8 potravín, ktoré sú pre naše zdravie horšie ako cigarety, niektoré vás prekvapia

Nevyvážená strava v súčasnosti zabíja viac ľudí ako fajčenie tabaku. Vedci zistili, že nedostatok dôležitých živín môže poškodiť vaše zdravie. Niektoré výrobky, ktoré do svojej stravy pridávame pre ich tzv. Prospešné vlastnosti, však môžu byť pre naše telo tiež deštruktívne. Medzi ne patria čerstvé ovocné šťavy, ktoré vyzerajú zdravo v porovnaní s inými šumivými nápojmi, ale môžu vás skutočne posunúť o krok bližšie k  cukrovke.

Tieto výrobky vás môžu skutočne pomaly zabíjať, rovnako ako fajčenie

1. Čerstvé ovocné šťavy

Ovocie sa považuje za životne dôležité pre vašu výživu a čerstvé džúsy sú ľahkým spôsobom, ako ich pridať do svojho denného prídelu. V tekutej forme však ovocie stráca väčšinu svojich zdravých prvkov, napríklad vlákniny, ktorá hrá dôležitú úlohu pri prevencii cukrovky, srdcových chorôb a obezity. Okrem toho nekontrolovaná konzumácia štiav môže tieto zdravotné problémy skutočne spôsobiťkvôli množstvu cukru, ktorý obsahujú. V skutočnosti, niektoré z nich majú toľko cukru ako celok môže koksu!

Namiesto pitia šťavy sa odporúča jesť celý kus ovocia. Jedným z ovocia je dosť, aby sa vám v plnej a uspokojí vašu chuť na niečo sladké, vzhľadom k tomu, aby si pohár džúsu zvyčajne vyžaduje niekoľko ovocia naraz.

2. Granolové tyčinky

Aj keď sú niektoré granulované tyčinky bohaté na živiny, sú tiež bohaté na pridaný cukor. Podľa databázy výživných látok najobľúbenejšie bary obsahujú od 15 do 30 g cukru na jednu porciu. Na druhú stranu, ak sú správne vybrané, snack bary sú perfektným spôsobom, ako zabiť hlad a vyhnúť sa prejedaniu, pretože sú vopred proporčné a obsahujú veľa životne dôležitých živín. Perfektná tyčinka by mala obsahovať najmenej 3 g vlákniny, 5 g bielkovín a menej ako 10 g cukru.

3. Sushi

Samotná Sushi nie je škodlivá. Hlavný problém však spôsobujú rôzne prísady a prísady v suši. Veľa roliek dnes obsahuje majonézu, smotanový syr, omáčky a iné kontroverzné výrobky, ktoré zvyšujú nutričnú hodnotu sushi a vytvárajú náhodný súbor roliek za celodenný príjem kalórií. Aby sa predišlo problémom s hmotnosťou, zvoľte jednoduché rožky s lososom alebo choďte na saschimi.

4. Ryby chované na farmách

Tento problém sa týka aj sushi. Divoká ryba je bohatým zdrojom zdravých omega-3 mastných kyselín, ktoré môžu znižovať riziko srdcových chorôb a mozgovej príhody. Jeho obsah však veľmi závisí od toho, čo ryby konzumujú. Ryby, ktoré kupujeme v supermarketoch, bohužiaľ nepochádzajú obvykle z oceánu, ale z fariem. Preto im nielenže chýbajú zdravé živiny, ale obsahujú aj chemické prísady, ktoré poľnohospodári používajú na to, aby ich rýchlejšie rástli.

Pokúste sa nájsť spoľahlivý zdroj čerstvých rýb vo vašom meste a neváhajte sa opýtať, kde tí sushi kuchári kupujú ryby, ktoré sú zabalené vo vašom filme Philadelphia.

5. Potraviny bez tuku

V minulom storočí bola beztuková strava boomom. Kým si odborníci na výživu neuvedomujú, že výrobcovia začali nahrádzať zdravé tuky spracovaným cukrom aby sa zachovala prirodzená chuť produktu. Takže namiesto toho, aby ste vyzerali ako zdravé desiatu, ste doslova konzumovali maskovanú cukrovú bombu. Teraz odborníci odporúčajú zvoliť si mliečne výrobky, ktoré sú bohaté na bielkoviny a zdravé tuky, napríklad tvaroh alebo grécky jogurt, ktoré neobsahujú žiaden spracovaný cukor.

6. Obilniny

Obilniny boli vždy považované za jednoduché riešenie pre zdravé a výživné raňajky. Nie všetky druhy obilnín však poskytujú rovnaké výhody. väčšina z nich je vyrobená z rafinovaných zŕn. Počas tohto spracovania obilniny strácajú značné množstvo vlákniny a ďalších živín, ktoré vám pomôžu zostať plné. Nehovoriac o množstve cukru pridaného do obilnín, aby sa zlepšila ich chuť a bola príťažlivejšia pre deti.

Zvýšený príjem cukru môže mať za následok cukrovku, srdcové choroby a obezitu. Namiesto obilnín hľadajte ovsené vločky alebo celozrnné alternatívy – ktoré obsahujú dostatok vlákniny, aby vás udržali plné a energické.

7. Biely chlieb

Biely chlieb je ďalší produkt vyrobený z rafinovaných zŕn, ktorým chýbajú zdravé živiny a vláknina. Zatiaľ čo vláknina prispieva k zdravej váhe, dobrému krvnému tlaku a nižšiemu riziku cukrovky a kardiovaskulárnych chorôb, skutočnosť, že biely chlieb nemá, môže byť dôvodom prečo čelíte všetkým týmto problémom.

Celozrnné pečivo by mohlo byť dobrou alternatívou. Štúdie navyše preukázali, že denná konzumácia znižuje riziko vzniku vyššie uvedených chorôb.

8. Sója

Sója môže byť rovnako škodlivá pre vaše zdravie ako pre ekológiu. Sójové plodiny sú považované za najmičivejšie monokropy, pretože okrádajú pôdu o živiny a nechávajú ju úplne zničenú. Navyše, väčšina sójových bôbov je geneticky modifikované, čo znamená, že z nich nedostanete sľúbené živiny.

Ďalším problémom sóje je vysoká koncentrácia izoflavónov alebo rastlinných estrogénov, ktoré zvyšujú ich hladinu v tele a narušujú menštruačný cyklus. Z rovnakého dôvodu je príjem sóje zvyčajne spojený so zvýšenou aktivitou hormónov štítnej žľazy, čo môže viesť k neočakávanému zníženiu hmotnosti, poteniu a opuchu krku.

Vedeli ste, že tieto potraviny nie sú také zdravé? 

ZDROJ:jensprav.ru

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>