6 trikov, ako sa zbaviť nafúknutého brucha v krákom čase

Veľa ludí dnes trápi časté nadúvanie, plynatosť a pohyby čriev, ktoré sú sprevádzané aj nepríjemnou pichavou bolesťou v oblasti brucha.

Našťastie, na tento zdravotný problém existuje hneď niekoľko prírodných prostriedkov. Ak vám nezaberie jeden, môžete jednoducho vyskúšať ďalší.

Pohyb

Telesný pohyb je veľmi účinnou dlhodobou prevenciou proti nadúvaniu. Pohyb pôsobí aj ako prvá pomoc pri akútnych ťažkostiach, pretože umožňuje rozhýbať črevá, uvoľniť stiahnuté svaly a prináša psychickú úľavu. Bežne postačí 20-30 minút svižnej chôdze denne a aspoň dvakrát týždenne zaradiť do harmonogramu pravidelné cvičenie.

 Teplá vaňa a masáž

Akútnym problémom sa dá takisto zabrániť, keď si doprajete horúci kúpeľ. Rovnaký účinok vám prinesie masáž brucha s jednoduchým postupom: masírujte brucho v okolí pupku krúživými pohybmi v smere hodinových ručičiek (kopírujúci pohyby v črevách), a to buď obyčajným krémom, olejom alebo špeciálnym gélom s obsahom feniklu. Úľava na seba nenechá dlho čakať. 

Vsaďte na zelené byliny

Čerstvo nasekaná petržlenová vňať funguje ako prírodný močopudný prostriedok, a preto by ho mal každý, kto trpí pocitom nafúknutého bruška mať doma v kuchyni, ako prostriedok prvej pomoci. Ďalším skvelým tipom je aj nápoj z mäty a limetky. Plátky limetky s nahrubo nasekanou mätou zalejte studenou vodou a nechajte v chlade hodinu odležať. Mäta je skvelým prostriedkom proti plynatosti. Podobne pôsobí aj feniklový čaj.

Menej soľte

Sodík je jedným z najčastejších faktorov, ktorý spôsobuje v našom tele zadržiavanie vody, a tým aj zväčšené bruško. Preto sa mu vyhnite! Nemáme na mysli, aby ste prestali soliť, ale vyhnite sa najmä polotovarom, paštétam, hotovým dressingom a údeninám. Aj klasickú soľ vymeňte radšej za tú morskú.

Obmedzte mliečne výrobky

Mlieko a mliečne výrobky počas trávenia vytvárajú mnoho plynu, čo potom vedie k nadúvaniu a plynatosti.Preto, ak trpíte týmto zdravotným problémom, limitujte množstvo syrov, jogurtov a ďalších mliečnych produktov. Namiesto nich vyskúšajte kokosové či mandľové mlieko. Sójové mlieko nie, lebo to má svoje vlastné zdravotné riziká.

Žuvanie žuvačky

Počas žuvania žuvačiek s pregĺganím prehĺtame aj vzduch, ktorý sa potom hromadí v žalúdku alebo črevách. Zažívacie ťažkosti môžu spôsobovať aj sladkosti alebo žuvačky, ktoré obsahujú umelé sladidlá.

ZDROJ:fithacker.ru

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>