10 potravín, ktoré pomáhajú vyplavovať vodu z vášho tela bez liekov

Retencia vody (alebo „edém“) je nahromadenie nadbytočných tekutín v tele. Často sa vyskytuje v dutinách a tkanivách a táto extra voda často vytvára viditeľné účinky vrátane opuchu členkov, chodidiel, nôh a rúk.

Napriek tomu, že sa opuch môže zdať neobvykle abnormálny, väčšina prípadov zadržiavania vody neohrozuje zdravie. 

Toto sú niektoré z bežnejších dôvodov pre zadržanie vody:

  • Chronický zápal
  • Nedostatok fyzickej aktivity (napr. Pri lôžku v dôsledku choroby)
  • Tehotenstvo
  • Menopauza
  • Potravinová intolerancia
  • Nadmerný príjem soli
  • Chudá strava
  • Vystavenie environmentálnym toxínom

Majte na pamäti, že zadržiavanie vody môže byť príznakom ťažkých zdravotných stavov, ako je zlyhanie obličiek. Z tohto dôvodu, ak zadržiavate vodu a súčasne trpíte závažnými príznakmi, je rozumné hľadať radu svojho primárneho opatrovateľa .

TU JE DESAŤ POTRAVÍN, KTORÉ MÔŽU POMÔCŤ ZNÍŽIŤ ZADRŽIAVANIE VODY

  1. CELOZRNNÁ PŠENICA

Celá pšeničná múka je vynikajúcim zdrojom horčíka okolo 160 miligramov na pohár. Horčík je životne dôležitá živina pre zdravie a zúčastňuje sa na viac ako 300 biochemických reakciách v tele.

Pokiaľ ide o zadržiavanie vody, horčík interaguje s inými elektrolytmi vrátane sodíka, aby normalizoval množstvo vody v tele alebo „vodnú rovnováhu“.

  1. BANÁNY

Banány sú nabité draslíkom, ale sú tiež nabité vitamínom B6 (pyridoxín). V štúdii publikovanej v časopise Journal of Careing Sciences sa zistilo, že B6 „má … efektívnosť pri zlepšovaní (predmenštruačný syndróm).“ Jedným z najčastejších príznakov PMS je nadúvanie, čo je spôsobené zvýšeným ukladaním vody tela čas.

  1. AVOKÁDO

Jeden stredne veľký avokád obsahuje viac draslíka ako akékoľvek iné potraviny, ktoré registrujú viac ako 1 050 miligramov alebo približne 30% odporúčanej dennej hodnoty (DV).

Draslík pracuje na zníženie zadržiavania vody znížením hladiny sodíka v tele a zvýšením produkcie moču.

  1. ŠKORICA

Skorica môže pomôcť opätovne vyvážiť hladiny vody zvyšovaním jadrovej teploty nášho tela – proces známy ako termogenéza. Tento proces účinne urýchľuje rýchlosť metabolizmu v pokoji, čo vedie k väčšej strate tukov (a vody).

Škorica môže tiež znížiť rezistenciu na inzulín, čím pomáha telu udržiavať hladinu cukru v krvi.

  1. MRKVA

Toto jedlo je nabité fytochemikáliami – aktívnymi rastlinnými zlúčeninami – ktoré podporujú diurézu alebo tvorbu moču. Telo produkuje tento moč z vody a soli v systéme.

Mrkva obsahuje tiež dôležité antioxidanty a vitamíny, ktoré pomáhajú detoxizovať telo.

  1. ZÁZVOR

Zázvor je zázračné korenie, pomáha telu v mnohých spôsoboch, od zmiernenia bolesti až po liečbu straty chuti do jedla. Nie je žiadnym prekvapením, že zázvor pomáha vyhnúť vodu z tela. Robí to tak, že zvyšuje produkciu moču a odstraňuje škodlivé toxíny.

  1. PETRŽLEN

V pozoruhodnej štúdii publikovanej Národnými inštitútmi zdravia potkany, ktoré vypili kvapalnú formu extraktu z petržlenovej vňavky, eliminovali „významne väčší objem moču“ v porovnaní s vodou samotnou. Výskumníci poznamenávajú, že diuretické účinky extraktu z petržlenovej vône sú v dôsledku včasnej eliminácie draslíka a sodíka z tela.

  1. BRUSNICE

Nemôžeme diskutovať o diuretikách bez toho, aby sme spomínali na luxusnú brusnicu! Brusnice sú vynikajúce na prepláchnutie vedľajších produktov odpadu okrem nadbytočnej vody. Brusnice sú tiež naložené antioxidantmi a vitamínom C, chráni telo pred škodlivými toxínmi a voľnými radikálmi a zároveň posilňujú imunitný systém!

  1. CESNAK

Keď už hovoríme o zázračných potravinách, môžete s istotou pridať cesnak do tohto zoznamu. Široké používanie cesnaku (najmä pri bežnej chlade) je spôsobené jeho minerálnymi hustými vlastnosťami. Cesnak obsahuje antioxidanty (vrátane silného alicínu ), vitamíny B6 a C a mangán a selén, ktoré zohrávajú prinajmenšom malú úlohu pri podpore zdravej bilancie vody a celkového zdravia.

  1. RÔZNE BYLINY

Pre stručnosť sme nemohli zaradiť všetky jednotlivé bylinky, ktoré pomáhajú spláchnuť vodu. Štúdie ukazujú, že bylinky a ibištek môžu byť medzi najsilnejšími prírodnými diuretikami, pokiaľ ide o prírodné lieky.

Tu je niekoľko vecí, ktoré treba mať na pamäti, ktoré vám môžu pomôcť, ak sa ocitnete pri zachovaní príliš veľa vody:

  • Skúste znižovať príjem soli: znížte príjem spracovaných potravín nahradením zdravých, ekologických potravín príležitostne. Tiež, držať sa od rýchleho občerstvenia a jedla v mikrovlnke.
  • Získajte „veľké 3“: Jedlo s vysokým obsahom horčíka, draslíka a vitamínu B6 je nevyhnutné, ak sa snažíte zbaviť prebytočnej vody.
  • Odstránenie rafinovaných sacharidov: biely chlieb, biela ryža a akákoľvek iná forma cukru alebo škrobov, s výnimkou prírodných cukrov z potravy, by sa mali odstrániť. Spotreba rafinovaných uhľohydrátov pri zachovaní vody iba zhorší stav.
  • Pozrite sa na lekára: Ak sa vaše príznaky nezlepšia, je lepšie vyhľadať radu lekára.

ZDROJ:fithacker.ru

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>