6 potravín, z ktorých sa robia vačky pod očami a 4, ktoré ich môžu úplne vymazať

Mali ste dobrý nočný spánok, ale ráno ste sa stále zobúdzali s taškami pod nohavičkami a čudovali ste sa prečo. No, okrem nedostatku spánku, vinníkom môže byť aj jedlo, ktoré jete a vychutnávate.

Aj nejaké nevinné, každodenné jedlo môže spôsobiť nepríjemné vyzerajúce vačky pod očami.

Potraviny, ktoré robia vačky pod očami

Konzervované potraviny

Konzervované potraviny ako cícer a čierna fazuľa obsahujú veľa sodíka, ktorý sa používa na konzervovanie. To môže viesť k mnohým zdravotným problémom a nafúknuté a opuchnuté oči sú len jedným z nich. Preto pred jedlom alebo varením ich dôkladne opláchnite, aby ste prebytočný sodík odstránili.

Rajčiaky

Rajčiaky patria do skupiny rastlín, ktorá obsahuje solanín. Je známe, že solanín spôsobuje zápaly a opuchy. Ak sa vám pravidelne objavujú opuchnuté oči, skúste z ponuky odstrániť paradajky. Ak vaše opuchnuté oči zmiznú, identifikovali ste vinníka.

Výrobky na báze pšenice

Ak ste alergický na pšenicu, jačmeň alebo raž, alebo ste neznášanlivý na lepok, jesť čokoľvek z týchto vecí môže spôsobiť nadúvanie. V týchto prípadoch sa budete musieť rozlúčiť s výrobkami na báze pšenice a nájsť ďalšie alternatívy.

Mliečne výrobky

Intolerancia laktózy je častejšia, ako si niektorí myslia. Jeden odhadujeuvádza priemer okolo 65–70% dospelej globálnej populácie. Takže ak ste jedným z tých, ktorých metabolizmus nemá rada mliečne výrobky, vyhýbajte sa im, aby ste predišli zbytočnému nadúvaniu. Pamätajte, že vaše milované zmrzliny sú tiež mliečnymi výrobkami!

Cukor

Cukor je jedným z najviac zápalových potravín, aké si viete predstaviť. Spôsobuje zápal po celom tele, ale okolo očí je to najviac viditeľné, pretože pokožka je tenká a náchylná k opuchom. Obmedzenie cukru alebo jeho úplné vylúčenie má tiež mnoho ďalších výhod pre zdravie. Umelé cukry alebo sladidlá sú rovnako nebezpečné, pokiaľ ide o spôsobenie nadúvania.

Chilli papričky

Rovnako ako paradajky, aj chilli papričky pochádzajú z čeľade nočnej. Ale okrem solanínu obsahujú aj zlúčeninu nazývanú kapsaicín, ktorá môže spôsobiť spálenie a zapálenie tkanív. A tento zápal sa môže ľahko objaviť okolo vašich očí.

Potraviny, ktoré zabraňujú nafúknutiu očí

Petržlen

Petržlen pomáha obličkám pri preplachovaní prebytočných tekutín z tela. Ak teda ráno pravidelne opuchnete oči, skúste to zahrnúť do svojho jedla.

Ovos

Ak sú pre vás očami normálne problémy, začnite jesť ovsené vločky na raňajky. Jedným z dôvodov pre nafúknuté oči môže byť zápcha. Ovos je bohatý na vlákninu a pomáha zmierňovať pohyby čriev, čím znižuje opuchy.

Avokádo

Avokádo, skôr ako jesť, môže pomôcť odstrániť opuchy očí tým, že sa aplikuje navonok. Nakrájajte plátky ovocia, položte ich na oči a nechajte ich tam asi 10 minút. Tmavé kruhy môžu byť spôsobené nedostatkom vitamínu K a avokáda sú na to bohaté. Len jedna unca avokáda obsahuje 8 percent dennej odporúčanej hodnoty vitamínu K. Avokádo tiež pomáha pri odstraňovaní tmavých kruhov.

Uhorka

Nasadenie plátkov chladenej uhorky na oči je skvelý spôsob, ako osviežiť svoje unavené oči a tiež odstrániť očné vaky. Nechajte plátky tam asi 15 minút a Voila! vaše očné vaky by mali zmiznúť a vaše oči sa budú cítiť omnoho čerstvejšie.

A ak ste považovali tento článok za užitočný, môžete ho zdieľať so svetom!

ZDROJ:brighside.me

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>