Ak dôjde k prekysleniu organizmu, určite je za tým nesprávna strava. Toto by ste jesť určite nemali

Prekyslenie organizmu patrí k typickým civilizačným problémom. Správny pomer kyselín a zásad v našom tele však veľmi ovplyvňuje zdravie a tiež starnutie. Niektoré potraviny dokážu proti prekysleniu bojovať, iné ho naopak spôsobujú. My väčšinou bohužiaľ konzumujeme vo vyššom množstve práve tú druhú skupinu.

Prekyslenie môže viesť k osteoporóze

Veľa ochorení môže mať pôvod práve v  nerovnováhe kyselín a zásad v našich telách, v tzv. Acidobázickejnerovnováhe. Ak je tento pomer v poriadku, procesy látkovej výmeny prebiehajú, ako majú a nám je skvele. Akonáhle dôjde k narušeniu, môžu nastať vážne zdravotné problémy ako náchylnosť k infekciám, osteoporóza, bolesti v kĺboch, poškodené väzivo alebo predčasné starnutie.

Prekyslenie núti naše organizmy, aby si začali brať z orgánov a kostí minerály (ako napríklad vápnik alebo horčík), ktorými sa snaží kyseliny neutralizovať. Zdravé telo má dosť zásaditých rezerv, ale keď ich používa na  neutralizáciu kyselín, rezervy sa čoskoro vyčerpajú a organizmus slabne, čo môže časom viesť k jeho poškodeniu.

Za prekyslenie pritom môže hlavne strava, ktorú môžeme ľahko upraviť. Hlavným problémom býva nadbytok bielkovín. Prekyslenie dá predchádzať zaradením väčšieho množstva potravín, ktoré vytvárajú zásady.

Čo nejesť pri prekyslení?

  • mäso –  údeniny a údené mäsá, vnútornosti.
  • ryby z teplých morí
  • mlieko a mliečne výrobky
  • vajcia
  • obilie a strukoviny
  • cukor a umelé sladidlá
  • alkohol
  • káva
  • lieky

Čo naopak jesť?

  • ovocie
  • zeleninu

Zelenší jedálniček a voda s citrónom

Naša typická západná strava je extrémne bohatá na živočíšne produkty, ktoré vytvárajú kyseliny a zahŕňa len málo zásaditého jedlá ako je zelenina. Naše lieky sú väčšinou tiež kyselinotvorné a umelé sladidlá taktiež.

Ak sa chceme teda prekyslenie vyhnúť, musíme do svojich jedálničkov zaradiť viac ovocia a zeleniny, šalátov, zeleninových polievok a podobných jedál. Keď je najhoršie, je skvelým pomocníkom jedlá sóda alebo výluh zo zeleného ílu. Pomáha tiež voda s citrónom, keď sa pije každé ráno.

ZDROJ:missbonus.ru

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>