Chcete byť múdrejší, jedzte tieto potraviny, zlepší sa vaša pamäť, vaše reakcie i kreativita

Robí vás to, čo jete múdrejšími? Áno aj nie. Hoci s vás správna vyvážená strava neurobí nového Einsteina, predsa len vám zostrí mysliaci schopnosti. Ako veľmi ostražití sa cítite po konzumácii mastného vrecúšku fast foodu alebo po veľkej šiške s marmeládou? 

Cesta k potravinovému kómy je vydláždená prázdnymi kalóriami nemajú všetku nutričnú hodnotu. Váš mozog bude fungovať lepšie, ak ho budete zásobovať zdravými tukmi, vlákninou, bielkovinami, vitamíny, a antioxidanty. Ak chcete posilniť silu vášho mozgu, konzumujte táto zdravé jedlá, aby ste boli múdrejší.

  1. Orechy

Ak radi v práci zahryznete nejaký dortíků, vymeňte ho radšej za hrsť orechov, aby ste docielili produktívnejšieho popoludní. Cukor vám poskytne rýchly nárast energie, tá však dlho nevydrží a nasleduje prudký pokles. Keď všetky tie prázdne kalórie vymeníte za zdravé tuky, budete mať viac energie na dlhšiu dobu a zlepší sa vaša schopnosť premýšľať. Majte však tiež na pamäti, že všetkého veľa škodí a jedna až dve hrste orechov sú tak akurát.

  1. Ryby

Štúdia publikovaná v americkom denníku Klinické Výživy zistila, že zvýšená konzumácia rýb znižuje riziko demencie až o dvadsať percent.

  1. Čaj

Ak potrebujete ranné povzbuzovák, ktorý spoľahlivo nakopne váš mozog, začnete váš deň sa šálkou zeleného čaju. Čaj je napchatý antioxidanty, ktoré zvyšujú produkciu neurónov v mozgu. Jedna zložka v zelenom čaji dokonca slúži ako prevencia straty pamäti a degeneratívnych chorôb.

  1. Špenát / Listová zelenina

Vymeňte hranolky za šalát alebo zelenú zeleninu pre posilnenie mozgovej funkcie. Listová zelenina ako špenát, kel kučeravý, kel, a bruskev, je napchaté antioxidanty, ktoré môžu spomaliť alebo dokonca zvrátiť stratu pamäti.

  1. Ovsené vločky

Miska Cini Minis môže byť síce lahodná, ale nie je vôbec prospešná pre váš mozog. Jednoduché cukry vám dodajú rýchly nárast energie, ale rovnako tak rýchly pokles, po ktorom sa budete cítiť ešte unavenejšie než predtým. Ovsené vločky patrí medzi potraviny, ktoré sa trávia pomaly a poskytnú človeku stálu energie a dodajú mozgu silu, ktorá bude pôsobiť po dobu niekoľkých hodín.

  1. Lesné plody

Nepozdáva sa vám myšlienka jedení ovsenej kaše len tak samotné? Posypte jej trochou trstinového cukru a lesných plodov pre chuť, ktorú váš mozog ocenia. Jedna štúdia dokonca zistila, že lesné plody môžu pozdržať kognitívne starnutia až o dva a pol roka.

  1. Čokoláda

Štúdia publikovaná v denníku Neurológia zistila, že pitie dvoch hrnčekov horúcej čokolády denne po dobu tridsať dní zlepšuje pamäť a prúdenie krvi do mozgu u starších ľudí so zhoršeným prietokom krvi.

  1. Káva

Šálka ​​kávy vám prinesie okamžitý povzbuzovák, ktorý vám pomôže sústrediť sa na úlohu pred vami.

  1. Vajcia

Vaječné žĺtky sú kvalitným zdrojom substancie, ktorá posilňuje vašu pamäť a funkciu mozgu. Výskum zistil, že pri zvýšenej konzumácii žĺtkov sa u skúmaných jedincov zlepšili výsledky v testoch a znížila sa šanca zmien v mozgu následkom demencie.

  1. Voda

Dehydratácia môže zapríčiniť, že sa človek bude horšie sústrediť a vybavovať si informácie. Uistite sa teda, že každý deň pijete dostatočné množstvo tekutín. Odporúčané množstvo je osem pohárov vody denne, aby bol váš mozog naďalej šťastný a riadne hydratovaný. Neradno podceňovať pitný režim, pretože dehydratácia je tichý zabijak a skôr, než si to uvedomíte môže priniesť vážne ťažkosti. Ak sa vám každý deň nechce počítať, koľko ste toho zrovna vypili, dobrá rada je pozorovať farbu vašej moču. Čím je moč svetlejší (alebo priehľadný) tým ste hydratovanejší.

Uistite sa, že máte niektoré z týchto potravín aspoň raz denne a vyhýbajte sa nezdravým jedlám, ktoré vás vyčerpávajú a škodí vášmu mozgu. Nezdravé jedlá sú síce lahodné, ale človeku vôbec nič neprinesú, a naopak mu veľa ublíži. K čomu je byť celý deň uťahaný a trpieť v práci s jednou myšlienkou na posteľ, keď si môžete dopriať nejakú zdravú pochúťku a byť potom plní energie.

ZDROJ:takprosto.cc

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>