Štúdia ukázala dve polohy počas spánku, ktoré zvyšujú riziko Alzheimerovej choroby. Vyvarujte sa im!

Alzheimerova choroba je degeneratívny stav, ktorý postihuje milióny ľudí. Táto porucha mozgu spôsobuje postupný psychický úpadok, zvýšenú zábudlivosť, zmeny osobnosti, ilúzie a všeobecné zhoršenie kvality života, takže nie je prekvapujúce, že mnohí ľudia sa chcú tejto chorobe vyhnúť .

Aj keď sa vyvíjajú nové metódy liečby Alzheimerovej choroby, štúdie zamerané na metódy prevencie tohto mozgového stavu sú v prvom rade rovnako dôležité.

Štúdia ukázala, že dve pozície počas spánku môžu zvýšiť riziko vzniku Alzheimerovej choroby u ľudí v budúcnosti. Najnebezpečnejšia pozícia je spať na chrbte alebo na žalúdku. To znamená, že každá pozícia, v ktorej je vaša váha držaná na chrbte a na zadnej strane hlavy alebo na žalúdku, môže byť trochu riskantná. Vedci zistili, že najefektívnejšiu pozíciu počas spánku, ak chcete znížiť riziko Alzheimerovej choroby, je spánok na boku, s mierne ohnutými nohami.

Dôvod

Spať na chrbte alebo bruchu zvyšuje riziko vzniku Alzheimerovej choroby. Je spojená s komplexným vzťahom medzi lymfatickou stranou a funkcie mozgu. Lymfatická cesta je sieť lymfatických ciev. Gliové bunky zapojené do lymfového systému, odstráni veľký odpad z mozgu. Jedna z vecí, ktoré sú vymazané z mozgu, ako sú amyloidní beta peptidy. Tieto peptidy sú typom proteínu, ktorý sa môže začať zmršťovať v neurónoch, čo spôsobuje neurologické stavy, ako je Alzheimerova a Parkinsonova choroba. Predchádzajúce štúdie ukázali, že lepkavé zhluky beta-amyloid peptidy sa objavia, keď lymfatická cesta nie je plne funkčná.

Táto nová štúdia je dôležitá, pretože skúma, ako spacie polohy môžu ovplyvniť funkčnosť systému. Výskumníci dali zvieratám kontrastné farbivo, ktoré sa objavilo na monitore MRI, a potom vykonali MRI testy počas spánku zvierat. Kontrastné farbivo prechádzalo glyfaktickým systémom, keď subjekty spali, takže vedci mohli vidieť, ako efektívne sa pohybovalo. Štúdia ukázala, že spánok na stranách bol oveľa účinnejší pri čistení odpadu z mozgu ako na chrbte alebo bruchu.

Hoci táto štúdia bola vykonaná iba u zvierat, nie u ľudí, má stále hlboké dôsledky. Vedci dúfajú, a vykonajú ďalšie štúdie u ľudí, aby ďalej porozumeli vzťahu medzi pozíciami spánku a Alzheimerovou chorobou. Mnohí lekári už naznačili, že spanie na vašej strane by bolo tou najlepšou voľbou pre vašu chrbticu, takže je pravdepodobné, že je múdre zmeniť svoju pozíciu počas spánku, ak ste zvyknutí spať na chrbte alebo žalúdku. Ak chcete dosiahnuť pokojný nočný spánok, je dôležité vybrať dobrý vankúš, ktorý by mal byť asi 5 až 6 palcov široký. Správny vankúš, ktorý vám pomôže spať na vašej strane, udržuje krk na správnej pozícii počas spánku, takže váš glyfatový systém môže normálne fungovať a svaly krku sa nebudú napínať.

 ZDROJ:fithacker.ru

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>