Ak máte problémy so spánkom, nesiahajte hneď po liekoch, pomôžu tieto potraviny

Máte ťažkosti so zaspávaním alebo sa často prebudzate počas noci? Dostatok spánku je rozhodujúci pre zdravie. Niektoré zdravotné problémy, ako je obezita, vysoká hladina stresu, hypertenzia, kardiovaskulárne ochorenia, cukrovka typu 2 a podobne, môžu viesť k vážnym poruchám spánku.

Veľa ľudí má problémy so spánkom. Vyvážená strava, primeraný spánok a pravidelná fyzická aktivita sú mimoriadne dôležité pre vaše zdravie. Než sa rozhodnete pre niektoré pomôcky na spanie alebo pilulky, skúste sa najprv pozrieť na vašu stravu. V nižšie uvedenom texte nájdete zoznam potravín, ktoré vám môžu pomôcť obnoviť cyklus spánku.

Banány

Zjedzte jeden banán každý večer pred spaním. Ak trpíte cukrovkou, mali by ste zjesť len polovicu. Tým sa zníži obsah cukru. Banány sú bohaté na draslík, ktorý pomáha pri prevencii nočných kŕčov. Obsahujú tiež horčík, ktorý poskytuje svalovú relaxáciu a hlbší spánok. Konzumácia banánov pred spaním vám pomôže bojovať proti nespavosti v dôsledku vysokej hladiny tryptofánu.

Losos

Podľa štúdií je losos bohatý na omega-3-mastné kyseliny, ktoré znižujú stresové úrovne a pomáhajú telu relaxovať. Okrem toho obsahuje vitamín B6, ktorý zvyšuje stimuláciu melatonínu, hormónu spánku. Nedávna štúdia ukázala, že ľudia, ktorí konzumujú losos pravidelne, majú vyššiu hladinu vitamínu D, kratšie časy prebudenia, lepšiu kvalitu spánku a vyššiu úroveň času spánku.

Čaj

Je dobre známe, že bylinné čaje môžu zlepšiť spánok. Nie všetky druhy čaju však môžu byť užitočné. Hemadový čaj je jedným z tých typov, ktoré dokážu liečiť poruchy spánku spôsobené flavonoidom apigenínom, sekundárnym metabolitom, ktorý má upokojujúci účinok. Mäta, levanduľa a valerianské čaje môžu tiež pomôcť vášmu telu relaxovať. Berte na vedomie, že pred spaním nesmiete konzumovať zelený alebo čierny čaj, pretože pôsobia ako stimulanty a môžu vás vzbudiť.

Jogurt

Ak máte nedostatok vápnika, môžete mať ťažkosti so zaspávaním. Aby ste svojmu telu poskytli potrebné množstvo vápnika, konzumujte mlieko, jogurt a iné mliečne výrobky. Môžete tiež vyskúšať iné potraviny, ktoré sú bohaté na vápnik, ako je napríklad listová zelená zelenina.

Čerešne

Prekvapujúco sú čerešne tiež užitočné pri obnovení porúch spánku. Pohár čerešňovej šťavy (250 ml) môže zvýšiť hladinu melatonínu, hormónu spánku, v krvi. V dôsledku toho vedie k lepšej kvalite spánku. Tento hormón reguluje takzvaný cirkadiánny rytmus (cyklus spánok-prebudenie). Bolo by rovnako účinné, keby ste konzumovali čerstvé alebo sušené čerešne medzi vašimi jedlami.

Celé zrniečka

Celé zrná ako jačmeň a bulgur obsahujú vysoké množstvo horčíka. Väčšina ľudí nezahŕňa potraviny bohaté na horčík vo svojej strave a v dôsledku toho majú nedostatok horčíka, ktorý ovplyvňuje ich cyklus spánku.

Kakao

Šálka ​​kakaa pred spaním môže mať úžasné účinky. Okrem toho, že je prírodný sedatív, čokoláda je tiež bohatá na horčík a môže výrazne zlepšiť spánok. Okrem toho nesladený kakaový prášok obsahuje tryptofán, ktorého účinky boli uvedené skôr v texte.

ZDROJ:worldnewsclub.com

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>