Ak vás začne trápiť migréna, pomôžu tieto triky, na mňa vždy zaberú

Lekári zistili, že môže vzniknúť v dôsledku dlhodobej únavy, intenzívnej mentálnej záťaže, stresu, dedičnosti či hormonálnych porúch. Táto nepríjemná choroba sa vyskytuje u každého 5. človeka na tejto planéte.

Dokonca aj strava, priamo súvisí so vznikom migrény. Je dokázané, že nedostatok niektorých vitamínov spôsobuje bolesti hlavy až 4 x častejšie. Ponúkame vám zoznam toho, čo by ste mali konzumovať, aby ste sa tomu vyhli.

Produkty proti migrén

Kyselina listová a vitamín B12

Telo bez týchto prvkov môže zažívať len bežný stres, podráždenosť a nepozornosť, no pri dlhšom nedostatku sa môžu vyskytnúť aj vážnejšie následky. Dostatočné množstvo kyseliny listovej nájdete v brokolici, špenáte, špargli, tekvici, červenej repe a v avokáde. Vitamín B12 sa nachádza napríklad vo vajíčkach.

Meď a železo

Nedostatkom týchto prvkov trpia najmä ženy. Majú migrény, depresie a znížený tlak. Na doplnenie medi si do jedálnička pridajte viac fazule, orechov či kozieho syra. Železo sa nachádza v morských riasach, sezamových a slnečnicových semienkach alebo pečeni.

Vitamín B6

Aby ste bolesť hlavy a nevoľnosť znížili na minimum, uprednostňujte skôr ľahšie jedlá. K tomu vám dopomôže aj príjem vitamínu B6, ktorý je obsiahnutý v obilninách, čerstvej zelenine, pečeni a fazuli.

Vitamín D

Zistilo sa, že ľudia, ktorí majú v krvi zníženú hladinu vitamínu D sa bolesti hlavy vyskytujú až o 20% častejšie. Jedzte preto ryby, vajcia, fazuľu, mliečne výrobky a doprajte si prechádzku za slnečného počasia.

Správna strava, cvičenie a oddych dokáže znížiť frekvenciu a intenzitu bolesti hlavy.

ZDROJ:sovkusom

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>