9 zázračných semien, ktoré musíte zahrnúť do stravy, majú neuveriteľný vplyv na vaše telo

Slnečnicové semená sú dobré nielen pre voľnočasovú zábavu – sú tiež veľmi užitočné pre zdravie. A nielen slnečnica. Rôzne semená majú svoje výhody. Ktoré z nich prinesie najväčší prínos? 

Semená rôznych rastlín obsahujú bielkoviny, vlákninu, železo, vápnik, vitamíny a omega mastné kyseliny. Môžu pomôcť schudnúť, predchádzať chorobám srdca a dokonca aj rakovine. Ale pre maximálny úžitok musíte jesť buď surové slnečnicové semená alebo ich sušiť v rúre bez oleja a soli.

Semená Chia

V poslednej dobe si čajové semená získali popularitu medzi podporovateľmi zdravej výživy. A z dobrého dôvodu: sú bohaté na železo a kyselinu listovú rovnako ako kosť spevňujúce vápnik a horčík. Obsahujú aj tie najužitočnejšie mastné kyseliny omega-3 a rozpustné vlákniny, ktoré zlepšujú trávenie. Celkovo 2 lyžice chia semienka 10 g vlákniny, čo je polovica dennej normy pre ženy. Vďaka svojim vlastnostiam majú semená chia schopnosť stabilizovať hladinu cukru v krvi a podporovať úbytok hmotnosti. Chia semená môžu byť pridané do smoothies, jogurtu, šalátu, granoly a müsli. Pridané do tekutých jedál, ako sú polievky alebo obilniny, sa stávajú mäkkými a viskóznymi.

Tekvicové semienka Tekvicové semienka- lahodný zdroj železa, zinku, bielkovín, vitamínov B, vitamínu K a horčíka, ktoré zabraňujú kardiovaskulárnym ochoreniam, posilňujú svalovú hmotu a zvyšujú účinnosť. Obsahujú tiež veľkú koncentráciu tryptofánu, čo je aminokyselina, ktorá znižuje úzkosť. Stále tekvicové semená sú známe svojou schopnosťou zbaviť sa červov a zabrániť vzniku rakoviny prostaty u mužov. Tekvicové semená sú dobré a chutné samy o sebe a slúžia ako výborný prírastok šalátov, obilnín, polievok a pečiva.

Semená granátového jablka

Tiež nazývané aryllus alebo sadenice, semená granátového jablka sú bohaté na vitamín C, ktorý poháňa tuky a iné antioxidanty. Okrem toho – je to vynikajúci nízkokalorický, v porovnaní s inými semenami, občerstvenie – v pohári semien granátového jablka obsahuje len 150 kalórií. Budú pridávať sladkú kyslosť a východnú rafinovanosť akémukoľvek pokrmu.

Ľanové semienko

Je známe, že ľanové semienka už pred 10 000 rokmi sa nimi kŕmili ľudia. Ak v strave nie je dostatok rýb, potom ľanové semeno pomôže doplniť potrebu kyselín omega-3, ktoré sú užitočné pre srdce, cievy a činnosť mozgu. Zo všetkých rastlinných zdrojov Omega-3 je ľanové semienko najlepšie. Je tiež výborným zdrojom vlákniny. Musím povedať, že ľanové semienko je pomerne husté a zle rozdelené v zažívacom systéme. Preto, ak potrebujete vyčistiť tráviaci systém alebo schudnúť, potom môžete použiť ľanové semienko v jeho pôvodnej podobe. Mleté na múku, ľanové semená sú lepšie absorbované a plne opisujú svoje liečivé vlastnosti: sú schopné znižovania krvného tlaku a zníženia hladiny cholesterolu, a dokonca aj zabrániť vývoju niektorých druhov rakoviny. Ľanové semienko je navyše užitočné pre oči, a dokonca znižuje riziko makulárnej degenerácie súvisiacej s vekom. Ľanové semienko má príjemnú príchuť orechov, môže byť pridaná do rôznych druhov jedál a nahradiť bežnú múku pri pečení ľanovou múkou.

Konopné semeno 

Konopné semienko je takmer čistý proteín s prídavkom omega-3 a omega-6 mastných kyselín. Preto je veľmi užitočná pre vlasy a pokožku. Vo všeobecnosti konopné semeno obsahuje toľko užitočných látok, ktoré si zaslúžia predponu „super“. 30% sa skladá z bielkovín, 40% vlákniny (čo z nich robí šampióna všetkých zŕn), 10 základných aminokyselín, kyselina linolová, reguluje hladinu cukru v krvi. A tiež obsahuje fytosteroly, ktoré znižujú hladinu škodlivého cholesterolu. Konopné semeno má mäkkú arómu a dokonale dopĺňa všetky jedlá. Na západe z konopných semien sa produkuje dokonca mlieko, ktoré dokonale nahrádza a prevyšuje užitočnosť bežného mlieka.

Semená slnečnice

To je dôvod, prečo sú ruské ženy považované za najkrajšie – milujeme slnečnicové semená! Našťastie sú také užitočné, ako sú lahodné. A s riedkou výživou poskytujú slnečnicové semená dodatočne takmer kompletný súbor všetkých potrebných živín. Na dve polievkové lyžice, asi polovicu dennej normy vitamínu E, najužitočnejší vitamín pre krásu a mladosť pokožky a zdravia buniek. Slnečnicové semená sú tiež bohaté na mastné kyseliny a kyselinu listovú, ktoré posilňujú imunitu, selén a meď. Pridajte ich na akékoľvek jedlo a pečivo.

Sezam

Sesam je jedným z najstarších olejnatých semien. Je bohatý na antioxidanty a bielkoviny, rovnako ako na zinok, ktorý zlepšuje plodnosť mužov. Aj v sezamových semenách je silný antioxidant – sesamín. S jeho pomocou môžete dosiahnuť efektívne zníženie cholesterolu a krvného tlaku. Okrem toho, sezamové semienka môže slúžiť ako prevenciu mnohých ochorení a porúch, napríklad chrániť pečeň pred poškodením, a môže dokonca zabrániť rozvoju niektorých typov rakoviny, a vďaka vysokému obsahu horčíka a fosforu, uľahčujú príznaky PMS. Ale predovšetkým sezam je známy ako vynikajúci zdroj vápnika, je to viac v ňom než v mliečnych výrobkoch. Preto sezam posilňuje kosti a pomáha budovať svalovú hmotu. Ak chcete získať plnú dávku vápnika, stačí len 2 lyžice sezamových semien denne. Sezamové semená pridávajú príchuť mnohých jedál. Mleté, tvoria sezamovú múku, nazývanú tahina alebo tahina, ktorá tvorí základ sezamovej halvy a mnohých omáčok v orientálnom štýle. Hovorí sa, že existuje aj čierny sezam, ktorý obsahuje ešte viac antioxidantov ako normálny.

Melónové semená

Určite si často myslel, že najviac zbytočnou časťou melónu sú semená. Existujú aj odrody melónu, ktoré vôbec neobsahujú semená. No, márne! V semenách melóna, je mnoho nenasýtených tukov, bielkovín, horčíka, železa, kyseliny listovej a vlákniny. Pečené semená melóna – vynikajúce nízkokalorické a užitočné občerstvenie, ktoré je známe obyvateľom Východu.

Sacha Inchi (arašidy z Inkov)

Nový trend v ZOZhe – Sacha Inches semien,  sa pestuje už od dávnych dôb v Peru. Tiež známe ako arašidy Inca, Sacha palca propagujú ako najlepší komplex rastlinného zdroja omega-3, omega-6 a omega-9, zvyšujúce srdcovú a mozgovú činnosť.

ZDROJ:myjane.ru

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>