Chcete sa dobiť energiou? Jedzte tieto 4 TOP potraviny, ktoré vás naštartujú

Veľa záleží na tom, čo jeme. Toto ovplyvňuje nielen vzhľad nášho tela, ale tiež ovplyvňuje naše zdravie alebo dokonca koľko energie máme. Dnes sa chceme touto poslednou témou zaoberať. Ak ste stále unavení a nemáte nič na nič, dôvodom môže byť vaša strava. Ak sa skladá z nevhodných zložiek, vaša vitalita bude nízka. Ráno vstaneš. Počas dňa nebudete ochotní konať. Budete sa cítiť ospalý a depresívny. A je úžasné, že toto všetko sa dá eliminovať pomocou správnej stravy.

Energia na tanieri

Ak sa postaráte o to, čo je na vašej doske, budete môcť vyrovnať energetické nedostatky. Zlepšíte funkciu mozgu a pohodu. Každý deň sa vám zjednoduší. Začnime prvou zložkou, ktorá je potrebná v našej strave. Komplexné uhľohydráty nám dávajú energiu dlho. Uvoľňujú ho na dlhú dobu, vďaka čomu nie je energetická podpora len po jedle, ale aj niekoľko hodín po ňom.

Proso

Jedným z týchto uhľohydrátov je proso. Na základe toho môžete pripraviť veľa zaujímavých jedál. Proso so zeleninou a vajíčkom bude skvelým návrhom na energické raňajky. 

Komplexné uhľohydráty nekončia prosom. Rovnako dobré budú jačmeň, pohánka alebo celozrnné výrobky, ako sú hnedé cestoviny alebo tmavý chlieb plný zŕn. Zavedením týchto produktov do vašej stravy získate každý deň viac energie.

Ryby

Omega-3 mastné kyseliny sú ďalšou dôležitou súčasťou stravy . Vynikajúcimi zdrojmi sú mastné ryby. Veľmi dobre ovplyvňujú prácu nášho mozgu. Uľahčujú koncentráciu, zlepšujú jej fungovanie a zároveň môžu pozitívne ovplyvňovať našu náladu. Ak máte radi ryby, ako je losos, halibut, makrely a slede, zjedzte ich čo najčastejšie.

Nájdeme ich však nielen v samotných rybách, a to stojí za zmienku. Repkový olej, sójový olej, orechy a ľanové semienka sú tiež dobrým zdrojom omega-3 mastných kyselín.

Horčík

Mali by ste tiež pamätať na to, že vaša strava je bohatá na horčík . Pomáha liečiť depresiu a stabilizuje nervový systém. Je to veľmi dôležitá zložka, pokiaľ ide o zvládanie stresu, čo má tiež za následok únavu.

Dobré zdroje horčíka v potrave:  tmavý chlieb, semená, otruby, hnedá ryža, obilniny, listová zelenina, petržlen, strukoviny, banány, orechy, horká čokoláda a prírodné kakao.

Tryptofán

Posledným prvkom, ktorý stojí za pozornosť, je tryptofán. Často sa používa ako doplnok, ale nachádza sa vo výrobkoch, ktoré konzumujeme každý deň. Zodpovedný za správne fungovanie nervového systému. Keď máme nedostatok tryptofánu, v tele dochádza k poklesu energie. Preto by sa malo zabezpečiť. Často sa nazýva hormón šťastia. Zodpovedný za dobrú náladu.

Najviac tryptofánu sa nachádza v mäse, rybách, mliečnych výrobkoch a semenách strukovín. Je preto dobré riadiť sa predchádzajúcimi radami a malo by mať pozitívny vplyv aj na tento aspekt.

ZDROJ.dompelenpomyslow.pl

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>