4 veci, ktoré sa stanú vášmu telu, ak začnete jesť mandle každý deň

Jedenie mandlí by mohlo doslova zachrániť váš život. V štúdii American Heart Association zistilo, že nízka spotreba orechov zvyšuje šance na rozvoj kardiovaskulárnych chorôb. Medzi orechmi sú mandle obľúbené nielen pre ich chuť, ale aj pre ich výhody.

Dnes by sme chceli predstaviť 4 zmeny vašich telesných zážitkov pri dennom jedle mandlí, ktoré sú všetky podložené vedou.

Znižuje akné

Podľa tejto štúdie predstavovali pacienti so závažným akné v krvi približne o 9% menej vitamínu E. Jesť mandle na zlepšenie stavu pokožky je tradičný liečebný postup na Blízkom východe, ktorý sa ukázal ako vedecký. Mandle sú plné vitamínu E a antioxidantov, ktoré vám môžu pomôcť liečiť akné a omladiť pokožku, ak vydržíte vysokú hladinu omega-6 tuku.

Pomáha liečiť cukrovku

Táto štúdia ukázala, že pacienti trpiaci cukrovkou 2. typu pravdepodobne denne vidia zlepšenie svojej fyzickej kondície tým, že jedia mandle. Pomáhajú nielen pri  upchávaní tepien znížením „zlého cholesterolu“, ale vďaka svojim minerálom tiež prispievajú k  zníženiu  hladiny cukru v krvi.

Pomáha zotaviť sa z pôrodu

India má dlhoročnú tradíciu jesť mandle ako prírodný prostriedok na  reguláciu toku čreva a získanie energie. Mandle sú nevyhnutnou zložkou ájurvédskej stravy a často sa ženám odporúčajú po narodení, aby im pomohli rýchlo sa zotaviť a vyhnúť sa strie.

Mohlo by to urobiť vaše dieťa múdrejším

Ako už bolo uvedené v tomto článku, mandle môžu zlepšiť mozgovú aktivitu. Podľa štúdie uskutočnenej španielskymi vedcami, ktorá pozorovala 2 208 tehotných žien, by jej konzumácia 74 gramov mandlí týždenne mohla spôsobiť, že vaše dieťa bude inteligentnejšie  . Deti boli potom monitorované, keď mali 1, 5 a 8 rokov. Deti, ktorých mamičky jedli mandle počas tehotenstva, dosiahli vyššie skóre v testoch IQ.

Bonus: surové, máčané alebo pražené mandle?

Podľa ájurvédskej medicíny surové aj pražené mandle obsahujú rovnaké živiny, a teda majú rovnaké výhody. Na druhej strane namáčanie mandlí cez noc a ich lúpanie môžu pomôcť znížiť hladinu tanínu. Orálne zdroje naznačujú, že ak sa triesloviny požijú vo veľkých množstvách, môžu brániť absorpcii živín, ale nedávne štúdie nenašli žiadne dôkazy, ktoré by to podporovali.

Ak pravidelne konzumujete mandle, pravdepodobne ste oboznámení s týmito výhodami. 

ZDROJ:brightside.me

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>