Aké ovocie možno konzumovať s diabetom a na ktoré je lepšie zabudnúť …

Cukrovka je ochorenie, ktoré prináša mnohé zákazy a obmedzenia pre život človeka. V prvom rade sa týkajú výživy, pretože je potrebné neustále monitorovať hladinu glukózy v krvi. Ako jesť pri cukrovke, pretože je známe napríklad, že zdrojom energie sú sacharidy. Ale ako doplniť telo energiou, ak je spotreba sacharidov – správny spôsob, ako zvýšiť hladinu cukru v krvi.

Aký druh ovocia môžete jesť s diabetom?

Povieme o tom v našom článku.

„Nikdy nepijem ovocie, pretože majú veľa cukru“ je typická fráza, ktorú dietetici počujú od diabetikov. Vskutku, ovocie obsahuje prírodné cukry, ale sú tiež bohatým zdrojom cenných vitamínov, minerálov a vlákniny, ktoré majú priaznivý vplyv na celé telo. Ale podľa populárneho portálu zdravia WebMD majú rôzne druhy ovocia rôzne množstvá cukru. V niektorých je to viac, v iných je to menej, navyše v mnohých z nich je celulóza, čo prispieva k zníženiu hladiny cukru v krvi. Vďaka tomu je čerstvé ovocie s cukrovkou oveľa zdravšie ako spracované potraviny alebo umelé sladidlá. Preto, ak máte cukrovku, alebo si len chcete znížiť príjem cukru, nižšie uvedené informácie vám pomôžu určiť, ktoré ovocie je najlepšie zahrnúť do vašej stravy.

Aké ovocie možno konzumovať s diabetom

Bobule

Takmer všetky bobule majú nízky glykemický index. To znamená, že majú malý vplyv na hladinu cukru v krvi. Bobule sú tiež bohaté na vitamíny a antioxidanty. Bobule sú dobré pridať do jogurtu, ovsených vločiek alebo proteínových smoothies. 

Citrus

Grapefruity a pomaranče obsahujú vlákninu, ktorá pomáha regulovať hladinu cukru v krvi. Citrusové plody majú tiež vysoký obsah vitamínu C, ktorý posilňuje imunitný systém.

Hrušky

Jedna stredne veľká hruška je 6 gramov vlákniny, čo je štvrtina dennej hodnoty pre ženy mladšie ako 50 rokov. Okrem toho, hruška je pohodlný spôsob, ako jesť uprostred náročného dňa, keď ste mimo kancelárie.

Jablká

To je ďalšia voľba ovocia s vysokým obsahom vlákniny. Dobre sa dodávajú s proteínovými potravinami: orechmi, syrmi a arašidovým maslom. Jablká sú výborným jedlom pre dobré črevné baktérie. Je to nepostrádateľné ovocie pre diabetes.

Sušené ovocie

Čerstvé nektárinky, slivky, broskyne majú nízky glykemický index. Ak sa však používajú ako sušené ovocie, ich glykemický index sa výrazne zvyšuje.

Hrozno

Mnoho ľudí si myslí, že sa musia zdržať konzumácie hrozna, pretože je veľmi sladká. Hrozno je však bohatým zdrojom vlákniny a vitamínu B 6, ktorý pomáha udržiavať mozgovú aktivitu. 15 hroznových bobúľ je dosť na to, aby využilo všetky jeho prospešné vlastnosti, pričom neprekračuje denný príjem sacharidov.

Keď ovocie pri cukrovke vyžaduje opatrnosť

Ako môžete vidieť z vyššie uvedeného zoznamu, existuje mnoho druhov ovocia, ktoré môžu diabetici bezpečne zahrnúť do svojej dennej stravy. Existuje však veľa ovocia s vysokým glykemickým indexom (ktorý je dôležitý pre hladinu glukózy v krvi), ale obsahuje veľké množstvo užitočných živín. Medzi nimi: banány, ananásy, mango, sušené ovocie. Nemali by ste ich však úplne vylúčiť z vašej stravy, zo strachu zo zvýšenia hladiny glukózy v krvi. Naopak, vrátane rôznych druhov ovocia vo vašom dennom menu, tým pádom urobíte rozmanitejší súbor živín vstupujúcich do tela. Ale v tomto prípade veľkosť porcie a kombinácia produktov. Ak máte cukrovku, nemali by ste jesť viac ako jednu porciu ovocia počas jedla. Takže neprekračujete rýchlosť príjmu sacharidov.

Cukrovka tiež vyžaduje iné zdroje sacharidov. Napríklad, jesť jeden toast, banán na raňajky, a pitie pohára ovocnej šťavy, máte zaručené, že zvýši hladinu cukru v krvi, pretože každá z týchto potravín obsahuje veľké množstvo sacharidov. Namiesto toho je lepšie zvoliť si grécky jogurt bez ovocia, porciu ananásu alebo bielkovinový smoothie s čerstvým mangom. Hoci ananás a mango majú vysoký glykemický index, bielkoviny v gréckom jogurte alebo proteínovom prášku vyrovnávajú hladinu cukru v krvi v smoothie.

Buďte opatrní pri používaní ovocných štiav

Záver:

Napriek tomu, že obsahujú veľké množstvo vitamínov, minerálov, antioxidantov, nemajú takmer žiadne vlákno, čo môže dramaticky zvýšiť hladinu cukru v krvi. Okrem toho, na jeden pohár šťavy, budete potrebovať značné množstvo ovocia. Zjedenie jedného pomaranča prakticky nezvyšuje hladinu glukózy v krvi, zatiaľ čo pohár pomarančovej šťavy z niekoľkých pomarančov má opačný účinok. Ak máte radi šťavy a máte cukrovku, skúste kombinovať zeleninové a ovocné šťavy. Môžete si vziať napríklad jablká, kapusta, špenát, uhorka, petržlen a repu. Jedna porcia šťavy pre cukrovku je najviac ½ šálky. Proteíny a zdravé tuky môžu byť tiež pridané do ovocných štiav: vajcia, tvrdé vajcia alebo hrsť orechov. To pomáha zabrániť prudkému zvýšeniu hladiny cukru v krvi. Najlepšou metódou na určenie účinku ovocia na hladinu glukózy v krvi je kontrola po jedle alebo svačinu s glukometrom. To je spoľahlivý spôsob, ako sa uistiť, že plody, ktoré jete, nepoškodzujú vaše zdravie a telo.

Zistili sme teda, že mnohé druhy CUKROVKY nielenže nepredstavujú nebezpečenstvo pre ľudské telo, ale sú tiež veľmi užitočné. Dúfame, že naše informácie primerane odpovedali na otázku, aký druh ovocia môžete jesť s diabetom, a tiež vám pomôžu držať sa vyváženej stravy. Diabetes ovocie môže byť súčasťou zdravej výživy.

ZDROJ:headinsider.net

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>