5 potravín, ktoré vám poskytnú viac vápnika ako mlieko

Vápnik je potrebný na to, aby vaše kosti boli zdravé. Toto je obzvlášť dôležité pre ľudí, ktorí nemôžu tolerovať laktózu, pretože vápnik môže začať dodávať z iných zdrojov, nie nevyhnutne z mlieka. Podľa Medzinárodnej nadácie pre osteoporózu je 44 miliónov žien a mužov vo veku 50 rokov a starších vystavených riziku nízkej kostnej hmoty. Odhaduje sa, že toto číslo neustále rastie a to je vážny problém. Jeden pohár mlieka obsahuje 125 mg vápnika, ale môžeme to nielen získať!

Ovesné vločky

Ovesené vločky sú veľmi dobrým zdrojom vápnika a skvelou prednosťou na raňajky. Ak ich pripravíme s mliekom, tým lepšie, ale keď ju nemôžeme jesť, stačí vodu. Nájdeme v nich veľa vlákniny, ktoré dodávajú sýtosť a zlepšujú činnosť tráviaceho systému.

Losos

Nezáleží na tom, či je losos čerstvý alebo konzervovaný. 30 g lososa môže dodávať až 350 mg vápnika. Losos je preto jeho veľkým zdrojom a obsahuje aj vitamín D, ktorý je tiež veľmi dôležitý najmä pre deti.

Mandle

Hrsť mandlí obsahuje až 300 mg vápnika, sú dobrým zdrojom vápnika. Za to môžeme kúpiť mandľové mlieko a použiť ho na kašu 🙂

Cícer

Jedna a pol šálky cícer obsahuje asi 320 mg vápnika!

Biela fazuľa

Plechovka bieleJ fazule obsahuje 190 mg vápnika. Takže začnime ju používať častejšie vo vašej kuchyni 🙂

ZDROJ:dompelenpomyslow.pl

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>