17 potravín, ktoré dokážu bez liekov vyčistiť tepny a vyhnúť sa tým infarktu

Srdcové choroby vedú k úmrtiam na celom svete. Upchaté tepny sú najväčšie riziko mozgovej príhody a infarktu, pretože blokujú krvný obeh v celom tele. Stres, fyzická nečinnosť a nezdravá strava sú hlavnými príčinami rastu infarktu.

Ak chcete znížiť pravdepodobnosť vzniku ochorení súvisiacich so srdcom a udržať cievy čisté, jesť by sme mali viac zdravé jedlo! 

17 najúčinnejších potravín pre zdravé srdce

1. Losos

Táto ryba je plná zdravých mastných kyselín, ktoré znižujú hladiny triglyceridov a cholesterolu a zápal. Zdravé druhy rýb, ktoré stoja za konzumáciu, sú tuniak, sleď a makrela.

2. Syr

Pravdepodobne ste počuli, že syr nie je najlepšou voľbou pre cholesterol. Ak ho však konzumujete s mierou, môžete znížiť hladinu cholesterolu a krvný tlak.

3. Olivový olej

Gréci a Taliani už dlho používajú olivový olej na ochranu svojho zdravia. Vysoký podiel zdravých mastných kyselín v lisovanom olivovom oleji pomáha znižovať hladinu cholesterolu. Tento olej znižuje riziko srdcového infarktu o 41%.

4. Zelený čaj

Katechíny v zelenom čaji majú upokojujúci a energizujúci účinok. Tieto antioxidanty zlepšujú metabolizmus a znižujú hladinu cholesterolu. Na dosiahnutie najlepších výsledkov používajte 1-2 poháre denne.

5. Špargľa

Proti vysokej hladine cholesterolu je špargľa jedným z najlepších potravín, ktoré môžete nájsť. Obsahuje zložky, ktoré znižujú zápal a zabraňujú oklúziu ciev. Špargľa je tiež veľmi všestranná, takže môže ísť o aperitív, hlavný chod alebo dokonca ozdobu.

6. Brokolica

Táto zelenina je plná vitamínu K a je známa svojou schopnosťou zabrániť zhromažďovaniu vápnika v cievach. Pomáha znižovať hladinu cholesterolu a krvného tlaku na zdravú úroveň. Brokolica je živina, ktorá obohacuje akékoľvek jedlo, ale môže sa tiež konzumovať ako občerstvenie.

7. Špenát

Špenát je skvelý pre budovanie svalov, čistenie artérií a zníženie krvného tlaku. Napriek bohatstvu živín stratených v priebehu varenia aj varený špenát obsahuje veľké množstvo draslíka a kyseliny listovej, ktoré prispievajú k zdravému svalovému tkanivu a znížiť riziko srdcového infarktu.

8. Kurkuma

Kurkum je aktívna zložka kurkumu, z ktorej väčšina poskytuje liečebné vlastnosti. Napríklad pomáha predchádzať nadmernému ukladaniu tukov a zmierňovať zápal. Je to skvelá bylina, ale môžete si ju tiež vychutnať ako čaj.

9. Morské riasy

Morské riasy sú skutočnou živnou bázou, plnou antioxidantov, vitamínov, minerálov, karotenoidov, bielkovín. Tí, ktorí ju pravidelne konzumujú, rozšíria sa žily, cirkulácia sa zlepšuje a krvný tlak klesá. Keď sa užíva denne, hladiny cholesterolu sa môžu znížiť o 15%.

10. Celozrnná múka

Vysoký obsah vlákniny v celej pšeničnej múke zabraňuje vysokým hladinám cholesterolu, pretože sa viaže na cholesterol, čím zabraňuje ucpeniu tepien. Ďalšou veľkou výhodou celozrnných múk je, že sú schopné rozkladať cholesterol.

11. Avokádo

Táto zdravá zelenina má celý rad terapeutických účinkov. Tuky v ňom vyvažujú dobrú a zlú hladinu cholesterolu a udržujú tepny čisté. Môžete si vyrobiť z neho kréme, ale taktiež môžete ho pridať do šalátov, alebo si môžete vychutnať ako šťavu.

12. Granátové jablko

Granátové jablko obsahuje fytochemikálie, ktoré podporujú tvorbu oxidov dusíka, čo je veľmi prospešné pre krvný obeh. Jedzte toto zdravé ovocie ako nápoj alebo pripravte ho na šalát.

13. Brusnice

Čučoriedky obsahujú veľa draslíka, čo zvyšuje dobré a znižuje zlé hladiny cholesterolu. Môžete znížiť vašu šancu na infarkt až o 40%, ak pijete 2 poháre brusnicovej šťavy denne.

14. Pomarančová šťava

Vzhľadom na množstvo oranžových antioxidantov môže pomarančový džús znížiť krvný tlak a udržať zdravie krvných ciev. S dvoma pohármi pomarančového džúsu denne môžete doplniť denný vitamín C a naplniť svoje telo vitamínmi a minerálmi.

15. Melón

Podporuje produkciu oxidov dusíka a rozširuje krvné cievy. Okrem vynikajúcej pochúťky v horúcom letnom období má veľa zdravých účinkov.

16. Orechy

Vďaka nenasýteným a omega-3 mastným kyselinám zlepšuje pamäť, kĺby a hladinu cholesterolu. Mandle a orechy sú najlepším zdrojom zdravých tukov, takže nezabudnite ich denne konzumovať.

17. Káva

Podľa štúdie, ak pijete 2 až 4 šálky denne, môžete znížiť riziko srdcového infarktu o 20%. Súčasne príliš veľa kofeínu spôsobuje väčšiu ujmu ako dobrotu, napríklad z neho môžeme mať bolesť brucha.

ZDROJ:jensprav.ru

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>