Byliny a koreniny, ktoré pomáhajú kontrolovať vysoký krvný tlak

 Takmer polovica dospelých má vysoký krvný tlak, nazývaný tiež hypertenzia, podľa American Heart Association.

Máte vysoký krvný tlak, keď je množstvo krvi čerpaného srdcom vykonané s nadmernou silou alebo tlakom.

Merania krvného tlaku majú dve čísla:

  • Systolické číslo: Tlak vo vašich krvných cievach, keď vaše srdce kontrahuje.
  • Diastolické číslo: tlak vo vašich tepnách, keď vaše srdce uvoľňuje medzi beatymi.

Vysoký systolický (130 a viac) alebo diastolický (80 a viac) je považovaný za vysoký krvný tlak.

Pretože hypertenzia na začiatku nevykazuje žiadne príznaky, mnohí ľudia si tento problém ani neuvedomujú, pokiaľ sa nezdá, že sú vážne. To je dôvod, prečo je známy ako „tichý vrah“.

Takže odborníci odporúčajú, aby sa váš krvný tlak kontroloval ako súčasť vašich pravidelných prehliadok.

  • Ak ste vo veku 18 rokov alebo starší, požiadajte svojho lekára o kontrolu Vášho krvného tlaku každé dva roky.
  • Ak ste vo veku 40 rokov alebo starší, budete chcieť skontrolovať čítanie raz za rok.

Existuje niekoľko faktorov, ktoré prispievajú k vysokému krvnému tlaku, ako je genetika, stres, zlá strava, fajčenie a neaktívny životný štýl, aby sme vymenovali niekoľko ľudí.

Ak máte jeden alebo viacero rizikových faktorov, musíte skontrolovať krvný tlak častejšie, pretože zvyšuje riziko viacerých zdravotných problémov, ako je srdcový záchvat, mŕtvica, cukrovka, zlyhanie srdca, ochorenie obličiek, strata zraku a metabolické syndróm.

Zdravé výživové zmeny môžu pomôcť zvládnuť a zabrániť vysokému krvnému tlaku. Napríklad niekoľko bylín môže pomôcť riadiť bez toho, aby spôsobila vedľajšie účinky.

Tu sú niektoré bylinky a korenie, ktoré pomáhajú kontrolovať vysoký krvný tlak.

1. Cesnak

Cesnak je bylinka, ktorá ponúka výhody znižovania krvného tlaku. Pomáha zmierniť krvné cievy stimuláciou produkcie oxidu dusnatého, čo znižuje krvný tlak, najmä systolický tlak.

Štúdia zverejnená v publikácii Pharmacognosy z roku 2011 zistila, že cesnak pomáha zvýšiť produkciu oxidu dusnatého, čo vedie k relaxácii hladkého svalstva a k vazodilatácii.

Ďalšia štúdia publikovaná v roku 2005 o integrovanej kontrole krvného tlaku zistila, že nedostatok síry môže zohrávať úlohu pri vzniku hypertenzie a môže sa zmierniť doplnením organických zlúčenín z organických zlúčenín získaných z cesnaku.

Nielen krvný tlak, cesnak je tiež prínosom pre zlepšenie krvného obehu a prevenciu srdcových chorôb.

  • Jedzte 2 alebo 3 surové cesnakové strúčiky denne na prázdny žalúdok.
  • Prípadne môžete užívať cesnakové doplnky, ale až po konzultácii s lekárom.

2. Škorica

Škorica je ďalšou bylinou, ktorá môže priniesť zníženie krvného tlaku. Tento silný antioxidant môže znížiť hypertenziu vďaka prítomnosti cinnamaldehydu a iných vo vode rozpustných organických zlúčenín.

Štúdia zverejnená v časopise Journal of the American College of Nutrition z roku 2006 uvádza, že škorica môže mať ďalšie úlohy v metabolizme glukózy a regulácii krvného tlaku.

V štúdii zverejnenej v roku 2004 v štúdii Nutrition sa uvádza, že spotreba škorice (krátkodobá) je spojená s výrazným znížením systolického a diastolického krvného tlaku. Hoci škorica vykazuje nádejné účinky na zníženie krvného tlaku, v tejto oblasti je potrebný ďalší výskum.

Tiež môžete zahrnúť škoricu do kávy čaju alebo vo svojej strave tým, že ju postriekať na raňajkách obilnín, ovsené vločky a dokonca aj vo vašej káve.

3. Ibištek

Rôzne kultúry po celom svete používajú ibištek už od veku na zvládnutie krvného tlaku. Dnes sa však výskum tiež ukázal ako prospech ibišteka.

Štúdia zverejnená v časopise Journal of Nutrition z roku 2010 naznačuje, že pravidelný príjem čaju ibišku pomáha znižovať krvný tlak u dospelých s nízkou a prevažnou hypertenziou.

V metaanalýze z roku 2015 uverejnenej v časopise Journal of Hypertension výskumníci zistili, že pitie čaju ibišteka významne znížil systolický aj diastolický krvný tlak. Na validáciu týchto výsledkov je však potrebných viac štúdií.

Okrem antioxidačných a protizápalových vlastností má ibištek aj diuretické vlastnosti, ktoré pomáhajú obličkám odstraňovať prebytok sodíka z tela, čím sa znižuje krvný tlak.

  1. Pridajte 2 sušené kvety ibišteka na 2 šálky vody.
  2. Priveďte vodu do varu.
  3. Nechajte ho 5 minút stáť.
  4. Preceďte a na chuť pridajte surový med a malú citrónovú šťavu.
  5. Pite tento čaj raz alebo dvakrát denne.

4. Bazalka

Ak chcete udržať hladinu krvného tlaku pod kontrolou, môžete použiť aj bylinku bazalku.

S významným množstvom kyseliny ursolovej a eugenolu môže bazalka pomôcť znížiť príznaky hypertenzie. Tiež podporuje pokoj a znižuje stres, čo tiež pomáha udržiavať vaše hodnoty krvného tlaku pod kontrolou.

V štúdii zverejnenej v roku 2010 v Hypertension Research sa zistilo, že účinky bazalky na krvný tlak, srdcovú hypertrofiu a endotelín-1 sú v súlade s účinkom na enzým konvertujúci endotelín a vyžadujú ďalšie skúmanie.

Ak chcete využiť výhody bazalky, jednoducho pridajte čerstvé listy bazalky na polievky a cestoviny.

5. Kardamom

Kardamom je ďalším efektívnym korením, ktorý pomáha kontrolovať hypertenziu. To je pravdepodobne spôsobené ťažkou koncentráciou flavonoidov v kardamóme.

Má tiež draslík, minerál, ktorý je potrebný na reguláciu srdcovej frekvencie a udržanie krvného tlaku pod kontrolou.

Okrem toho je korenie spojené s nižšou úrovňou stresu a depresie, čo môže byť tiež faktorom za hypertenziou.

  • Pridajte tento prášok do nápojov, rovnako ako na sladké alebo slané jedlá pre chutnú a zdravú podporu vo vašom jedle.
  • Tiež môžete piť šálku kardamomového čaju raz alebo dvakrát denne. Ak chcete, aby čaj, jednoducho varenie pár kardamových semien v 1 šálke vriacej vody na niekoľko minút.

6. Zelený čaj

Existuje niekoľko látok v zelenom čaji, ktoré môžu byť užitočné pri kontrole vysokého krvného tlaku. Jeho polyfenoly, ktoré sú bohaté na antioxidačné a protizápalové vlastnosti, majú mať na to záujem.

V štúdii zverejnenej v Archíve vo vnútornej medicíne z roku 2004 sa zistilo, že zvyčajná spotreba čaju so zeleným alebo oolongovým priemerom v priemere 120 ml (1/2 šálka) alebo viac denne počas jedného roka významne znižuje riziko vzniku hypertenzie u čínskej populácie.

Štúdia zverejnená vo vedeckých správach za rok 2014 poukazuje na pozitívny vplyv spotreby zeleného čaju na zvládanie vysokého krvného tlaku.Vložte 1 až 2 čajové lyžičky zeleného čaju do šálky horúcej vody.

Pite 2 až 3 šálky zeleného čaju denne.

Ďalšie tipy

Zahrňte do potravy potraviny s vysokým obsahom draslíka a horčíka.

Doprajte si aspoň 30 minút fyzickej aktivity tri dni v týždni.

Nefajčite, pretože to môže poškodiť steny vašich krvných ciev.

Obmedzte príjem alkoholických nápojov.

Snažte sa udržiavať zdravú telesnú hmotnosť.

ZDROJ:top10homeremedies.com

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>