Ako si udržať zdravú chrupavku: 8 tipov pre dôverné pohyby a pružné kroky

Hlavná pozornosť vo veci udržiavania zdravia kostného systému je zameraná na to, ako sa vyhnúť chorobám kostí, ako napríklad osteoporóze. Existuje však veľa ďalších problémov, ktoré spôsobujú, že sme pomalí ako starí ľudia a výkonnosť našich každodenných činností sa stáva ťažkým a bolestivým. Ak chcete udržať krok pružný a telo mladé a silné, musíte sa postarať o to, čo je medzi kosťami. My, samozrejme, hovoríme o chrupavke.

Chrupavka je hustá, pružná látka, z ktorej sa vytvára náš nos a uši, ako aj hrudník a prieduchy. Tiež je na koncoch kostí a robí naše pohyby jemné a hladké. Keď je poškodená alebo zničená, objavuje sa stuhnutosť a bolesť, ktorá sa zvyčajne spája s vývojom artritídy. Našťastie existuje veľa jednoduchých vecí, ktoré udržujú chrupavku silnú a zdravú. Vzhľadom na to, že chrupavka a kosti sú navzájom neoddeliteľne spojené, tieto návyky tiež pomôžu zachovať zdravie kostí. Zvážte, že toto je druh bonusu!

A teraz si prečítajte informácie o tom, ako to urobiť, aby ste sa mohli pohybovať ľahko a bez bolesti.

Aká je funkcia chrupavky?

Okrem tvorby chrupavky nosa a uší vykonávajú funkciu podšívky alebo vankúše na koncoch kostí, kde sa spoja do kĺbov. Vďaka chrupavke sa naše kĺby pohybujú ľahko a hladko. Časom sa však chrupavka poškodí a opotrebuje. Výsledkom je artritída, ktorá je sprevádzaná bolesťou, stuhnutím, opuchom. Pri liečbe tejto choroby sa obvykle používajú anestetiká a v extrémnych prípadoch sa používajú chirurgické metódy liečby. Chrupavky sa opotrebujú s vekom, ale to neznamená, že nemôžu byť udržiavané zdravé a ešte viac podporujú tvorbu nového tkaniva. A je to ľahké!

Zabráňte výskytu zápalov

V srdci artritídy a bolesti kĺbov je zápal, ktorý môže byť spôsobený jedlom alebo nadmerným stresom. Preto prijmite protizápalový stravu, treba dať prednosť, aby ovociu, zelenine, celozrnným obilninám, chudému mäsu, rybám a rastlinným olejom, ako je olivový olej a avokádo. Výber je dosť veľký, nie? Jablká, vďaka kvercetínu obsiahnutému v nich, prispievajú k tvorbe kolagénu. Quartzin je obzvlášť hojný v koži jabĺk, preto by sa nemali čistiť! Aj počas dňa potrebujete piť dostatok vody. Kĺby potrebujú na pohyb pohybovanie a na to prispieva voda.

Pokúste sa získať dostatok vitamínu C a vitamínu D

Chrupavé tkanivo pozostáva predovšetkým z kolagénu. Aby ste ju vyrobili, potrebujete vitamín C, ktorý je možné získať z citrusových plodov, bobúľ, kivi, ako aj z listovej zeleniny a brokolice. Na udržanie zdravého tkaniva chrupavky je potrebný aj vitamín D. Nachádza sa v mastných rybách, mliečnych výrobkoch a vajciach. Aj vitamín D sa vytvára v ľudskom tele pod vplyvom slnečného žiarenia.

Jedzte želé a ryby

Slovo želatína sa spája s dezertom, pretože sa používa na výrobu želé, marmelády a iných cukrárskych výrobkov. Zároveň je želatína nevyhnutným zdrojom kolagénu. Je známe, že kolagén je produkovaný telom, ale s určitými ochoreniami kĺbov je jeho obsah nízky. Preto zahrňte do stravy chladné, ovocné želé, želé ryby. A na produkciu kolagénu v tele, sú potrebné produkty obsahujúce proteíny, živočíšne aj rastlinné. Všimnite si, že kolagén v želatíne podporuje nielen zdravie chrupavky, ale aj vlasy, nechty a pokožku.

Zahrňte vo svojej strave kostný vývar

Použitie kostného vývaru je skvelý spôsob, ako doplniť zásoby vápnika v tele, pretože počas varenia vápnika z kostí prechádza do bujónu. Ak chcete získať maximálne množstvo vápnika, pridajte do bujónu lyžicu jablkového muštu počas varenia. Ocot podporuje ešte väčší prechod z kostí vápnika a ďalších minerálov do vývaru. A to znamená väčšiu dodávku týchto látok do nášho tela.

Vezmite si glukózamín

Glukozamín – táto látka je vo svojej štruktúre monosacharid. Glukozamín je produkovaný chrupavým tkanivom kĺbov. Tiež môže telo prijať vo forme biologicky aktívnej prísady. To pomáha obnoviť tkanivá chrupavky. Pred užívaním glukózamínu je však potrebné konzultovať s lekárom. Neodporúča sa užívať viac ako 1500 mg glukozamínu denne. Treba tiež mať na pamäti, že glukózamín sulfát je účinnejší.

Zahrňte vo svojej strave potraviny obsahujúce síru

To môže znieť trochu nečakané, ale síra má protizápalový účinok, znižuje bolesť kĺbov, inhibuje degeneratívne procesy v chrupavke. Síra sa nachádza v cibuľke, cesnaku, ako aj v póre, šalotke a zelenej cibuli. Táto zelenina sa ľahko pridáva do rôznych jedál. Dávajú im extra chuť a nasýtia ich potrebnými živinami. Cibuľa a cesnak navyše regulujú hladinu sodíka v krvi.

Športujte viac

Fyzická aktivita je najlepší spôsob, ako udržať zdravie tkaniva chrupavky, ako aj kostí, svalov a celého tela. Nadmerné namáhanie môže poškodiť chrupavku, ale primerané fyzické zaťaženie pomáha udržiavať telo v dobrom stave, zvyšuje vitalitu a silu. Aj fyzická aktivita má pozitívny vplyv na hustotu kostí, čo zase zabraňuje výskytu osteoporózy.

Cvičte vo vode

Keďže bežné cvičenie je bolestivé, skúste cvičiť vo vode. Pohyb vo vode je oveľa jednoduchší. Je to skvelý spôsob, ako postupne a jemne budovať silu tela. Robíte všetko pre to, aby vaša chrupavka bola zdravá a silná? V každom prípade nikdy nie je neskoro získať nové užitočné návyky. Zlepšujú výživu chrupavky a vytvárajú pohodlné podmienky pre jej fungovanie.

ZDROJ:headinsider.net

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>