Ak má váš energetický nápoj tieto zložky, radšej ho nepite

V nedávnej revízii o energetických nápojoch sa objavili určité obavy, že ak ste vy alebo tvoji milovaní ich pili, určite toto chcete vedieť.

Energetické nápoje 

Spotreba energetických nápojov sa v posledných rokoch zvýšila a predpokladá sa, že do konca roka 2017 prekročí

Výskumníci sa zhodli na tom, že aj keď energetické nápoje majú určité lákavé krátkodobé prínosy, tieto môžu byť prevážené dlhodobými zdravotnými rizikami.

Takéto riziká zahŕňajú:

  • Problémy duševného zdravia (úzkosť, podráždenosť, stres atď.)
  • Zvýšený krvný tlak
  • Obezita
  • Poškodenie obličiek
  • Riziko správania
  • Zubné zdravotné problémy

Zaujímavé fakty, ktoré by ste mali vedieť

  • Návštevy v núdzových situáciách zahŕňajúce energetické nápoje sa zdvojnásobili z 10 068 v roku 2007 na 20 783 v roku 2011.
  • 42% návštev ER, ktoré sa týkajú energetických nápojov, zahŕňa aj iné lieky.

Energetické nápoje často obsahujú mimoriadne vysoké množstvo kofeínu spárované s desiatkami ďalších sporných zložiek. Toxicita kofeínu sa začína objavovať, keď príjem kofeínu dosahuje približne 400 mg a mnohé populárne značky energetických nápojov obsahujú viac ako 344 mg.

Spochybnené zložky

Existuje niekoľko ingrediencií, ktorých sa môžete obávať vo vašich energetických nápojoch. Dávajte si pozor na tých najhorších páchateľov poškodzujúcich zdravie:

Viac ako 200 mg kofeínu

Väčšina krajín odporúča konzumovať nie viac ako 400 mg za jeden deň alebo sa môžu objaviť príznaky toxicity kofeínu. Skutočne, mali by ste sa pokúsiť mať čo najmenej kofeínu a nechať ho v priebehu niekoľkých hodín skôr než naraz.

Cukor

Ďalším dôvodom, prečo dostanete vysokú energiu z nápojov, je ich obsah cukru. Bežnou formou cukru v energetických nápohoch je vysoko fruktózový kukuričný sirup, ktorý bol spojený vo viacerých štúdiách s prírastkom hmotnosti, zubným kazom, opuchom, cukrovkou typu 2, metabolickým syndrómom a podobne.

Vysoká hladina taurínu

Taurín je aminokyselina, ktorá podporuje funkciu mozgu. Ale príliš veľa taurínu je škodlivé a môže spôsobiť nebezpečne nízky krvný tlak. Ďalším vedľajším účinkom príliš veľa taurínu je negatívna bilancia dusíka, ktorá môže ovplyvniť vašu metabolickú účinnosť a vážne napätie obličiek.

Nadmerné množstvá vitamínov B

Väčšina ľudí vidí akýkoľvek druh vitamínu v nápoji a premýšľať: Úžasné! Vitamíny! Ale znova, príliš veľa dobrého môže urobiť zlé veci. Mnohé energetické nápoje obsahujú viac ako 200% dennej hodnoty vitamínov B, čo môže spôsobiť zdravotné problémy.

Guarana

Dávky vyššie ako 250 – 300 mg boli spojené s nespavosťou, nervozitou, nepokojom, podráždením žalúdka, nevoľnosťou, trasami, bolesťami hlavy a agitáciou.

Energetické nápoje a alkohol

Jednou z najstrašnejších častí preskúmania bolo, ako často ľudia kombinujú energetické nápoje a alkohol. Takéto správanie môže viesť k zvýšenej spotrebe alkoholu, otravám alkoholom a dehydratácii. Predpokladá sa, že je to spôsobené energetickými nápojmi, ktoré maskujú príznaky alkoholu, takže ľudia naďalej pijú bez toho, aby si uvedomili, koľko ich spotrebujú.

Čo to znamená pre vás

Výskumníci súhlasia s tým, že existuje dostatok dôkazov, ktoré naznačujú, že negatívne zdravotné dôsledky nápojov na pitie energie prevažujú nad potenciálnymi krátkodobými prínosmi. Ak ich pravidelne pijete, možno budete chcieť urobiť nejaké zmeny vo vašom životnom štýle – vaše zdravie je v stávke. Našťastie existuje veľa vynikajúcich alternatív k energetickým nápojom, ktoré prichádzajú bez akýchkoľvek negatívnych vedľajších účinkov.

Alternatívy energetického nápoja

Tu sú niektoré z našich obľúbených alternatív k energetickým nápojom. Tie môžu zvýšiť vašu energiu a duševnú ostrosť, pričom budú mať prospech aj pre váš imunitný systém.

  • Organická červená šťava
  • Zelené šťavy a smoothies
  • Tmavá čokoláda
  • Zelený čaj

záver

Nie je vždy ľahké zlomiť zlé návyky, ale vždy stojí za to! Pamätajte si, že dlhodobé výhody, ktoré prinášajú vašu fyzickú pohodu ako prioritu, sú neoceniteľné. Robte to, čo je potrebné na zníženie počtu energetických nápojov vo vašom živote a zistite, či to má vplyv na to, ako sa cítite.

ZDROJ:fitlife.tv

 

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>