Aby vaše obličky boli v dohľadnej dobe zdravé a aby vám dobre fungovali, mali by ste sa vyhýbať týmto zvykom

Naše obličky sú úžasný orgán. Vyrábajú hormóny, filtrujú krv, absorbujú minerály, vytvárajú moč a udržiavajú zdravú acidobázickú rovnováhu. Bez obličiek nemôže existovať žiaden život a Číňania ich považujú za miesto koncentrácie vitálnej energie.

Starostlivosť o naše obličky je neoddeliteľne spojená s starostlivosťou o naše zdravie a pohodu. Ak chcete, aby naše obličky boli v dohľadnej dobe zdravé a aby vám dobre fungovali, mali by ste sa vyhýbať zvykom zo zoznamu uvedeného nižšie.

1. Zvyk piť sladké šumivé nápoje

Podľa štúdie, ktorá sa týkala zamestnancov Univerzity v Osake v Japonsku, môže byť používanie dvoch alebo viacerých nápojov s obsahom sodíka denne (ako dietetických aj bežných) spojené so zvýšeným rizikom ochorenia obličiek. Dvanásť tisíc zamestnancov sa zúčastnilo štúdie a u tých jedincov, ktorí konzumovali viac sódy, bol moč častejšie nájdený v moči. Proteín v moči (proteinúria) je skorým príznakom poškodenia obličiek, ale pod podmienkou detekcie v počiatočnom štádiu môže byť ochorenie stále vyliečené.

2. Fajčenie

Zistilo sa, že fajčenie je spojené s aterosklerózou. Zúženie a kôrnatenie ciev ovplyvňuje prekrvenie všetkých životne dôležitých orgánov, vrátane obličiek.Už dve cigarety denne je dosť v našej krvi zdvojnásobila počet endotelových buniek. Je to známka poškodenia tepien.

3. Nedostatok vitamínu B6

Pre zdravé fungovanie obličiek je veľmi dôležitá zdravá výživa. Podľa štúdií uskutočnených v zdravotníckom centre Marylandskej univerzity, nedostatok vitamínu B6 zvyšuje riziko obličkových kameňov. Pre optimálnu funkciu obličiek musíte denne konzumovať aspoň 1,3 miligramu vitamínu B6. Najbohatšími zdrojmi vitamínu B6 sú ryby, hrach, hovädzia pečeň, zemiaky a zelenina obsahujúca škrob, ako aj plody, s výnimkou citrusových plodov.

4. Nedostatok cvičenia

Telesné cvičenia – je ďalší spôsob, ako chrániť svoje obličky. Ženy po menopauze, ktoré sa zaoberajú cvičením, mali o 31% nižšie riziko vzniku obličkových kameňov. Všeobecne povedané, udržiavaná zdravá váha zníži šancu na obličkové kamene.

5. Nedostatok horčíka

Ak nemáte dostatok horčíka, telo nedokáže správne absorbovať vápnik, čo môže viesť k nadbytku vápnika a tvorbe obličkových kameňov. Ak chcete zabrániť tomuto procesu, jedzte zelenú zeleninu, fazuľa, semená a orechy. Užitočné avokádo je tiež dobrým zdrojom horčíka.

6. Časté poruchy spánku

Všetci milujeme zdravý nočný spánok. Aj jeho a naše obličky ho milujú. Porucha spánku môže spôsobiť ochorenie obličiek. Prerušenie spánku môže spôsobiť priame poškodenie tohto orgánu.

7. Neadekvátny prívod vody

Aby naše obličky mohli vykonávať svoje funkcie, potrebujú dostatočné množstvo vody. Ak nebudeme piť dosť, toxíny sa môžu začať hromadiť v krvi kvôli nedostatku tekutín, ktoré by ich vymyli z obličiek. Jednoduchý spôsob, ako skontrolovať, či pijete dosť, je venovať pozornosť farbe moču.

8. Neočakávané vyprázdnenie močového mechúra

Keď príroda volá – stojí za to počúvať. Retencia moču v močovom mechúre je zlý nápad. Ak sa to stane pravidelne, existuje riziko zvýšenia močového tlaku v obličkách, čo môže viesť k zlyhaniu alebo inkontinencii obličiek.

9. Nadmerné množstvo sodíka

Soľ je pre telo dôležitá, ale jeho použitie by malo byť obmedzené. Nadmerný príjem soli môže zvýšiť krvný tlak a vyvíjať príliš veľký tlak na obličky. Za deň je potrebné jesť nie viac ako 5,8 gramov soli.

10. Príliš veľa kofeínu

Často spotrebujeme oveľa viac kofeínu, než si myslíme. Kofeín je súčasťou mnohých nealkoholických nápojov a sódy, takže ešte skôr, ako o tom budeme vedieť, náš krvný tlak bude skákať a obličky sa začnú sťažovať.

11. Zneužívanie liekov proti bolesti

Príliš často užívame lieky veľmi rýchlo, v nadmernom množstve a nie v spôsobe, akým by sa mali užívať. Keď je bolesť – je veľmi jednoduché len prehltnúť tabletku. Ale mali by ste si to rozmyslieť dvakrát. Všetky lieky spôsobujú vedľajšie účinky a mnohé z nich majú vplyv na obličky.

12. Ignorovanie potrebných liekov

Vysoký krvný tlak a diabetes typu 2 sú dve veľmi bežné choroby, ktoré sú často spôsobené životným štýlom alebo podvýživou. Ak už trpíte niektorou z týchto dvoch chorôb, dajte si pozor na škody, ktoré môžu spôsobiť tým, že neužívate lieky.

13. Príliš veľa bielkovín

Podľa Harvardskej univerzity je príliš veľa bielkovín v našej strave škodlivá pre obličky. Vedľajší produkt trávenia bielkovín – amoniak je toxín, ktorý musí neutralizovať naše preťažené obličky. Čím viac bielkovín – tým viac zaťaženie obličiek, ktoré po chvíli môže viesť k porušeniu funkcie obličiek.

14. Neočakávané a nevhodné liečenie bežných infekcií

Každý z nás niekedy zhreší, že ignorujeme bežnú chrípku a prinášame naše telo do vyčerpania. Môže však spôsobiť poškodenie obličiek. Štúdie ukazujú, že ľudia, ktorí odmietajú odpočinok a náležitú liečbu, sú často vystavení ochoreniu obličiek.

15. Nadmerné užívanie alkoholu

Toxíny obsiahnuté v alkohole poškodzujú nielen naše pečeň, ale aj obličky. Podľa neziskovej organizácie Kidney Health Australia a American Kidney Foundation, jedným zo spôsobov, ako sa vyhnúť chorobe obličiek, je mierna konzumácia alkoholu.

ZDROJ:mixednews.ru

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>