Dlho ma bolel chrbát a nevedela som si pomôcť. Potom som sa naučila masáž podľa tejto príručky a s bolesťou mám pokoj

Všetko vás boli, ste uťahané, ubehané, navyše nosíte denne domov tašky s nákupom. A čas ani peniaze na to, aby ste išli k masérovi stále nie sú. No my sme tu na to, aby sme vám radili a pomáhali. Preto prizvite svojho partnera a poďte sa s nami naučiť, ako správne masírovať, bez toho ste sa museli báť, že si nechtiac ublížite.

Relaxačná masáž nevyžaduje žiadne špecifické metódy. Ľahko si môžete dopriať masáž chrbta a šije s partnerom v posteli, alebo masáž chodidiel pri horúcom kúpeli. Pripravili sme pre vás sprievodcu, ktorý vám ukáže, že štát sa dobrým domácim masérom nie je vôbec zložité

Prvé čo potrebujete sú horúce dlane a teplý priestor. Pri masáži v žiadnom prípade nemôže byť v dome chlad, alebo prievan. Musíte vziať do úvahy skutočnosť, že masírované telo sa počas celého procesu neustále ochladzuje. Masáže je najlepšie dávať na tvrdším povrchu a zamerať sa na krk, ramená a chrbát. Ak nemáte dostatočne tvrdý matrac, alebo vhodnou rozťahovacie pohovku, dobre poslúži aj karimatka. V prípade masáže nôh nie je povrch až tak dôležitý, ak nemasírujeme aj lýtka. Masáž lýtok si pod sebou totiž tiež vyžaduje istú stabilitu, alebo ľudovo povedané „pevnú pôdu“.

Pozrime sa, ako by mala kvalitné domáce masáž vyzerať

Masáž začíname vždy ľahkými krúživými pohybmi. Prechádzajte od ramien k chrbtici. Pohyby na ramenách môžu byť intenzívnejšie, nie však silné.

2-18


Počas procesu masírovania používajte celú dlaň. Po prvých dvoch alebo troch zahrievacích kolách, môžete postupne začať dlane na partnerov chrbát viac pritlačiť.



Osobitú pozornosť si vyžadujú ramená a šije. Obe sú obzvlášť postihnuté sedavým spôsobom života a nesú všetku našu záťaž. Preto zvyšujte tlak dlaňou v tejto oblasti viac, než na ostatných častiach a na chrbtici. Môžete začať používať akupresúrne techniky a jemne pritláčajte na boľavých a stuhnutých bodoch.

Nikdy neobíďte masáž chrbta a zadku. Pri masáži chrbta sa dlaňami pohybujte po dĺžke svalov, nie po šírke. Pre tých náročnejších a zdatnejší je tu aj možnosť masáže chrbtového a sedacieho svalstva s pomocou lakťa. Ale s touto technikou buďte opatrní, aby ste partnerovi viac neublížili než pomohli.

Všetky druhy masáží končatín môžete začať ľahkým ohrievaním. Podobne ako pri chrbtici, aj masáž rúk, nôh, rúk, či chodidiel, musí začínať nahrievaním. Svaly sa lepšie uvoľní a masáž bude účinnejšie a menej bolestivá. Ak máte problémy s lokálnymi bolesťami, masírujte tieto body opatrným zatlačením palca. Napríklad ak vás bolí lýtka, najlepšie ich rozmasíruje, ak budete striedavo zasúvať palca na bolestivé miesta po celej šírke postihnutej oblasti. Nikdy nezatláčajte len na jednom mieste. Sila masáže musí byť rozmiestnené, inak by sa mohlo stať, že svalstvo takpvoediac rozbijete a do druhého dňa budete mať tieto miesta veľmi boľavé.

Masáž tváre je veľmi dôležitá pre krajšiu pleť, uvoľnenie pokožky a odbúranie napätia. Musíte však pri nej dodržiavať isté zásady, nakoľko je pokožka tváre podstatne jemnejšia než koža na chrbte, či končatinách. V prvom rade musí byť tvárové svaly, s ktorými pracujete, maximálne uvoľnené. Masáž vykonávajte hladko, rytmicky, pomaly a najmä bezbolestne. Prsty sa pohybujte v smere svalových vlákien. Pri masáži tvárových kostí len jemne tlačte, nikdy pokožku nenaťahujte ani prílišne netrite.

Všetky druhy masáže môžete ukončiť tak, že si sadnete a v sede budete partnerovi len jemne prechádzať teplými rukami po premasírovanie miestach. Týmto hladením sa pokožka upokojí a rozmasírovaní svaly sa upokojí.

ZDROJ:brighside.com

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>