10 spôsobov, ako zabrániť vzniku krvných zrazenín, ktoré vám môžu zachrániť život

S tým, koľko dnes sedíme pred našimi počítačmi a televíziou, je každému ohrozené krvné zrazeniny ohrozujúce život. Ak sa tieto zrazeniny vyskytnú v našich pľúcach alebo srdci, môžu spôsobiť extrémne komplikácie. Ak sa však rozhodnete správne, ako jeme, čo robíme a čo nosíme každý deň, zníži sa tým pravdepodobnosť, že krvné zrazeniny poškodia naše zdravie.

10 tipov na zdieľanie, ktoré udržia nebezpečné zrazeniny krvi na uzde

1. Noste voľný odev, ktorý nie je príliš tesný

Aby ste podporili zdravý obeh tela, je najlepšie  vyhnúť sa noseniu priliehavých odevov. Pretože krvné zrazeniny sa môžu objaviť na nohách, chudé džínsy sú obzvlášť zlé pre dobrý obeh. Namiesto toho choďte na nohavice alebo nohavice, ktoré sa pohodlne nosia.

2. Vezmite si kúpeľ naplnený soľou Epsom

Ak ste niekedy potrebovali dobrú výhovorku na kúpanie, potom je toto jedno. Je známe, že soľ Epsom podporuje zdravý krvný obeh v tele. Keď nabudúce budete potrebovať oddychový čas, namiesto perličkového kúpeľa choďte na soľný kúpeľ Epsom.

3. Cvičte tréningy vysokej intenzity

Aby sa predišlo krvným zrazeninám, je dôležité  zostať aktívny a vyhnúť sa dlhodobému sedeniu . Akýkoľvek druh tréningu je vo všeobecnosti dobrý, ale obzvlášť dobrý je tréning, čo je tréning s vysokou intenzitou vykonávaný v dávkach. Nielenže zostanete fit, ale aj toto cvičenie podporuje zdravý prietok krvi.

4. Zastavte každé 2 hodiny, keď sa vozidlo pohybuje a natiahnite

V súčasnosti používame naše autá na to, aby sme sa všade dostali všade, čo nás môže vystaviť riziku krvných zrazenín. Ak sa chystáte ísť na dlhšiu cestu, uistite sa, že pravidelne chodíte na prestávku a vystúpte z auta, aby ste sa roztiahli a chodili. Je to tiež skvelý spôsob, ako oceniť krajinu.

5. Jedzte prírodné riedidlá krvi

Aj keď vám lekári môžu predpísať riedidlá krvi, existujú prirodzené možnosti. Pridaním surového cesnaku, kurkumy a čaju naplneného gingkom do vašej každodennej stravy znížite riziko krvných zrazenín. Sú tiež chutné a neuveriteľne dobré pre vaše celkové zdravie.

6. Pružte a krútte vaše prsty na nohách a členkoch

Väčšinu dňa trávime sedením v práci, čo oslabuje prietok krvi v našich nohách. Ak chodíte po okolí, nie je to možné, vždy môžete krútiť členky, ohýbať nohy a krútiť prsty na nohách, aby sa  v tejto oblasti podporil krvný obeh.

7. Noste kompresné pančuchy

Ak viete, že vaše nohy majú sklon k napučiavaniu alebo majú zlý krvný obeh, kompresné pančuchy by pre vás mohli byť vhodné. Prichádzajú v rôznych veľkostiach a farbách a skutočne pomáhajú zvyšovať prietok krvi v nohách počas dňa. Lekár vám môže dokonca odporučiť, aby ste ich nosili, ak váš obeh nie je veľký.

8. Na pokožku naneste helichrysový olej

Helichrysum je žltý kvet, ktorý prirodzene riedi krv. Je to tiež protizápalová zložka, vďaka ktorej je ideálnou prírodnou prevenciou krvných zrazenín. Naneste niekoľko kvapiek oleja v oblastiach, kde máte pocit, že váš obeh je najhorší.

9. Pravidelne zdvíhajte nohy nad svoje srdce

Ľahnite si na chrbát a zdvihnite nohy o stenu . Iba 6 palcov nad srdcom a vaša hlava je dosť. Po dlhom dni sedenia alebo státia vo vzpriamenej polohe je toto cvičenie skvelé na to, aby krv prúdila telom, a nie aby sa prilepila na vaše nohy.

10. Vyvarujte sa kríženia nôh

Tí, ktorí sú obzvášť vystavený krvných zrazenín, by sa mali pokúsiť vyhnúť sa kríženiu nôh, najmä po dlhú dobu. Uistite sa, že často meníte svoju polohu a nevyvíjajte príliš veľký tlak na vaše nohy. Predovšetkým by sme sa mali počas sedenia cítiť pohodlne a uvoľnene.

ZDROJ.brightside.me

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>