5 účinných spôsobov, ako zabrániť DEMENCII. Ak si myslíte, že stačí len lúštenie krížoviek a sudoku, tak sa hlboko mýlite

Demencia sa stáva vážnym problémom, ktorý každoročne zahŕňa rastúci počet ľudí. V najbližších desaťročiach sa očakáva nárast výskytu tejto choroby. Ale to nie je ospravedlnenie, aby sme sa vzdali. Je len potrebné, aby ste si to uvedomili a prijali opatrenia na prevenciu tejto choroby. Zvýšenie počtu ľudí s demenciou má svoje vlastné vysvetlenie.

Faktom je, že priemerná dĺžka života ľudí sa každoročne zvyšuje. To znamená, že v našej spoločnosti je stále viac starších ľudí. Na druhej strane táto veková skupina má vysoké riziko vzniku degeneratívnych ochorení nervového systému, napríklad Alzheimerovej choroby. Demencia je tiež medzi nimi.

Preto musíme čeliť realite, ktorá by sa pred niekoľkými desaťročiami mohla zdať zvláštne.

To znamená, že každý z nás musí prijať vhodné opatrenia. Lekári a vedci by mali vyvinúť nové metódy liečby týchto chorôb a zlepšiť ich diagnostiku.

Verejné inštitúcie potrebujú vyvinúť primeraný systém starostlivosti o týchto pacientov, čo im zaručí slušný život za dobrých podmienok.

Čo sa týka každého jednotlivca, máme veľkú zodpovednosť: každý z nás musí starostlivo starať o naše zdravie a prijať opatrenia na zníženie rizika demencie v starobe.

To je veľmi dôležité. Hoci nikto z nás nemá stopercentnú možnosť ochrany pred rôznymi chorobami, táto pravdepodobnosť sa môže výrazne znížiť. Či sa demencia stane našim problémom alebo nie, závisí od našich návykov a spôsobu života, ktorý vedieme.

1. Stimulácia mozgu

Aby sa zabránilo poklesu intelektuálnych schopností, je potrebné stimulovať mozog.

Ľudský mozog je úžasný orgán s vysokou neuroplasticitou. Vďaka tomu vytvárame nové spojenia medzi neurónmi denne a vytvárame nové nervové vrstvy.

Takže ak si myslíte, že to bude stačiť iba pre krížovky a sudoku, ste hlboko mylný.

  • Pre prevenciu demencie človek potrebuje sociálnu interakciu, komunikáciu, nové ciele a skúsenosti a tréning. Je potrebné rozšíriť vyhliadky nášho vnútorného sveta, smiať sa, argumentovať a nájsť inšpiráciu v ľuďoch, ktorí nás obklopujú.
  • Keď sa naučíme niečo nové, náš mozog dostane silnú stimuláciu. A čím zložitejšie sú nové zručnosti, tým lepšie. Napríklad školenie pri hraní hudobného nástroja môže veľmi pomôcť pri prevencii demencie u ľudí starších ako 60 rokov.

2. Omega-3 mastné kyseliny

Olej obsiahnutý v rybej studni sa živí našim mozgom. To isté platí pre vlašské orechy, avokádo a iné výrobky obsahujúce veľké množstvo omega 3 mastných kyselín.

  • Tieto živiny zlepšujú výkon našej inteligencie, umožňujú starostlivosť o zdravie srdca a vynikajúcu prevenciu neurodegeneratívnych ochorení súvisiacich s vekom.
  • Nikdy nebude zbytočné robiť malé zmeny vo vašej strave a zahrnúť do diéty výrobky obsahujúce omega-3 alebo zodpovedajúce vitamínové komplexy.

3. Aspirín a zdravie mozgu

Použitie aspirínu môže nakoniec znížiť riziko vzniku Alzheimerovej choroby. Tento záver dosiahli britskí vedci, ktorých výsledky výskumu boli publikované na stránkach časopisu Telegraph.

  • Podľa ich názoru je malé množstvo aspirínu, odobraté v určitom veku je schopné chrániť bunky mozgu.
  • Kyselina acetylsalicylová zmierňuje zápalové procesy v svaloch a kĺboch a tiež chráni mozog pred degeneratívnymi ochoreniami a smrťou neurónov.
  • Aspirín tiež zriedi krv, čo je dobrá prevencia infarktu a mŕtvice.
  • Je to asi každý deň užívať malé množstvo aspirínu.

Váš lekár musí posúdiť úroveň rizika rozvoja neurodegeneratívnych ochorení s prihliadnutím na vaše individuálne charakteristiky. Potom vám povie, či užívať aspirín.

4. Cvičenie a stredomorská strava

Dobrá strava by mala obsahovať nielen omega-3 mastné kyseliny, ale aj vlákninu, čerstvú zeleninu a ovocie, hydinové mäso a orechy.

  • Ak sa chcete postarať o zdravie srdca a mozgu, odporúčame piť pohár červeného vína denne.
  • Stredomorská strava je najrozvinutejší potravinový systém , ku ktorému sa môže každý z nás pripojiť.
  • Dávajte pozor na olivový olej a ryžu, vyhnite sa používaniu polotovarov. Jesť sezónne zeleniny a ovocia, snažte sa zahrnúť do svojej strave čo najviac prírodných produktov. Vďaka tomu bude vaše telo vždy dostať dostatočné množstvo minerálov, vitamínov a antioxidantov prospešných pre zdravie.
  • Malo by sa pamätať na to, že ak chcete mať vysokú kvalitu života a vyhnúť sa senilnej demencii, musíte venovať čas fyzickým cvičením.

Buďte aktívni každý deň, vezmite si prechádzky, plávať, tancujte, jazďte na bicykli, šplhajte po schodoch pešo. Pamätajte si, že ak máte na výber medzi sledovaním televízie a chôdzou, je vždy lepšie vybrať si druhú.

5. Demencia a srdce

V tomto článku sme hovorili o tom, ako môžete pomôcť vášmu mozgu udržať zdravie a činnosť až do hĺbky, udržiavať nervové spojenia a poskytnúť mu všetky potrebné mikroživiny. Postupom času to vytvorí silné brnenie na ochranu pred neurodegeneratívnymi ochoreniami.

Existuje teda ešte jeden faktor, ktorý treba venovať pozornosť. Ak sa nám nestaráme o naše srdce, náš mozog sa postupne stáva slabší , stráca zdravie a schopnosť odolávať rôznym chorobám.

Preto je také dôležité, aby sa v norme zachovali tieto ukazovatele:

Nakoniec je potrebné poznamenať, že naše emocionálne zdravie zohráva veľkú úlohu pri prevencii demencie.

Pamätajte, že stres a nervové napätie sú najhoršími nepriateľmi mozgu a srdca človeka.

ZDROJ:steptohealth.ru

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>