Ak chudnete a vaša váha sa zastavila, možno za to môžu niektoré zlé návyky, ktoré bránia ďalšiemu úbytku

Šatová sezóna sa blíži, preto sa väčšina ľudí snaží konečne zhodiť prebytočné kilogramy. Chudnutie rozhodne nebýva ničím jednoduchým. Ešte horšia situácia potom nastáva, keď sa chudnutie jednoducho zastaví a posledných pár kíl navyše nemôžete zhodiť.

Takáto situácia neznamená, že by ste už ďalej schudnúť nemohli. Možno za to môžu niektoré zlé návyky, ktoré bránia ďalšiemu úbytku. Poďte sa pozrieť na 5 najčastejších dôvodov, ktoré ľuďom „brzdia“ chudnutie.

1. Cvičíte iba kardio

Čas strávený kardio cvičením sa počíta, ale je potrebné nespadnúť do stereotypu. Ak totiž váš cvičebný plán nezahŕňa aj silový tréning, môžete mať po čase problém vidieť výsledky.

Sú to práve svaly, ktoré sa starajú o beh metabolizmu. Pri chudnutí strácate nielen tuk, ale aj svalovú hmotu. Preto je potrebné ju vypracovať cvičením.

2. Pijete veľa tekutín

Pitný režim je základ, ale nesmie nahrádzať jedlo. Tzv. smoothie nápoje sú veľkým trendom, ktorý má tendenciu nahrádzať aj celá jedlo. Zasýti, sú zdravá, ale zle sa kontroluje ich kalorická hodnota.

Ono také ovocie je síce vitamínová bomba, ale často aj plná cukru. Nie je teda problém takto za deň vypiť neuveriteľné množstvo kalórií. Takže keď už tekutiny, tak s mierou, predovšetkým pokiaľ nejde o nesladené nápoje.

3. Nejete žiadne tuky

Tukov sa chcete zbavovať a tučné jedlá máte logicky spojená s priberaním. Lenže nie sú tuky ako tuky. Existuje celý rad „zdravých“ tukov, ktorý by rozhodne nemali v jedálničku chýbať ani keď chudnete.

Patria sem napríklad tie z orieškov, olivový olej, avokádo. Zdravé a diétne veci. Pestrá a vyvážená strava obsahuje primerané množstvo tukov. Tých zdravých sa rozhodne nemá zmysel vyvarovať.

4. Málo sa snažíte, keď cvičíte

Vysoko intenzívny intervalový tréning (známy pod angl. Skratkou HIIT) je taký, kedy cvičíte po kratšiu dobu oveľa intenzívnejšie. Namiesto dlhšieho behu si dáte sériu šprintov s krátkymi prestávkami.

Podľa odborníkov sa ukazuje, že ľudia, ktorí cvičia práve týmto štýlom spaľujú po tréningu viac kalórií. Ak sa teda aj napriek snahe číslo na váhe nehýbe, možno je na čase zmeniť štýl cvičenia. Optimálny pomer cvičenia a odpočinku je 2: 1, napr. 1 minúta behu nasledovaná 30 sekundami odpočinku.

5. Prestali ste počítať kalórie

Metóda počítania kalórií má už najväčšiu slávu za sebou. Ľudia zistili, že nie každá potravina má rovnaký vplyv na organizmus. Lenže kontrola príjmu energie pri chudnutí je kľúčová.

Ľudia majú tendenciu podceňovať kalorickú hodnotu jedál, takže sa ľahko priberú. Ich energetická výdaj potom nestačí takú hodnotu vyrovnať.

Aj dnes je vhodné aspoň trochu sledovať množstvo kalórií, ktoré jedlo jete.

ZDROJ:brightside.me

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>