Ako alkohol ovplyvňuje telo športovca? Existuje jeden šport, v ktorom používanie malých dávok alkoholu zlepšuje výkonnosť

Ak jazdíte na bicykli a úplne sa môžete vzdať alkoholu, urobte to. Poznám mnoho fanúšikov športu, ktorí si z veľkej časti plne neuvedomujú svoj potenciál, pretože pravidelne konzumujú alkohol aj v malých dávkach.

Ja sám som jeden z nich. Mám rád červené víno a pravidelne ho pijem. Pri koučovaní si môžem dovoliť túto slabosť. Píšem tento článok pre seba a pre tých, ktorí vyzerajú ako ja. Chcem to držať v mojej hlave, a ešte lepšie pred mojimi očami, keď sa nabudúce dostanem do inej partie.

Takže poďme zistiť, ako alkohol ovplyvňuje telo.

Dvaja športovci v tej istej forme, z ktorých jeden každý večer pije niekoľko pohárov vína a druhý nepije alkohol, prinesie úplne odlišné výsledky. Asi tretina študentov nepije vôbec.

Účinky užívania alkoholu

  • Vedie k zníženiu energie v tele – štiepenie alkoholu bráni tomu, aby pečeň produkovala dostatok glukózy.
  • Spôsobuje dehydratáciu tela, alkohol je silný diuretikum.
  • Alkohol je veľmi vysokokalorický výrobok (približne 5-7 kcal / 1 g), navyše spomaľuje metabolizmus.
  • Zhoršuje koordináciu pohybov, koncentráciu a rýchlosť reakcie, čo prispieva k zraneniu.

Dr O’Brien, ktorý už niekoľko desaťročí skúmal problém vplyvu alkoholu na zdravie športovca, poukazuje na zvýšené riziko vzniku športového úrazu proti alkoholu (2,3-krát) a zníženie výsledkov o 11,4%.

  • Zhoršuje oživenie po cvičení, zníženie glykogénu a v dôsledku toho zhoršuje rast a vývoj svalov.

Profesor David Kemeron-Smitt z University of Auckland hovorí o bezpodmienečnom vplyve alkoholu na syntézu bielkovín. Podľa neho sa syntéza proteínu, ktorá je tak dôležitá pre obnovu svalov po tréningu, zníži o približne 30%. Toto platí v prvom rade pre kostrové svaly, ktoré sa podieľajú na všetkých typoch pohybov.

Jeho kolegovia na Ústave výživy a zdravia na Novom Zélande súhlasia s ním. Vykonali štúdiu, v ktorej desať zdravých mužov dostalo do dvoch týždňov zaťaženie kvadricepsov. V tomto prípade, po načítaní v jedinom dni štúdie muži vypili nápoj vodku s pomarančovým džúsom (1 g etanolu na 1 kg telesnej hmotnosti), pričom druhý deň výskumu – len pomarančový džús. Počas 36 až 60 hodín po zaťažení sa merala svalová sila.

Najväčší pokles svalovej účinnosti bol pozorovaný po 36 hodinách. Sval bol slabší asi o 30% po užití alkoholu v porovnaní s užívaním jednoduchej šťavy. Maximálny pokles svalovej výkonnosti bol 45%.

Predpokladá sa, že alkohol v miernom množstve pozitívne ovplyvňuje prácu srdca. To platí len čiastočne a podľa môjho názoru nie pre tých, ktorí sa zúčastňujú športu. V tomto prípade má rozhodujúci vplyv na pečeň negatívne. A zdravá pečeň pre cyklistov je polovica úspechu!

Najčastejšie sa výskum o výhodách alkoholu (ako je víno) sponzoruje spoločnosťami vyrábajúcimi alkohol. Napríklad sa predpokladá, že červené víno je nádherný antioxidant. Avšak brokolica, ružičkový kel a vo všeobecnosti všetky druhy zeleniny a ovocia majú rovnaký vynikajúci účinok.

Niekoľko osobných tipov

  • Nekupujte alkohol domov.
  • Nepoužívajte alkohol týždeň pred štartom. Vaša pečeň povie „ďakujem“ a čas bude lepší.
  • Ak chcete piť večer, potom s najväčšou pravdepodobnosťou máte hlad, a tak radšej večerajte.
  • Po ťažkom tréningu nepite nič. Vaše telo sa musí zotaviť a alkohol to narúša.

Ak potrebujete nápoj, nezabudnite na nasledujúce

  • Pite toľko vody, ako je to možné, pred alkoholom a jedlom, najlepšie zeleninovou miskou alebo šalátom s veľkým množstvom zelene – to výrazne zníži vstrebávanie alkoholu do krvi.
  • Vyberte si najmenšie zlo – jednoduchý nápoj, najlepšie s nízkym obsahom cukru.
  • Po pití budete rýchlo zaspávať, ale kvalita spánku bude nižšia. Môžete to skontrolovať pomocou miniaplikácií.

Ak si pili

  • Pite veľa vody, aby ste predišli dehydratácii a odstránili toxíny.
  • Jedzte viac potravín bohatých na bielkoviny (tvaroh, chudé mäso, strukoviny).
  • Nasledujúce ráno pite minerálnu vodu alebo soľanku – na doplnenie telesných solí elektrolytov.
  • Znížte intenzitu tréningu nasledujúci deň.

Zaujímavý fakt: existuje jeden šport, v ktorom používanie malých dávok alkoholu (~ 50 ml silných nápojov) zlepšuje výkonnosť. Toto je fotografovanie. Po pohári vodky alebo whisky sa ruky trasú menej, čo prispieva k väčšej presnosti záberov.

ZDROJ:fithacker.ru

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>