9 dôvodov, prečo by ste mali jesť hrozienka každý deň

Tieto hrozienka sú získané pomocou sušenia hrozna a môže sa stať zlatej, zelenej alebo čierne plody. Chuť je sladká, a preto sa používajú na varenie po celom svete, najmä v dezertoch.

Podľa správy Centra výživy a propagácie Ministerstva poľnohospodárstva Spojených štátov tieto sušené ovocie zvyšujú energiu a zvyčajne sa pridávajú k občerstveniu a doplnkom výživy, ktoré poskytujú vysoko výkonné športovcom, horolezcom vysoké množstvo energie, turistov a kemperov.

Odporúča sa konzumovať porciu ¼ šálky alebo 43 gramov hrozienok denne.

Prečo si ich môžete vychutnať

1. Obsahujú vysoké množstvo vlákniny

Majú bohatú vlákninu, ktorá pomáha vstrebávať prírodné tekutiny prítomné v tele. To dodáva potravine objem, ktorý sa pohybuje v črevnom trakte a nakoniec pôsobí ako preháňadlo. Tento typ vlákna sa považuje za nerozpustné vlákno, pretože na zväčšenie objemu sa vyžaduje voda.

2. Vyvarujte sa nadúvaniu brucha

Jeho vláknina odstraňuje toxíny uviaznuté v zažívacom trakte, takže ich častá konzumácia môže zabrániť črevným chorobám, bakteriálnemu rastu a nepríjemným pocitom nadúvania.

3. Zabraňuje páleniu záhy

Je bohatý na draslík a horčík, vďaka čomu je prírodným liekom na pálenie záhy. Tieto minerály sú dvomi najbežnejšími zložkami antacíd, pretože sa považujú za zásadité na stupnici pH.

4. Vyhľadajte zubné a ústne zdravie

Obsahujú vápnik, pomôžu vám spevniť a demineralizovať zubnú sklovinu. Okrem toho bór prítomný v týchto sušených plodoch pomáha zastaviť rast ústnych mikróbov a podporuje silné zuby.

Kyselina oleanolová, jedna z fytochemikálií prítomných v hrozienkach, hrá rozhodujúcu úlohu pri ochrane proti dutinám, pretože účinne bráni rastu dvoch z najnebezpečnejších bakteriálnych druhov.

5. Sú bohaté na antioxidanty

Sú prírodným zdrojom polyfenolov a antioxidantov, ktoré majú silné protizápalové a proti starnutiu.

Vďaka svojej vysokej hladine katechínov pomáhajú bojovať proti rakovine. Látky, ktoré sú prítomné v krvi a ktoré odstraňujú voľné radikály, ktoré plávajú v tele, sú hlavnými faktormi, ktoré vedú k spontánnemu rastu rakovinových buniek.

Obsahujú tiež antioxidanty bohaté na fytonutrienty, ktoré sú vynikajúce pre zdravie očí. Chráni oči pred poškodením voľnými radikálmi (oxidantmi), ktoré ovplyvňujú oslabenie zraku súvisiace s vekom, ako aj šedý zákal.

6. Pôsobí v prospech zdravia kostí

Vápnik prítomný v kostiach sa nachádza aj v hrozienkach; Okrem toho sú tieto sušené plody jedným z najlepších zdrojov bóru, mikronutrientu, ktorý je nevyhnutný pre správnu tvorbu kostí a účinnú absorpciu vápnika.

Je užitočné predchádzať osteoporóze spôsobenej menopauzou (ženy) a je veľmi prospešný pre kosti a kĺby. Draslík je ďalšou nevyhnutnou živinou nachádzajúcou sa vo vysokých hladinách, ktorá môže pomôcť posilniť kosti a podporiť rast kostí, čím sa znižuje pravdepodobnosť vzniku osteoporózy.

7. Zlepšiť zdravie pokožky

Antioxidanty a vitamín C v hrozienkach pomáhajú udržiavať žiarivú, hladkú a mladistvú pokožku. Ich konzumácia môže pomôcť predchádzať chorobám, ako je psoriáza a akné, pretože majú silné germicídne vlastnosti.

8. Podporovať zdravie vlasov

Denná spotreba pomáha podporovať lesklé a husté vlasy, pretože obsah vitamínu C bráni poškodeniu buniek a vďaka svojim protizápalovým vlastnostiam pomáha predchádzať podráždeniu pokožky hlavy, lupín a odlupovania.

9. Kontrola hladiny cholesterolu

Vysoké hladiny draslíka, vlákniny, polyfenolov, kyseliny fenolovej, trieslovín a antioxidantov v hrozienkach stimulujú spaľovanie cholesterolu a znižujú krvný tlak, čím podporujú dobré zdravie srdca.

Upozornenie: Tento článok má len informačný charakter a jedná sa o preklad zo zahraničných webov. Nenahrádza lekársku liečbu, vyšetrenie lekárom ani konzultáciu iným odborným zdravotníckym pracovníkom. Príspevky môžu obsahovať informácie, ktoré sa nezhodujú s názormi redakcie. Prehlasujeme, že autori ani prevádzkovateľ webu nepreberajú zodpovednosť za prípadné ujmy spôsobené využívaním liečebných metód v tomto článku. Hoci sú recepty, rady alebo liečebné metódy v tomto článku písané s najlepším svedomím autora textu, ich použitie je na vlastné nebezpečenstvo a malo by prebiehať výlučne po konzultácii s vašim lekárom.

ZDROJ: cocinadelirante.com

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>