Bolesť v nohách môže zmiznúť v priebehu pár minút pomocou týchto 5 cvikov

Naše kosti v tele sú navzájom poprepájané, s tým súvisia aj bolesti ktoré nevieme identifikovať. Napríklad bolesť, ktorá začína v chodidle, sa môže rozšíriť aj do lýtok, kolien či do bedrových kĺbov.

Existuje vyše 25 rôznych príčin bolestí v oblasti chodidiel ako sú pľuzgiere, kurie oká, pätové ostrohy, artritída, mykózy nôh, prekrývajúce sa prsty na nohách či zarastené nechty.

Všetky z nich vedú k nejakému druhu nepohodlia.

Pomáha reflexológia

Základom tradičnej čínskej medicíny je, že body na nohách sú poprepájané s rôznymi telesnými orgánmi. Teóriu, ktorá sa tým zaoberá, nazývame reflexológia a ide o jednu z najstarších odvetví ľudovej medicíny.

Reflexológia tvrdí, že naše chodidlá môžu byť zdrojom zdravia, ale aj choroby.

Pre tento účel existujú viaceré druhy nožných detoxikačných kúpeľov, ktoré vychádzajú z presvedčenia, že nohy sú ideálnym miestom pre zbavovanie sa toxínov.

Na zmiernenie bolestí nôh môžete vyskúšať viacero druhov alternatívnych terapií. Medzi najefektívnejšie z nich patria nasledovné strečingy.

Cviky na utíšenie bolesti v nohách

1: Zdvíhanie prstov na nohe

Postavte sa vzpriamene na nohy. Teraz zodvihnite prsty na nohe smerom dohora. Všetky prsty sa snažte zodvihnúť tak vysoko, ako to len ide. Chvíľu podržte a potom prsty znova spustite na podlahu.

Strečing zopakujte 5 krát na každej nohe.

2: Striedavé zdvíhanie prstov na nohe

Tento cvik je podobný ako predošlý, avšak po zodvihnutí prstov na nohe veľký palec stiahnite späť k zemi, kým ostatné prsty držíte hore.

Strečing znova zopakuje 5 krát na každej nohe.

3: Priťahovanie prstov na nohách

Sadnite si na zem, nohy majte vystreté pred sebou a prsty na nohách nech smerujú dohora. Potom sa nahnite dopredu, prstami rúk chyťte prsty na nohách a mierne ich potiahnite dozadu.

Ak nedokážete tento cvik vykonať naraz na obidvoch nohách, urobte ho na jednej a potom na druhej.

4: Gúľanie tenisovej loptičky

Prišľapnite nohou tenisovú loptičku, zrolujte ju pod chodidlo, prsty majte pokrčené smerom k podlahe a mierne na loptičku tlačte svojou váhou.

Na koniec vystrite prsty na nohe smerom dohora a potom znovu k podlahe.

Cvik zopakujte aj s druhou nohou.

5: Naťahovanie členkov

Sadnite si na zem, vezmite elastický pás, jeho konce držte v rukách a stred si umiestnite na chodidlá.

Teraz zatlačte chodidlami oproti odporu pásu a prsty na nohe ohnite smerom k zemi. Chvíľu podržte a vráťte sa do východiskovej polohy.

Cvik zopakujte 15 krát.

Okrem spomenutých strečingových cvikov je pre obnovu zdravia, rovnováhy a posilnenie nôh vhodné dodržiavať ešte aj nasledovné odporúčania:

  • noste vhodnú obuv
  • namáčajte si nohy v kúpeli s epsomskou soľou
  • vyskúšajte cvičiť jogu
  • vždy, keď je to možné, po vonku choďte bosí, najlepšie po tráve alebo inom nerovnom povrchu
  • poraďte sa so špecialistom – ortopédom

Zvlášť vtedy, ak trpíte cukrovkou, by ste sa mali o svoje nohy dôkladne starať. Predídete tak možným závažným komplikáciám.

zdroj: northernexpress.com

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>