Ak budete jesť 2 zrelé banány každý deň, objaví sa vo vašom tele veľa príjemných zmien

Banány sú jednou z najstarších potravinárskych plodín. Z botanického hľadiska sú banány bobule, ale v každodennom živote ich ľudia často nazývajú ovocie. Nebudeme v tomto ohľade výnimkou, keď budeme v tomto článku opisovať výhody banánov. Pretože zrelosť banánov zvyšuje množstvo antioxidantov.

Dnes ťažko existuje človek, ktorý bude spochybňovať. Skutočnosť, že banány sú jedným z najužitočnejších plodov na planéte a zároveň najbohatším zdrojom draslíka. Konzumácia dvoch banánov denne poskytne nespočetné množstvo výhod pre zdravie, pretože tieto plody, ktoré obsahujú živiny, zlepšujú zdravie a znižujú riziko rôznych chorôb. Pre maximálny úžitok by mali byť banány zrelé. Ich zrelosť zvyšuje množstvo antioxidantov. Podľa University of Spoon je škrob úplne rozložený na cukor v úplne hnedom banáne. Preto veľa ľudí často používa také mäkké banány na pečenie – v nich má chlorofyl novú formu. Pri dozrievaní banánov je štiepenie chlorofylu hlavnou príčinou zvýšených hladín antioxidantov. To znamená, že úplne hnedý zrelý banán je pevný antioxidant.

Na druhej strane mierne prezreté banány sú tou najlepšou voľbou pre ľudí s tráviacimi problémami. Naopak, zelené banány majú odolnejší škrob, ktorý sa ťažšie trávi. Ak neexistujú žiadne problémy s črevami, táto možnosť bude veľmi užitočná. Podľa Nicholasa Gillita, viceprezidenta pre výskum výživy a riaditeľa Dole Nutrition Institute, sa tento črevný materiál páči črevným baktériám. Banány prispievajú k lepšiemu zdraviu vďaka svojej impozantnej nutričnej hodnote.

Preto ak jete dva banány denne mesiac, môžete očakávať tieto zmeny:

  • zlepšiť funkcie mozgu v dôsledku vysokých hladín horčíka a draslíka
  • vyrovnávať hladinu hormónov, pretože banány sú bohaté na draslík a vitamíny B6
  • predchádzať duševným poruchám v dôsledku vysokého obsahu horčíka
  • banány tiež pomáhajú premieňať mastné kyseliny na DEA (dehydroepiandrosterón) z radu omega-3 polynenasýtených mastných kyselín, čo pomáha znižovať riziko neurologických porúch (napríklad ADHD – porucha pozornosti s hyperaktivitou a Alzheimerova choroba). Sú bohaté na vitamíny B, ktoré zabraňujú Parkinsonovej chorobe
  • zlepšiť pamäť v dôsledku obsahu horčíka, draslíka a tryptofánu
  • zlepšujú činnosť srdca v dôsledku obsahu draslíka, vlákniny, vitamínov C a B6, ako aj nízkeho obsahu sodíkaliečiť pálenie záhy, pretože draslík znižuje kyslosť žalúdka a vláknina pomáha tráveniu; zlepšujú funkciu krvi – vysoké hladiny železa pomáhajú predchádzať anémii a vitamín B6 zvyšuje produkciu bielych krviniek
  • liečiť nízky krvný tlak v dôsledku nízkej hladiny sodíka a vysokej hladiny draslíka, rýchlo prestať fajčiť. V tomto ohľade sú banány účinnou kombináciou živín, ktoré bránia rozvoju „rozpadu“ v dôsledku ukončenia nikotínu
  • rýchlo prekonať depresiu v dôsledku obsahu tryptofánu, ktorý sa v tele mení na serotonín
  • prekonať kocovinu, ktorá prispieva k vysokej hladine elektrolytov
  • liečiť zápchu z dôvodu vysokého obsahu vlákniny
  • liečiť žalúdočné vredy, pretože banány obsahujú sitoindozidy, ktoré bránia rozvoju tejto choroby alebo prispievajú k jej liečbe
  • posilniť kosti – banány zvyšujú vstrebávanie vápnika v tele
  • urýchliť chudnutie v dôsledku nízkeho obsahu kalórií a bohatého obsahu vlákniny.
  • Úžasné, však?  V mnohých krajinách sú banány stále jedným z hlavných zdrojov výživy. Aj keď v našich zemepisných šírkach sa banány zriedka dozrievajú do stavu vhodnosti pre jedlo, sotva cítime ich nedostatok kvôli množstvu týchto plodov v takmer každom supermarkete.

A keďže výhody banánov sú nesporné, dôrazne odporúčame experimentovať aspoň mesiac a jesť 2 banány denne. Výsledok netrvá dlho!

ZDROJ:headinsider.net

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>