Ak vás premohla chronická únava, odhaľte ju včas a použite tieto metódy na liečbu tejto závažnej choroby

Aj vy ste občas unavení a sťažujete sa, ako vám nie je dobre: ​​A čo je na tom zlého… Odborníci však varujú, že chronický únavový syndróm (CFS) – vážny problém našej doby.

V posledných rokoch, chronický únavový syndróm je stále bežnejšie, a to najmä vo veľkých mestách, kde je rytmus života a psychickej záťaže dobách výrazne prevyšujú možnosti človeka. Ignorovanie CFS môže byť nebezpečné, choroba začína ničiť telo. Existujú však známky, že nebezpečenstvo môžete rozpoznať.

Hlavné znamenie, ktoré naznačuje, že záležitosť je vážna, spočíva v tom, že jeho obvyklé spôsoby odpočinku nepomáhajú osobe. Každý z nás má obľúbený recept oddýchnuť a relaxovať: niekto môže spať celý deň, niektorí idú do bazéna, niekto vezme kontrastnú sprchu alebo vaňu, niektoré idú na prechádzku do parku.

„Ale v prípade chronickej únavy tieto jednoduché metódy nefungujú, nie je možné im pomôcť,“ komentuje psychologička, člen ruskej psychoterapeutickej ligy Elena Novoselova. – Chronická únava oslabuje človeka, berie ho, robí ho ľahostajným voči sebe a ostatným. Často je absencia, veci padajú z vašich rúk. Vystraší vás, robí vás ešte viac zameraním na podnikanie, vytvára pocity viny, pretrvávajúce podráždenie a depresívnu náladu.

Toto ochorenie sa, žiaľ, vyskytuje oveľa častejšie, než si dokážeme predstaviť, zdôrazňuje psychológ. Samozrejme, neexistujú presné štatistiky: existuje len málo ľudí, ktorí sa obrátia na lekára alebo psychológov. Chronická únava však vyžaduje najvyššiu pozornosť a starostlivosť o seba. Nesmie byť zanedbávaná, považovaná za malú prekážku v práci a komunikácii.

„Nechcem nikoho vystrašiť, ale chronická únava môže viesť k narušeniu vnútorných orgánov, k pádu človeka do depresie.

Podľa nej je možné diagnostikovať stav chronickej únavy niekoľkými spôsobmi:

  1. Ak sa po normálnom nočnom spánku zobudíte unavený a depresívny bez zjavného dôvodu.
  2. Ak máte nespavosť.
  3. Ak cítite podráždenie a nedokážete sa s ním vyrovnať. Podráždenie sa stalo vašim životným zázemím a komunikáciou s ostatnými.
  4. Ak nie ste spokojní s ničím, a v najlepšom prípade vám to ponecháva ľahostajných.
  5. Ak nejaké plány vrátane odpočinku alebo zábavy spôsobia iba jednu odpoveď: „Nie!“

Ak sa ocitnete v takýchto prejavoch – je čas okamžite premýšľať o svojom životnom štýle a rytme života

Odporúčania psychológky Eleny Novoselovej vyzerajú takto:

  • Je potrebný úplný odpočinok so zmenou miesta a najlepšie bez kontaktu s kolegami v práci a niekedy aj príbuznými.
  • Ak môžete, potom podstúpiť relaxačnú masáž, robiť gymnastiku, prechádzky aspoň hodinu a pol denne.
  • Môžete si dohodnúť „deň ticha“, to znamená znížiť komunikáciu s ostatnými ľuďmi na prijateľné minimum. Byť sám so sebou.
  • Upozorňujeme, že počiatočné uzdravenie trvá najmenej desať dní.

Keď sa únava a sprievodná úzkosť trochu uvoľnia, mali by ste vážne premýšľať o reštrukturalizácii vášho života, budovaní novej škály priorít, kde na vrchole bude vy a vaše zdravie. „Máme také príležitosti, len ich nechceme vidieť!

ZDROJ:7days.ru

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>