12 potravín, ktoré vám môžu ublížiť, ak ich budete jesť v nesprávnom čase

Hoci si ľudia viac uvedomujú svoju stravu, nie je vždy ľahké správne pochopiť všetky pravidlá zdravého stravovania. Napríklad konzumácia jabĺk v nesprávny čas môže spôsobiť zlepšenie črevných problémov namiesto zlepšenia trávenia. Našťastie to nie je raketová veda a základné pravidlá sa dajú veľmi ľahko dodržiavať.

Sme pripravený odhaliť niektoré mýty týkajúce sa zdravých stravovacích návykov a podeliť sa o radu, ako zvoliť správny čas na konzumáciu vašich obľúbených jedál, aby ste dosiahli maximálny úžitok.

1. Banány

©

I keď sa banány môžu zdať ako dobrá možnosť začať ráno, ak sa konzumujú na lačný žalúdok, môžu skutočne znížiť vašu energetickú hladinu. Spočiatku budete pravdepodobne cítiť energetickú podporu vďaka vysokému obsahu cukru, ale po niekoľkých hodinách budete pravdepodobne opäť unavení a hladní. Jesť banány môžu tiež  predstavovať hrozbu pre ľudí trpiacich syndrómom podráždenia čriev, ktorí spôsobujú hnačku.

Ak nie ste pripravení vzdať sa banánov na raňajky, kombinujte ich s niektorými inými potravinami, pokiaľ možno s tými, ktoré obsahujú zdravé tuky ako arašidové maslo.

2. Káva

Pre mnohých ľudí je mať šálku kávy hneď po prebudení pocit, že je to najprirodzenejšia vec, ale v skutočnosti je to celkom zbytočné. Výskum ukázal, že pitie kávy pred jedlom zlepšuje našu toleranciu ku kofeínu. Počas prvej hodiny po prebudení vaše telo produkuje kortizol a je nevyhnutné tento procesa naše prirodzené biologické rytmy narušiť.

Takže chvíľu počkajte a vychutnajte si šálku kávy. Majte však na pamäti, že je lepšie držať sa odporúčaného denného príjmu kofeínu a nepiť kávu bližšie k večeru, aby ste zabránili nespavosti.

3. Ryža

Pokiaľ radi po dlhom dni pracujeme s jedlom sushi alebo indického jedla, nemusí to byť najlepšia voľba. Ryža obsahuje veľa komplexných uhľohydrátov, ktoré trávia dlho. Je to dobrá vec, pretože nás to dlhodobo udržiava energické. Ale robí z ryže vysoko kalórie, ktoré môžu potenciálne spôsobiť priberanie na váhe, ak ju budete jesť v noci.

Obed je najlepší čas na včlenenie ryže do vašej stravy. Počas týchto hodín váš metabolizmus funguje rýchlo a pre vaše telo bude ľahšie stráviť tento produkt. Navyše budete potrebovať energetickú podporu, aby ste mali produktívny deň, a komplexné uhľohydráty vám s tým môžu pomôcť!

4. Cukor

Ak sa snažíte držať sa zdravej výživy, je lepšie držať sa ďalej od spracovaného cukru, ale niekedy nie je možné upadnúť do pokušenia. Zásadnú chybu, ktorú urobíme, je, keď jeme sladkosti ako desiatu. Týmto spôsobom Vaša hladina cukru v krvi stúpa, čo vás unavuje a nervózne.

Ak nedokážete odolať pokušeniu, hneď po hlavnom jedle si doprajte dezert . Týmto spôsobom sa hladina cukru v krvi tak výrazne nezvýši.

5. Mlieko

Niektorí ľudia si od detstva zvykli začať svoj deň pohárom mlieka, ale tento zvyk pre dospelých nefunguje. Mlieko je ťažko stráviteľné , takže jeho pitie ráno a jeho kombinovanie s inými potravinami môže spôsobiť pálenie záhy a bolesti žalúdka.

Večer je najlepší čas na pohár teplého mlieka. Pomáha upokojiť telo a podporuje dobrý nočný spánok.

6. Mäso

Mäso je skvelým zdrojom bielkovín a vitamínov B. Môže však nadmerne zaťažovať tráviaci systém. Preto je lepšie sa vyhnúť konzumácii steakov tesne pred spaním. Výber chudého mäsa a konzumácia potravy najmenej 3 hodiny pred spaním je vlastne dobrá voľba, pretože poskytuje pocit sýtosti a neobsahuje nadmerné množstvo kalórií, ktoré by mohli spôsobiť priberanie na váhe.

Môžete jesť mäso po celý deň, aby ste získali dostatok bielkovín. S jedlom to však buďte opatrní, pretože ťažké jedlo, ako je toto, môže byť pre vaše telo príliš ťažké stráviť.

7. Orechy

Orechy sú skvelým zdrojom zdravých tukov a kalórií, ale mať ich ako nočné občerstvenie nie je najlepšou voľbou. V skutočnosti je niečo zdravé jesť, ale ak máte príliš veľa, môžu tráviť dlho, kým spôsobia problémy so spaním.

Vyberte si orechy na raňajky alebo ako zdravé desiatu medzi jedlami, aby ste získali všetky výhody: podporovať zdravie srdca, normalizovať hladinu cholesterolu a prispievať k znižovaniu hmotnosti a kráse pokožky a vlasov.

8. Vysokotučný syr

Jesť toasty so syrom pred spaním môže byť lákavé, ale je lepšie sa držať ďalej od tohto produktu. Syry s vysokým obsahom tuku môžu byť ťažko stráviteľné, čo znamená, že môžu spôsobiť nepohodlie a narušiť váš spánok, ak ho jete večer pred spaním.

Na druhú stranu, keď máte nejaký syr na raňajky, získate pre vaše telo toľko potrebného vápnika, ktorý podporuje rast svalov a zdravie kostí.

9. Citrusové plody©

Pozerať sa na svoj deň čerstvo vylisovanou pohárom citrusovej šťavy sa môže zdať zdravé, ale nie je to tak. Citrusové plody sú veľmi kyslé a ich používanie s hlavným jedlom alebo bezprostredne po ňom zvyšuje tvorbu kyselín, ktoré môžu spôsobiť nepríjemné tráviace problémy, ako je pálenie záhy, pocit ťažkosti v žalúdku a spomalenie vstrebávania živín. Po jedle počkajte chvíľu a vychutnajte si ovocnú šťavu.

10. Fazuľa

Fazuľa má vysoký obsah vlákniny, takže jej konzumácia v noci môže u niektorých ľudí spôsobiť nadúvanie a znižovať kvalitu spánku. S týmto produktom je lepšie  byť opatrný. Fazuľa je perfektné jedlo na obed alebo na skorú večeru: týmto spôsobom sa strávia všetky užitočné zložky, ale je menej pravdepodobné, že sa budete cítiť nafúknutý a príliš plný.

11. Jablká

Jablká majú vysoký obsah vlákniny a obsahujú prírodné kyseliny, ktoré zlepšujú trávenie a funkciu hrubého čreva. Ale ak jete jablká večer, môže sa z nich kyselina v žalúdku nahromadiť a spôsobiť tak nepohodlie. Jesť jablká v noci môže tiež viesť k nadmernej tvorbe plynov a problémom s pohybmi čriev. Stáva sa to preto, že trávenie sa v noci spomaľuje a trávenie potravy trvá omnoho dlhšie.

Najlepší čas na jesť jablká je ráno. Týmto spôsobom môžete stimulovať pohyb čriev po dlhom spánku. Bude to obzvlášť výhodné, ak ste mali neskorú večeru alebo jedli príliš veľa nezdravého jedla.

12. Jogurt

Je lepšie vyhnúť sa jedeniu jogurtu na lačný žalúdok alebo pred jedlom. Jogurt obsahuje kyselinu mliečnu, ktorá môže znižovať kyslosť žalúdka. Spomaľuje trávenie, keď máte hlavné jedlo.

Majte jogurt asi 1-2 hodiny po hlavnom jedle, aby ste dostali všetky výhody kyseliny mliečnej pre vaše trávenie. Mať malú časť jogurtu pred spaním sa javí ako dobrá voľba, pretože naplní vaše telo proteínmi, čo prispieva k rozvoju svalov.

ZDROJ:brightside.me

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>