohu pri rozširovaní pľúcneho tkaniva. To zvyšuje funkčnosť pľúc, pomáha predchádzať ich zápalu. Preto je hlboké dýchanie obzvlášť užitočné pre ľudí so srdcovými a respiračnými problémami.

Čistí telo

Pľúca zohrávajú dôležitú úlohu pri odstraňovaní toxínov z tela. Ale s povrchným dýchaním pľúca plne nevykonávajú svoju prácu. Z tohto dôvodu sa toxíny začínajú hromadiť a prinášajú mnohé zdravotné problémy, nárast hmotnosti a únavu. Uľahčenie práce na 100 percent pomôže hlboké dýchanie a súčasne zlepší funkčnosť lymfatického systému, ktorý tiež odstraňuje toxíny

Znižuje krvný tlak

Pomalé dýchanie dobre posilňuje a aktivuje parasympatický systém, pomáha zbaviť sa škodlivých solí, ktoré spôsobujú tlakové skoky. Na udržanie zdravého srdca postačí hlboké dýchanie dvakrát až trikrát denne po dobu desiatich minút denne.

Zlepšuje spánok

Hlboké dýchanie pred spaním upokojuje centrálny nervový systém a vykonáva úlohu meditácie, čo znižuje psychický stres. A keď je hlava jasná a pokojná, je oveľa ľahšie zaspať a kvalita spánku je lepšia. Pre väčší účinok sa odporúča kombinovať hlboké dýchanie s inými relaxačnými metódami: vychutnávanie teplého kúpeľa, počúvanie príjemnej hudby.

Zabraňuje námornej chorobe

Pre tých, ktorí trpia pohybovou chorobou v doprave, sa hlboké dýchanie môže stať skutočnou záchranou hádzaním. Aktivuje aktivitu parasympatického nervového systému, ktorý pomáha zmierňovať príznaky pohybovej choroby.

Zlepšuje spánok

Jednou z prvých reakcií na bolesť je zadržanie dychu. Je to však pomalé, rovnomerné a hlboké dýchanie, ktoré môže zmierniť pocity bolesti. Aktivuje prirodzené lieky proti bolesti v tele – endorfíny, psychologické kontrolu stavu, prekrvenie. S ňou telo ľahšie zvládne bolesť.

Napĺňa energiu

Diafragmatické dýchanie zvyšuje tok kyslíka a krvný obeh v tele, čo zvyšuje úroveň energie a vytrvalosti. Hlboké dýchanie má pozitívny vplyv na zdravý spánok, čo je tiež dôležité pre zachovanie energie.

Tak dýchajte hlboko a nebudete chorý!

ZDROJ:mycharm.ru

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>