10 varovných signálov, že vaše telo nutne potrebuje vodu!

Ľudské telo je tvorené vodou. Bez tejto jedinečnej tekutiny môžeme prežiť až 72 hodín. Každá časť nášho tela, každá bunka, tkanivo, orgán je silne závislá od vody.

Toto sú hlavné výhody pitnej vody:

  • vyrovnáva telesné tekutiny
  • reguluje a udržuje teplotu
  • podporuje odstraňovanie toxínov
  • podporuje trávenie
  • reguluje príjem kalórií
  • udržuje pokožku hydratovanú a mladistvú
  • chráni tkanivá, miechu a kĺby
  • Poskytuje vlhkosť kĺbom a očiam

Pretože naše telá sú vysoko závislé od vody, je veľmi dôležitá konštantná hydratácia. Aby sa telo udržalo hydratované, je potrebné konzumovať veľa tekutín a potravín bohatých na vodu.
V niektorých situáciách telo stráca veľa vody, napr. hnačka, vracanie, časté močenie, ťažká fyzická aktivita, potenie, cukrovka.

Dehydratácia inhibuje fungovanie tela, čo spôsobuje narušenie rovnováhy elektrolytov. Väčšina ľudí si však nie je vedomá príznakov dehydratácie, takže nemôže včas odhaliť problém.

Aby ste predišli komplikáciám, zaznamenajte týchto 10 príznakov

1. Zvýšená srdcová frekvencia

Správna hydratácia je nevyhnutná pre zdravý a normálny srdcový rytmus. Nedostatok vody spôsobuje, že krv sa stáva viskóznou, čím sa znižuje objem krvnej plazmy, čo urýchľuje srdcový rytmus. Nedostatok vody v tele mení hladinu elektrolytov. Tým sa zrýchľuje srdcový rytmus, čo spôsobuje väčšie namáhanie tela. Tento stav môže spôsobiť úzkosť, strach, paniku.
Ak sú tieto príznaky pozorované, pomaly vypite trochu vody a sledujte známky zlepšenia.

2. Zlý dych, sucho v ústach

Nedostatok vody ovplyvňuje aj tvorbu slín. Pretože sliny majú antibakteriálne účinky, ak sa produkujú menej, spôsobujú množenie patogénov v ústach a sú zdrojom zlého dychu. Voda tiež poskytuje konštantnú vlhkosť v ústnej dutine, zvlhčuje sliznice hrdla.

3. Túžba po jedle

Smäd je často zamieňaný s hladom. V skutočnosti, keď naše telo potrebuje vodu, chceme jedlo. Ak sa cítime hladní, vypite najskôr pohár vody, skôr ako niečo zjete! V prípade nedostatku vody potrebuje telo veľa soli. Pite športový nápoj obsahujúci sodík, ale veľmi dobrá je aj zmes čerstvej citrónovej šťavy, vody a soli.

4. Bolesť svalov a kĺbov

Ak je v tele nízka voda, môže dôjsť k bolestivému treniu kostí a kĺbov. Je to spôsobené skutočnosťou, že 80% chrupavky a kĺbov pozostáva z vody. Ak sa vstrekne dostatok tekutiny, kĺby sa pohybujú bezbolestne, pružne a môžete ľahko preskočiť, bežať a vykonávať akýkoľvek pohyb. Ak telo nemá dostatok vody, môžu sa vyskytnúť svalové kŕče.

5. Bolesť hlavy a závraty

Ak sa množstvo tekutiny v mozgu zníži, môžu sa u vás vyskytnúť závraty, migréna a odolnosť proti nárazom. Dehydratácia spôsobuje, že sa do mozgu dostane menej krvi a kyslíka, čo môže spôsobiť bolesti hlavy. Štúdia z roku 2010 zistila, že nedostatok vody môže viesť k ťažkým bolestiam hlavy a migréne. V tomto prípade môže byť jedna pohár vody účinnejším prostriedkom ako tablety.

6. Zápcha a poruchy trávenia

Celé telo, vrátane zažívacieho systému, potrebuje zvlhčujúcu úlohu vody. Voda je zodpovedná za čistý a pohyblivý tráviaci trakt, ktorý môže zabrániť zápche a spustiť správny pohyb čriev. Ak pijete menej vody, ako potrebujete, môžete mať zápchu a dehydratácia spôsobí stvrdnutie stolice. Zvracanie a hnačka môžu tiež spôsobiť dehydratáciu, tráviace ťažkosti a kyslý reflux.

7. Únava a letargia

Ak je naše telo správne hydratované, sme svieži, ostražití. Dehydratácia spôsobuje únavu, únavu, nízky krvný tlak a problémy s prijímaním kyslíka v tele. Výsledkom je negatívne emócie, únava a ospalosť. Nedostatok vody tiež bráni dôležitým živinám dostať sa do buniek. Výsledkom je, že telo je nútené vyvinúť väčšie úsilie, aby získalo viac energie, čo tiež vyčerpáva a spôsobuje únavu.

8. Zníženie frekvencie močenia, zmena farby moču

Ak necítime potrebu vyjsť každých pár hodín, mohlo by to znamenať, že naše telo má málo tekutín. V správne hydratovanom tele je močenie vyvolané 4 až 7 krát denne. Ak chodíte na toaletu menej často, hladina toxínov v tele stúpa. Zmeny vo farbe moču môžu tiež naznačovať dehydratáciu. Ak je telo dobre hydratované, moč je číry a zriedený a po vysušení je tmavý a hustý.

9. Suchá pokožka a pery

Voda zaisťuje pružnosť pokožky, takže keď naše telo vyschne, pokožka sa stáva suchou. Ak naše telo nebude správne hydratované, potíme sa menej, čo zabráni tomu, aby sa olej z pokožky odstránil, čím by sa naviazali nečistoty. Voda tiež odstraňuje toxíny z tela, ak je nízka, môže sa vyvinúť psoriáza, akné a ekzém. Ďalším bežným príznakom dehydratácie je trhacie pery.

10. Rozmazané myslenie, slabá koncentrácia

Dehydratácia má okrem bolesti hlavy negatívny vplyv na funkciu mozgu, ovplyvňuje pamäť, náladu a schopnosť rozhodovania. Podľa štúdie z roku 2013 je nedostatok vody jednou z hlavných príčin rozmazaného myslenia spolu s nedostatkom spánku a únavou. Ďalšia štúdia tiež ukázala, že dehydratácia môže viesť k výkyvom nálady. Ak telo nedostane dostatok vody, väčšina ľudí zažije rozmazané myslenie, čo spôsobuje komunikáciu, zaostrenie a nedotknutie sa.

prevencia

Zdravie, podnebie a fyzická aktivita spolu určujú, koľko vody potrebujeme. Začnite každý deň pohárom vody pri izbovej teplote a jeden vypite pred každým jedlom. Oplatí sa vziať si so sebou vodu, aby ste boli vždy po ruke a je dobré jesť zeleninu a ovocie s vysokým obsahom vody.

ZDROJ:bidista.com

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>