Ako posilniť imunitu u dieťaťa? 5 jednoduchých krokov

Na konci leta sa imunita znižuje a začína sa jesenná chladná sezóna. Najcitlivejšie na choroby sú bábätká, pretože telo dieťaťa nie je úplne schopné brániť sa proti vírusom. Infekcie sú najviac ohrozené mladšie deti, najmä deti v predškolskom veku.

Infekcii sa však môžeme vyhnúť posilnením imunity dieťaťa v piatich ľahkých krokoch.

1. Pohyb

Fyzická aktivita má pozitívny vplyv na duševnú pohodu, ktorá sa premieta do zdravia. Okrem toho pohyb čerstvého, mierne chladnejšieho vzduchu pomôže telu batoľa vyrovnať sa so zmenami teploty, čo sa pozitívne premietne do zvýšenej imunity. Môžeme tiež premýšľať o zápise dieťaťa do ďalších aktivít pod dohľadom trénerov, ako je tanec alebo judo, je tiež dobré navštíviť bazén.

2. Strava

Sme to, čo jeme, a preto je správna strava kľúčom k imunite. Na jeseň sa zameriame na sezónnu zeleninu a ovocie, ako je cuketa, brokolica, tekvica, jablká. Nezabúdajme na krúpy a celé zrná, mäso, ako aj na vajíčka a ryby, ktoré sú bohaté na mastné kyseliny podporujúce imunitu a prácu v mozgu. Taktiež stojí za to obmedziť spotrebu potravín bohatých na cukor, čo podporuje rozvoj infekcie.

3. Obliekanie

Príčinou prechladnutia u detí sa častejšie prehrieva ako mrzne. Pamätajte, že október nás nezaväzuje obliekať dieťa do niekoľkých vrstiev, pretože teploty sa môžu líšiť. Nechajte šaty dieťaťa závisieť od počasia, nie od ročného obdobia. Vyberme priedušné materiály, v ktorých sa batoľa nebude potiť.

4. Hygiena

To by malo zabezpečiť správne návyky na hygienu nielen na jeseň, ale vždy. Umývanie rúk po návrate z domu, po opustení toalety, dôkladné umývanie konzumovaného ovocia má tiež vplyv na imunitu dieťaťa. Na jeseň z dôvodu počasia neotvárame okná tak často ako v lete, takže nezabudnite vetrať byt každý deň, napríklad ráno, keď je dieťa v materskej škole alebo škole. Venujme tiež väčšiu pozornosť hygiene nosa, ktorú môže sliznica predhriať v dôsledku zahrievania v byte. Ak máme príležitosť, neberte si dieťa s nami na nákupy, pretože preplnené supermarkety uľahčujú zachytenie infekcie.

5. Režim

Dieťa potrebuje viac ako dospelý deň ten istý denný režim, ktorý mu dáva pocit bezpečia. Imunita sa prejavuje aj pravidelným jedlom, primeraným spánkom a odpočinkom po celý deň. Nedostatok času na regeneráciu, nadmerná únava a stres spôsobí, že môžu spôsobiť zníženie imunity a tým náchylnejšie na infekciu.

Jeseň je pre imunitný systém výzvou, preto sa oplatí podporovať prirodzenú imunitu tela prostredníctvom zdravých návykov. V tejto špeciálnej dobe nezabudnite doplniť vitamín D3, ktorý dieťa neposkytuje slnečnému žiareniu ani strave.

ZDROJ:kobieceinspiracie.pl

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>