11 Anti-Aging potravín, ktoré budú robiť zázraky s vašou pokožkou, vyditeľne vám uberú pár rôčkov

Starnutie je nevyhnutným procesom, ale môže sa spomaliť a jeho účinky sa môžu znížiť pomocou rôznych prírodných liekov a potravín.

 Účinky starnutia na pokožku sú tiež spôsobené vystavením slnku, rozdeleniu buniek, oxidácii a diéte.

Preto môžete dosiahnuť úžasné účinky, ak dodáte potrebné živiny a vitamíny prostredníctvom vašej stravy a pokožka bude vyzerať mladšie, zdravé, hladké, rovnomerné a bez vrások a škvŕn.

Spočiatku je veľmi dôležité vyhnúť sa nasledujúcim faktorom, ktoré negatívne ovplyvňujú stav vašej pokožky:

  • Dehydratácia – koža je ovplyvnená nedostatkom vody v tele, pretože pečeň a srdce sú prioritami v tele.
  • Nadmerné a nechránené vystavenie slnečnému žiareniu vedie k poškodeniu voľnými radikálmi, pretože voľné radikály odoberajú elektróny zo stabilných molekúl a na druhej strane sa stávajú voľnými radikálmi a tým zapríčiňujú reťazovú reakciu, ktorá vedie k poškodeniu kože.
  • Fajčenie spôsobuje línie a vrásky, pretože oxid uhoľnatý v cigaretách znižuje cirkuláciu v kapilárach okolo úst a tieto oblasti nedostávajú dostatok živín.
  • Cukry sa pripájajú k bielkovinám, lipidom a DNA a poškodzujú ich a okolité kožné tkanivá. To vedie k vytvoreniu pokročilých koncových produktov glykozylácie (AGE), ktoré urýchľujú starnutie tým, že spôsobujú smrť buniek.
  • Stres skracuje bunkové teloméry a tým poškodzuje DNA. Telomere sú potrebné na výrobu proteínov a ak sú poškodené, bunky umierajú. Zdravá pleť je v skutočnosti založená na optimálnom bunkovom zdraví.
  • Nečinnosť: Cvičenie zvyšuje prietok krvi na pokožku a podporuje transport živín v tele.

Pokiaľ ide o zdravie pokožky, jedná sa o jedenásť najlepších potravín, ktoré vám pomôžu omladiť pokožku a udržiavať ju v mladšiu

Pomaranče sú naplnené vitamínom C, ktorý je nevyhnutný pre výrobu kolagénu, liečia rany a modriny, obnovujú jazvy a podráždenia a pomáhajú pri tvorbe anti-stresových hormónov, ktoré bojujú proti starnutiu. Tiež hydratujú pokožku, pretože obsahujú dostatok vody.

Mrkva sú nabité beta-karoténom, ktorý zabraňuje poškodeniu spôsobenému vystavením slnku a zvyčajne majú ľudia s kožným stavom Scleroderma, postrádajú ju. Beta-karotén je tiež antioxidantom, ktorý znižuje vrásky a vytvára kolagén na zvýšenie elasticity kože. Mrkva tiež obsahuje:

  • Vitamín A
  • Zdravé tuky
  • Voda

Banány sú bohaté na horčík a draslík, rovnako ako aminokyselina L-tryptofán, ktorá sa premieňa na serotonín a melatonín, čím uvoľňujú telo, zlepšujú spánok a udržiavajú pokožku hladkú a jemnú.

Losos je nabitý Omega 3s, ktoré omladzujú pokožku, znižujú zápal kvôli chemikáliám a posilňujú bunkové membrány pre pokožku plumperu. Je tiež bohatá na:

  • Vitamín C
  • Vitamín B
  • Draslík

Biela fazuľa poskytuje 29% dennej potreby draslíka na 100 gramov. Draslík udržuje bunky hydratované, reguluje prenos živín do buniek a reguluje vodnú rovnováhu a bunkovú integritu. Biele fazule sú tiež nabité:

  • Vitamín E
  • Zinok
  • Omega 3

Špenát je bohatým zdrojom vitamínu E, ktorý chráni membrány kožných buniek, neutralizuje voľné radikály a tým zabraňuje starnutiu pokožky a poškodeniu. Je tiež vysoká:

  • Vitamín C
  • Vitamín A
  • Kyselina alfa-lipoová
  • Draslík
  • Beta karotén
  • Omega 3

Šošovka je bohatá na zinok, ktorý reguluje činnosť olejových žliaz, liečí rany, zabraňuje akné a podporuje produkciu kolagénu. Šošovky sú tiež vysoké:

  • Draslík
  • Vitamín

Špargľa je nabitá folátom, ktorý riadi stres a spomaľuje starnutie. Je tiež bohatá na:

  • Vitamín C
  • Vitamín E
  • Vitamín A
  • Zinok
  • Draslík
  • Omega 3s

Ľanový olej obsahuje kyselinu alfa linolénovú, ktorá reguluje hladinu cukru v krvi, zabraňuje poškodeniu voľnými radikálmi a chráni pred poškodením spôsobeným útočníkmi na bunkovej úrovni. Obsahuje tiež:

  • Zdravé tuky
  • Omega-3 mastné kyseliny
  • Vitamín E

Avokádo obsahuje zdravé monosýtené tuky, ktoré pomáhajú absorbovať množstvo živín a vitamínov a hydratujú pokožku. Sú tiež bohaté na:

  • Vitamín C
  • Vitamín A
  • Zinku

Sladké zemiaky sú extrémne bohaté na vitamín A, ktorý udržiava zdravú žiaru a štruktúru pokožky a podporuje zdravie buniek. Sú tiež bohaté na:

  • Draslík
  • Vitamín C

zdroj:healthy-life-box.com

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>